کد خبر : 1720113 | 30 آبان 1399 ساعت 08:41 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

صدیقی: در تلاشیم لیگ‌ ووشو از دی آغاز شود

رئیس فدراسیون ‌ووشوی ایران گفت: همه تلاش خود را انجام‌ می‌دهیم تا در صورت امکان لیگ را از دی آغاز کنیم.

صدیقی: در تلاشیم لیگ‌ ووشو از دی آغاز شود

به گزارش "ورزش سه"، امیر صدیقی در گفت و گو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت ووشو و تاریخ برگزاری مسابقات این رشته در سطح بین المللی توضیح داد: فدراسیون جهانی تا کنون هیچگونه اطلاعیه ای راجع به تاریخ جدید برگزاری مسابقات را به ما نداده است. در حال حاضر برای رقابتهای قهرمانی آسیا و جهانی تاریخ دقیق وجود ندارد و به نظرم مسابقات بین اللملی ووشو تا اردیبهشت ماه سال آینده برگزار نشود. البته با این شرایط ما هم بیکار نیستیم و سعی داریم که فداسیون در این شرایط عجیب و غریب به بهترین شکل فعال باشد.

 

او در مورد فعایت های فعلی فدراسیون ووشو نیز اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی اکثر فعالیت های فدراسیون در حوزه مسئولیت های اجتماعی و بعد همگانی است که برای این بخش طرح های مختلف داریم که ووشو را در این بخش نیز احیا کنیم. مقاله های زیادی هم در مورد تاثیرات این رشته بر سلامت جامعه تهیه کرده ایم و تلاش میکنیم افرادی تربیت کنیم که برای بالا بردن سلامت جامعه مفید باشند.

 

رئیس فدراسیون ووشوی ایران، در مورد تاریخ برگزاری مسابقات لیگ برتر نیز تصریح کرد: اگر شرایط فراهم شود تلاش می‌کنیم لیگ را از اواخر دی ماه آغاز و پس از آن هم مسابقات قهرمانی کشور در بخش تالو را برگزار کنیم. یک مقدار نیاز به زمان بیشتری داریم که با توجه به افزایش محدودیت‌ها، در شریط خوبی مسابقات را برگزار کنیم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا این تعطیلات می‌تواند تاثیر منفی روی روند خوب‌ ووشوی ایران بگذارد؟ تصریح کرد: تلاش میکنیم که شرایط سخت موجود تاثیر منفی نگذارد زیرا همه ملی‌پوشان زیر نظر کادرفنی تیم ‌ملی تمرین میکنند و با کادر فنی هماهنگ هستند. امیدوارم شرایطی فراهم شود که اردوها را برگزار کنیم. در حال حاضر رشته‌هایی اردوی ملی برگزار می‌کنند که برای حضور در المپیک آماده می‌شوند.

 

صدیقی درباره شرایط مالی فدراسیون ووشو و بحث زیرساخت‌های این رشته در ایران نیز اظهار کرد: نه تنها ووشو بلکه همه ورزش کشور دچار مشکل و بحران هستند، به ویژه باشگاه‌های ورزشی که شرایط سختی را سپری می‌کنند. در مورد اینکه آیا زیرساخت‌ها توسعه داده‌ایم یا نه، در تلاش هستیم که از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم و طی ماه‌های گذشته هم حدود ۶۰۰ میلیون تومان کمک مالی به هیات‌های استانی کرده‌ایم. در اصفهان، تبریز، مازندران و البرز هم سعی کرده‌ایم زیرساخت‌های خوبی را فراهم کنیم تا شاهد رشد این رشته شویم.

دیدگاه‌ها