کد خبر : 1716391 | 09 آبان 1399 ساعت 15:21 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

15 آبان، اعلام تصمیم نهایی اتحادیه جهانی

انتخابی تیم ملی کشتی به تعویق نمی افتد؟

سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: حتی اگر مسابقات جهانی هم برگزار نشود، برگزاری انتخابی تیم ملی به سود کشتی است.

 انتخابی تیم ملی کشتی به تعویق نمی افتد؟

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که قرار است انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی روز پنجشنبه هفته آینده 15 آبان ماه در تمامی اوزان برگزار شود، خبر رسیده که اتحادیه جهانی دقیقا در همان روز قرار است تصمیم نهایی خود را پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری رقابت های جهانی 2020 در صربستان اعلام کند.


همین موضوع باعث شد تا از محمدابراهیم امامی، سخنگوی فدراسیون کشتی سوال کنیم که بهتر نبود انتخابی تیم ملی چند روز به تعویق می افتاد تا تکلیف برگزاری یا عدم برگزاری مسابقات جهانی مشخص شود. او هم در پاسخ به "ورزش سه" گفت: کادرفنی چنین تصمیمی را گرفته و فدراسیون اعلام کرده انتخابی روز 15 آبان برگزار می شود. به هر حال اتحادیه جهانی از ابتدا اعلام کرده برای برگزاری رقابت های جهانی 2020 باید حداقل 70 درصد تیم های سال گذشته و 8 تیم از 10 تیم برتر مسابقات جهانی نورسلطان اعلام آمادگی کنند. این اتفاق رخ داده، اما حالا اتحادیه جهانی از تیم ها خواسته ثبت نام خود را در سامانه آتنا نهایی کنند. 


وی افزود: کشورها تا 13 آبان فرصت دارند که ثبت نام خود را نهایی کنند و حضورشان در مسابقات جهانی قطعی شود و اتحادیه جهانی کشتی هم 15 آبان ماه نتیجه نهایی را اعلام می کند. با این حال برگزاری مسابقات انتخابی حتی اگر رای به لغو مسابقات جهانی 2020 داده شود، به سود کشتی است. کشتی گیران می توانند بعد از برگزاری چند هفته تمرین و حضور در اردو خودشان را در شرایط مسابقه قرار دهند.
امامی در پایان گفت: فدراسیون کشتی در مسابقات لیگ برتر نشان داد به خوبی می تواند با رعایت پروتکل های بهداشتی، جان کشتی گیران را در برابر ویروس کرونا حفظ کند. قطعا از این پس هم سلامتی کشتی گیران اولویت اول فدراسیون است.

دیدگاه‌ها