کد خبر : 1720895 | 03 آذر 1399 ساعت 13:40 | 32.2K بازدید | 2 دیدگاه

قطر چگونه بدبینی جهانی را تغییر داد؟ (عکس)

انتشار ویدیوی ترمیم چمن استادیومی در قطر، بیش از ۱۰ میلیون بار در بین هواداران کشورهای شرق آسیا دیده شده است.

به گزارش "ورزش سه"، در فاصله دو سال تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، این کشور تورنمنت های مهمی را میزبانی می‌کند. پس از این که بازی های منطقه غرب لیگ قهرمانان به صورت متمرکز و با موفقیت در این کشور به انجام رسید، حالا نوبت به دیدارهای منطقه شرق رسیده و البته این موضوع با جنجال هایی نیز همراه بوده است.

 

اما در کنار این جنجال ها، اتفاقات جالبی هم رخ داده که به شدت مورد توجه هواداران فوتبال در کشورهای شرقی قرار گرفته است. در تورنمنت جاری، قطری ها روی دو موضوع تاکید ویژه داشتند؛ ابتدا موضوع سرمایش استادیوم ها و دیگری مسئله ترمیم چمن.

موضوع نخست از آن جهت اهمیت دارد که قطر جزو کشورهای گرم‌سیری است و کشورهای مختلف نگران بازی های جام جهانی در این کشور بودند اما حالا با امکاناتی که برای تهویه هوا به وجود آمده، هیچ نگرانی از از این بابت وجود نخواهد داشت. در طول بازی های لیگ قهرمانان آسیا هم کمیته برگزاری جام جهانی هر بازی با یک دما سنج، اختلاف هوای داخل استادیوم و خارج از آن را نشان می‌دادند تا توانایی خود را به رخ بکشند.

 

درباره موضوع دوم قطری ها ادعای خاص و عجیبی دارند. برگزاری دو روز یک بار بازی در استادیوم های این کشور (و دو بازی در یک روز) و در عین حال حفظ کیفیت چمن، سبب تعجب بسیاری از طرفداران شده اما حالا مسئولان این کشور به شکلی جالب از راز خود رونمایی کرده‌اند.

ویدیوی چند ثانیه ای مربوط به ترمیم چمن ورزشگاه اجوکیشن که در شبکه های اجتماعی چینی منتشر شده، حدود ۱۵ میلیون بار دیده شده و به پربازدیدترین ویدیوی مربوط به جام جهانی بدل گشته است.

 

1546339

 

 

در این ویدیو دو نفر از کارکنان استادیوم اجوکیشن، بخشی از چمن ورزشگاه را با دستگاه خاص جدا می‌کنند و به خودرویی انتقال می‌دهند تا با تابش نور مصنوعی خورشید، وضعیت آن بهبود یابد و آماده بازی بعدی شود.

بنابراین به نظر می‌رسد قطری ها با گام های مثبت و همچنین نمایش توانایی خود، توانسته اند بدبینی بخشی از جامعه جهانی نسبت به میزبانی این کشور از جام جهانی را تغییر دهند؛ البته هنوز جام جهانی باشگاه ها و جام کنفدراسیون ها باقی مانده و کشور قطر با میزبانی این رقابت ها، بیش از پیش آماده جام جهانی خواهد شد.

دیدگاه‌ها