کد خبر : 1718382 | 20 آبان 1399 ساعت 10:06 | 71.4K بازدید | 50 دیدگاه

اتفاق تلخ؛ درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران

محمود یاوری پیشکسوت فوتبال ایران که از مدت ها قبل به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های شهر اصفهان بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.

اتفاق تلخ؛ درگذشت پیشکسوت فوتبال ایران 

به گزارش "ورزش سه"، وخامت حال او تا جایی پیش رفت که متاسفانه تلاش پزشکان هم موثر واقع نشد و در نهایت دنیای فانی را وداع گفت.

 

او نزدیک  20 روز بود که در بخش آی سی یو یکی از بیمارستان  های شهر اصفهان بستری شده بود.

 

به نوبه خود این مصیبت را به خانواده محمود یاوری و جامعه فوتبال کشور تسلیت می گوییم. روحش قرین رحمت واسعه الهی.

 

محمود یاوری 18 مهر سال 1318 در شهر اصفهان متولد شد. محمود یاوری فوتبالش را از تیم شاهین اصفهان شروع کرد؛ تیمی که بعدها سپاهان نام گرفت. او از سال 1342 تا 1350 در تیم پاس تهران توپ زد و در این سال بود که کفش ها را آویزان کرد. محمود یاوری در سال 1363 به بالاترین درجه مربیگری رسید و هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در 6 بازی برعهده گرفت که تیم ملی فوتبال ایران در هر 6 بازی به پیروزی رسید. محمود یاوری در سال 1356 مربیگری تیم ملی جوانان را برعهده گرفت و یک سال بعد هم حضور در تیم ملی امید و ب را تجربه کرد. این آخرین فعالیت مربیگری او در تیم ملی نبود. هدایت تیم ملی جوانان در سال 1370 و 1371 و بر عهده گرفتن مدیریت فنی این تیم در سال 1384 از دیگر حضورهایش در تیم های ملی بود. 

 

محمود یاوری اما در تیم های باشگاهی زیادی حضور داشته؛  تیم هایی چون سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن ، مس کرمان و ... و شاگردان زیادی را تحویل فوتبال کشور داده است. 

 

آخرین تیم محمود یاوری هم در لیگ برتر تیم فجر سپاسی شیراز بود. تیمی که با وجود همه تلاش های او و دیگر مربیان متاسفانه نتوانسته به لیگ برتر صعود کند و هم چنان در دسته اول حضور دارد. متاسفانه این پیشکسوت فوتبال ایران چند صباحی بود که به دلیل بیماری راهی بیمارستان شده بود و با وجود تلاش فراوان پزشکان شرایط جسمانی اش بهبود پیدا نکرد و امروز 20 آبان دار فانی را در سن 81 سالگی وداع گفت.

دیدگاه‌ها