کد خبر : 1720117 | 30 آبان 1399 ساعت 09:20 | 23.2K بازدید | 0 دیدگاه

لمپارد: زوال عقل‌ جدی است؛ فکری بکنید

فرانک لمپارد می‌گوید با توجه به نگرانی‌های اخیر درباره نقش فوتبال در ابتلای بازیکنان به بیماری زوال عقل، با ایجاد تغییرات در روند تمرینات تیمش موافق است.

لمپارد: زوال عقل‌ جدی است؛ فکری بکنید

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به نگرانی‌هایی که اخیراً در ارتباط با نقش فوتبال در ابتلای بازیکنان این رشته ورزشی به بیماری زوال عقل مطرح شده، فرانک لمپارد سرمربی چلسی می گوید سلامت بلندمدت بازیکنانش برای او از هر چیزی مهمتر است و در نتیجه با ایجاد تغییرات در روند تمرینات تیمش موافق است و از مسئولین می خواهد دستورالعمل‌های جامعی در این باره تهیه کنند.

 

1545166

 

اسطوره فوتبال انگلیس سر بابی چارلتون اخیراً به زوال عقل مبتلا شد و ماه گذشته نابی استایلز دیگر فوتبالیست قدیمی این کشور هم بعد از مدتها نبرد با این بیماری از دنیا رفت. تحقیقات اخیر نشان داده که فوتبالیستها نسبت به افراد عادی با احتمال بیشتری برای ابتلا به زوال عقل در سنین بالا مواجه خواهند شد. علت این افزایش احتمال، زدن ضربات سر متعدد عنوان شده است.

 

فرانک لمپارد در صحبتهای خود در این باره گفت: " قوانین باید جدی‌تر بشود تا بچه‌های کم سن و سال، جایی که واقعاً نیازی نیست به توپ ضربه سر نزنند. این در فوتبال پایه کاملاً امکان پذیر است. باید از فوتبال نوجوانان شروع کرد. در آن پایه سنی می توان سطح تمرینات را کنترل کرد. ما باید هر کاری از دست مان برمی آید برای حفظ سلامت آنها و بالا بردن ایمنی شان انجام بدهیم".

 

سرمربی چلسی در ادامه گفت: " بعد از رده‌های پایه می‌توانیم در هرم بالاتر بیائیم. این مساله آنقدر جدی است که من از حالا دارم در این باره فکر می‌کنم که چطور می‌توانیم تمرینات مان را تغییر بدهیم. در فوتبال حرفه ای همه باید از یک دستورالعمل مشخص تبعیت کنند و به یکدیگر اعتماد داشته باشند. در حال حاضر هیچ دستورالعملی وجود ندارد. ما به چنین دستورالعمل جامعی که همه باید به آن پایبند باشند نیاز داریم".

 

دیدگاه‌ها