کد خبر : 1718543 | 21 آبان 1399 ساعت 10:20 | 62K بازدید | 2 دیدگاه

کاپیتان اسپانیا امشب به رکورد ملی اروپا می‌رسد

کاپیتان رکوردها؛ کسی جلودار راموس نیست

سرخیو راموس امشب در بازی اسپانیا مقابل هلند رکورددار بازی‌ملی در بین فوتبالیست‌های اروپایی خواهد شد و به رکورد قبلی که در اختیار بوفون است خواهد رسید.

کاپیتان رکوردها؛ کسی جلودار راموس نیست

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو راموس کاپیتان تیم ملی اسپانیا اگر امشب در بازی دوستانه این تیم مقابل هلند به میدان برود تعداد بازی‌های ملی خود را به عدد 176 خواهد رساند و به صورت مشترک با بوفون ایتالیایی رکورددار بیشترین تعداد بازی ملی در بین فوتبالیست‌های اروپایی خواهد شد. رکورد بیشترین بازی ملی در سطح دنیا با 184 بازی ملی در اختیار احمد حسن مصری است و راموس به این ترتیب یک قدم دیگر به رکورد او نزدیک خواهد شد.

 

1543008

 

راموس برای عبور از رکورد مشترک با بوفون و تنها ایستادن به عنوان رکورددار بازی ملی در اروپا تنها سه روز زمان نیاز خواهد داشت. روز شنبه در بازی اسپانیا مقابل سوئیس در لیگ ملت‌های یوفا راموس تعداد بازی‌های ملی اش را به عدد 177 خواهد رساند و از بوفون سبقت خواهد گرفت.

 

گفته می‌شود با توجه به اینکه بازی امروز مقابل هلند دوستانه است راموس از ابتدا وارد زمین نخواهد شد اما لوئیس انریکه در میانه بازی از او استفاده می‌کند تا رکورد او اتفاق بیفتد.

 

راموس اگر روز شنبه موفق شود به رکورد 177 بازی ملی رسیده و رکورددار اروپا شود برای رسیدن به رکورد جهانی تنها 7 بازی فاصله خواهد داشت. در رکورد جهانی سه نفر جلوتر از راموس هستند که عبارتند از احمد حسن از مصر با 184 بازی ملی، احمد مبارک از عمان با 179 بازی ملی و محمد الدعایه عربستانی و بدر المساوای کویتی با 178 بازی ملی.

 

1543010

روی جلد امروز روزنامه آ اس؛ در انتظار رکورد جدید کاپیتان

 

از میان آنها احمد حسن در سال 2012 بازنشسته شده و دیگر نمی‌تواند از رکوردش دفاع کند. الدعایه عربستانی هم بازنشسته شده است. مبارک و المساوا هم با اینکه هنوز در سطح باشگاهی بازی می‌کنند ولی بیش از یک سال است که در تیم ملی کشورشان حضور نداشته اند. بوفون هم دیگر قادر به دفاع از رکورد خود برابر راموس نیست چون با اینکه هنوز برای یوونتوس بازی می‌کند ولی بازنشستگی خود را از تیم ملی ایتالیا اعلام کرده است.

 

سرخیو راموس اولین بار در سال 2005 توسط لوئیس آراگونس به تیم ملی اسپانیا دعوت شده و اولین بازی ملی خود را انجام داد. راموس با پیراهن اسپانیا یک بار فاتح جام جهانی شده و دو بار جام ملت‌های اروپا را بالای سر برده. او همچنین رکورد بیشترین پیروزی ملی در فوتبال اروپا را در اختیار دارد. در صورتیکه راموس تا پایان جام جهانی 2022 قطر به بازی در لاروخا ادامه دهد در پایان آن رقابتها از رکورد 200 بازی ملی عبور خواهد کرد.

 

 

دیدگاه‌ها