کد خبر : 1720311 | 01 آذر 1399 ساعت 02:30 | 360.1K بازدید | 5 دیدگاه

تهدید سرخ‌ها با قوانین سختگیرانه لیگ قهرمانان؛

خطر جدی برای پرسپولیس قبل از فینال آسیا

اعضای تیم پرسپولیس باید تا روز فینال آسیا تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

خطر جدی برای پرسپولیس قبل از فینال آسیا

به گزارش "ورزش سه"، حضور چهار بازیکن ملی‌پوش کره‌ای در تیم اولسان هیوندای کره جنوبی نگرانی‌هایی را در خصوص حضور این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا (منطقه شرق) ایجاد کرده است؛ از این جهت که تعدادی بازیکن در اردوی اخیر تیم ملی کره جنوبی در اتریش به کرونا مبتلا شده‌اند... اما این نگرانی در قطر چگونه برطرف شده است؟

 

کیم دو هون، سرمربی اولسان هیوندای در خصوص حضور چهار بازیکن تیمش در اردوی تیم ملی کره جنوبی در اتریش مورد سوال قرار گرفت که یکی از آنهایی که تستش مثبت شده، دروازه‌بان تیم اولسان بوده است.

 

در این بین چینی‌ها بیشتر از همه نگران تقابل با نماینده کره جنوبی هستند چراکه ممکن است تقابل بازیکنان هر کدام از تیم‌ها، کارکنان AFC و LOC، داوران و ... آلودگی را میان دیگر افراد انتشار دهد، اما پاسخ سرمربی تیم اولسان، می‌تواند این نگرانی را برطرف کند.

 

سرمربی اولسان در این خصوص توضیح داد: «دروازه‌بان ما که در اردوی تیم ملی تست کرونای او مثبت شده، در اتریش مانده و هرگونه خروج او از اتریش و ورود احتمالی‌اش به قطر، بستگی به قوانین اتریش و قطر خواهد داشت. تست کرونای سه بازیکن ملی‌پوش دیگر ما منفی بوده و از اتریش به قطر رسیده‌اند، اما این سه بازیکن طبق قوانین قطر، در قرنطینه هستند و آنها کاملا به قوانین احترام گذاشته و از آن پیروی می‌کنند.»

 

1545408

 

سه بازیکن ملی پوش اولسان مشابه پروتکل‌های بسیاری از کشورها، با وجود تست منفی و به دلیل بازگشت از محیطی آلوده به ویروس (اردوی تیم ملی کره جنوبی در اتریش) باید در قرنطینه ۱۴ روزه بمانند چون این مدت می‌تواند دوره پنهان ویروس باشد و باید آن را بگذرانند و این موضوع، شامل قوانین استثنایی لیگ قهرمانان آسیا جهت خروج از قرنطینه پس از تست منفی نمی‌شود. این سه بازیکن اولسان در طول مدت قرنطینه ۱۴ روزه‌ی خود فقط در اتاق‌های جداگانه خود در هتل حضور دارند و هیچ ارتباطی با هم تیمی‌های خود و دیگر افراد نخواهند داشت.

 

طبق این پروتکل، چهارشنبه، دوم دسامبر(۱۲ آذر) قرنطینه این سه بازیکن به پایان می‌رسد و در صورت صعود اولسان از گروه، این سه بازیکن از سوم دسامبر می‌توانند با تیم خود تمرینات را آغاز کنند تا در بازی احتمالی مرحله یک هشتم نهایی در روز ۶ دسامبر(۱۶ آذر) در لیست بازی قرار بگیرند.

 

بر این اساس، همین شرایط و نگرانی می‌تواند برای پرسپولیس هم وجود داشته باشد. اگر تا قبل از ورود به قطر برای فینال لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۹ آذرماه) یکی از اعضای تیم پرسپولیس در مسابقات لیگ داخلی یا فضای تمرینات خود، به ویروس کرونا آلوده شود، می‌تواند شرایط قرنطینه‌ای را برای ورود به دوحه، برای تمام تیم سخت کند؛ دقیقا مشابه اتفاقی که برای بازیکنان ملی‌پوش اولسان هیوندای افتاده و با وجود تست منفی آنها، به دلیل حضور در اردوی تیم ملی، این سه ملی‌پوش در بدو ورود به قطر، به قرنطینه ۱۴ روزه در اتاق شخصی خود در هتل تیم منتقل شده‌اند.

 

1539741

 

با این شرایط، تمام اعضای کادر فنی، اجرایی، تدارکاتی و به ویژه بازیکنان پرسپولیس باید بیشتر از همیشه در فاصله کمتر از یک ماه مانده تا فینال لیگ قهرمانان آسیا به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه و آن را اجرا کنند.

 

حتی بخاطر سختگیری‌هایی که کمیته برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دارد، شاید بهتر باشد باشگاه پرسپولیس تمهیدات جدید و دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه‌تری برای تیمش در نظر بگیرد و حتی الامکان دو هفته قبل از فینال آسیا مربیان و بازیکنان را به اردو ببرد تا از خطر ابتلا به کرونا در امان باشند.

 

پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان عیسی آل‌کثیر، احسان پهلوان و وحید امیری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و در این شرایط کمبود بازیکن، سرخ پوشان باید بیشتر مراقب باشند تا تلفات بیشتری در بازی پایانی آسیا ندهند.

دیدگاه‌ها