کد خبر : 1716339 | 09 آبان 1399 ساعت 11:31 | 188.3K بازدید | 34 دیدگاه

برنامه های علیمنصور برای لیگ بیست

تراکتور و تیم پرستاره؛ فصل قهرمانی فرا رسید؟

10 خرید در پست های مختلف، حفظ کاپیتان های تیم ملی، بازگشت مهاجم خارجی و البته دیگر ستاره هایی که آماده اند تا به نیم قرن طلسم قهرمانی تراکتور خاتمه دهند.

تراکتور و تیم پرستاره؛ فصل قهرمانی فرا رسید؟

به گزارش "ورزش سه"، قرمزهای آذربایجان در حالی پای به لیگ برتر می‌گذارند که فصل 98-99 را با قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی به پایان رساندند اما در آخر فصل تغییرات در کادر مدیریتی و کادرفنی، سبب شد تا هواداران با تراکتوری جدید مواجه شوند؛ علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی منصوب شد و محمد علیپور نیز وظیفه اداره باشگاه را در دست گرفت تا ترکیبی که باشگاه نفت تهران را به کامیابی رسانده بود، این بار در تراکتور تشکیل شوند.

 

نقل و انتقالات تی تی های تبریز به گفته مدیرعامل این باشگاه تمام شده و تیم آماده حضور در لیگ بیستم است. در شبکه های اجتماعی پرشورها نظرات متفاوتی نسبت به تیم جدید خود دارند؛ عده ای معتقدند که جای خالی ستاره ها پر نشده اما گروهی دیگر این تیم را پرستاره می‌دانند و به آن امیدوارند. شما درباره تراکتورِ لیگ بیستم چه فکر می‌کنید؟ پیش از این که در این باره فکر کنید، شاید بهتر باشد که جدایی ها، خریدها و همچنین احتمالات ترکیب اصلی تراکتور را بررسی کنیم:

 

 

* لیست خروجی؛ ارتش 8 نفره!
تراکتور در نقل و انتقالات بازیکنان بزرگی را از دست داد. از خط دروازه که شروع کنیم، رشید مظاهری پیش از پایان فصل عطای بازی در این تیم را به لقایش بخشید و چندی بعد رضا اسدی، ایمان سلیمی، ابوالفضل رزاق پور، ساسان انصاری و محمدرضا آزادی هم از تیم جدا شدند. به این فهرست نام ویلیان میمبلا و یوکیا سوگیتا را هم باید اضافه کرد که محبوبیت زیادی نزد تی تی ها داشتند. در واقع تیم تبریزی تقریبا در اکثر پست ها بازیکن از دست داد.

 

 

1539645

 

 

* خرید یک تیم کامل برای طلسم شکنی
با این حال تراکتوری ها وارد نقل و انتقالات شدند تا فهرست علیرضا منصوریان را به خدمت بگیرند. علیمنصور 21 بازیکن را در اولویت های سه گانه به باشگاه تحویل داد و البته در این بین وضعیت بازار به شکلی پیش رفت که این لیست با تغییراتی هم همراه شد. در نهایت سعید واسعی، هادی محمدی، حمید بوحمدان، خرم الحسینی، حبیب فرعباسی، محمد مسلمی پور و محمد قادری به عنوان 7 سهمیه لیگ برتری جذب شدند و قنبری، اسدی و هخامنش هم سه خرید دیگر تیم تراکتور بودند.

 

*  ترافیک در خط هافبک؛ چه کسی بیرون می‌نشیند؟

تراکتور برای خط حمله تنها حمزاوی عکاشه و امین اسدی را در فهرست خود دارد اما در خط هافبک ترافیکی سنگین برقرار است. اما چه احتمالاتی را می‌توان برای ترکیب تراکتور متصور بود؟

 

1) سه-چهار-سه: استفاده از این ترکیب بعید است اما تعداد بالای هافبک ها شاید منصوریان را به فکر عملی کردن آن بیاندازد. هادی محمدی، محمدرضا خانزاده و وفا هخامنش سه مدافع میانی خواهند بود. اکبر ایمانی، سعید واسعی، مسعود شجاعی، حمید بوحمدان و... گزینه های خط هافبک هستند و در خط حمله نیز اشکان دژاگه، حمزاوی عکاشه و احسان حاج صفی می‌توانند به زمین بروند.

 

1539644

 

 

2) چهار- دو- سه- یک: در این صورت چهار مدافع را میلاد فخرالدینی، هادی محمدی، محمدرضا خانزاده و میثم تیموری تشکیل می‌دهند و جلوتر از آن ها احتمال حضور اکبر ایمانی، مسعود شجاعی و سعید واسعی بالاست. سه مهره خط حمله نیز به احتمال فراوان احسان حاج صفی، اشکان دژاگه و حمزاوی عکاشه خواهند بود.

 

1539646

 

 

3) چهار-سه-سه: در این ترکیب نیز حضور مدافعان قابل تغییر و انعطاف پذیر است. در خط هافبک منصوریان باید انتخاب کند که یک هافبک دفاعی می‌خواهد یا دو تا. همچنین جلوتر از آن باید دید نقش حاج صفی و شجاعی چه خواهد بود. از طرف دیگر سوال مهم این است که در خط حمله یک مهاجم نوک به کار گرفته می‌شود یا دو تا.
 

1539647

 

 

به نظر شما عملکرد تراکتور در نقل و انتقالات چگونه بوده؟ آیا آن ها می‌توانند به آرزوی چندین و چند ساله خاتمه دهند؟ کدام ترکیب باید مورد استفاده قرار بگیرد؟

 

 

نویسنده: محمد همتی

دیدگاه‌ها