کد خبر : 1719733 | 28 آبان 1399 ساعت 08:15 | 80.9K بازدید | 6 دیدگاه

90 دقیقه با کریس رونالدو در ورزشگاه اشپیلت

میکل آنژ در لجن سبز گیر افتاد (عکس)

بار دیگر فوق‌ستاره پرتغالی در گلزنی برای تیم ملی کشورش ناکام بود تا همچنان تعداد گل‌های ملی او روی عدد 102 و رکورد بهترین گلزن جهان در اختیار علی دایی باقی بماند.

میکل آنژ در لجن سبز گیر افتاد (عکس)

به گزارش ورزش سه ، برای کروات‌ها و شهر اسپیلت این یک افتخار بود، یک روز تاریخی. روزی که آن‌ها افتخار میزبانی از یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ را داشتند، نه تنها یک بازیکن فوتبال بلکه یک ورزشکار بزرگ. کریستیانو رونالدو یک ورزشکار بی عیب و نقص است با چهره هالیوودی و اندامی که انگار به دست میکل آنژ مجسمه‌سازی شده است.
جدال سه‌شنبه شب پرتغال و کرواسی، دومین بازی کریستیانو رونالدو مقابل کرواسی بود؛ در بازی قبلی او در سال 2013 در یک بازی دوستانه، تنها گل تیمش را مقابل کرواسی در ژنو به ثمر رسانده بود اما این‌بار دست او از گلزنی مقابل تیمی که کاپیتان لوکا مودریچ را در ترکیب خود داشت، خالی ماند.

 

کروات‌ها به خوبی در نیمه اول از کریستیانو محافظت کردند، او در سمت چپ مثلث تهاجمی پرتغال بازی کرد و یوسپ جورانوویچ کاپیتان سابق هایدوک راه او را به خوبی بست؛ البته دژان لوورن و شکوریچ دو مدافع دیگر کروات نیز در پوشش تلاش زیادی کردند تا کریستیانو فرصت خود نمایی پیدا نکند. اگر چه او در پایان نیمه اول یک موقعیت خوب برای گلزنی پیدا کرد.

 

1544681

 

رونالدو که مهم‌ترین بازیکن میدان بود، در ادامه بسیار خطرناک‌تر ظاهر شد و در نیمه دوم هدایت تیم را برعهده داشت؛ پرتغالی‌ها در شرایطی که حریف 10 نفره شده بود، در دقیقه 60 با گل ژائو فلیکس از کرواسی پیش افتادند و پس از آن‌که کواچیچ بازی را مساوی کرد، در دقیقه 91 توسط روبن دیاز گل سوم را به ثمر رساندند و هر سه امتیاز این بازی را به حساب خود ریختند. اگر چه این یک بازی نه چندان پر اهمیت برای هر دو تیم محسوب می‌شد.

 

رونالدو در این مسابقه، یک کارت زرد به دلیل تمارض دریافت کرد و یکبار هم در جنگ با دژان لوورن(مدافع فعلی زنیت) حرکتی کرد که داور را قانع کند لوورن به کله او ضربه زده  اما لوکا مودریچ نزد او رفت و از ستاره پرتغالی خواست تا بلند شود و به بازی ادامه دهد.جالب اینکه هم تیمی سردار آزمون در هنگام دریافت اخطار کریس با شیطنت به او می خندید! 

 

1544680


در نهایت کریس  در بازی نمایش چندان ویژه ای نداشت و گاهی خوب و گاهی بسیار خوب بود اما در نیمه اول تحت تاثیر بازی دفاعی کرواسی قرار گرفته بود.

 

رونالدو که صد و هفتادمین بازی ملی خود را پشت سر می‌گذاشت برای پرتغال 102 گل به ثمر رسانده و یکی از تنها دو بازیکنی‌ست که در تاریخ بیشتر از 100 گل به ثمر رسانده‌اند؛ همانطور که می‌دانید رکورددار گل‌های ملی کسی جز علی دایی نیست. کاپیتان سابق تیم ملی  ایران که 109 گل به ثمر رسانده اما پیش‌بینی می‌شود با حفظ آمادگی و ادامه بازی در تیم ملی، رونالدو بتواند رکورد دایی را بشکند.روزنامه‌های کرواسی البته چندان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و برای‌شان مهم است که رونالدو گلی وارد دروازه آن‌ها نکرد. او به زودی بهترین گلزن تاریخ جهان خواهد شد و البته رکورد بازی ملی خود را نیز به عددی دست‌نیافتنی خواهد رساند.

 

رونالدو چشمگیرترین فوتبالیستی بوده که تاکنون در ورزشگاه خالی از تماشاگر پولیوت  در اشپیلت کرواسی به میدان رفته است. ورزشگاهی که چمن نرم و چسبناکش رونالدو را بسیار آزار داد و بنابراین CR7 ورزشگاه پولیوت را به خاطر وضعیت لجنی شکل زمینش به یاد خواهد آورد.زمینی که اجازه نداد او فاصله اش را با علی دایی کم کند!

 

1544679

دیدگاه‌ها