کد خبر : 1721049 | 04 آذر 1399 ساعت 11:45 | 58.7K بازدید | 0 دیدگاه

دلیل رنگ قرمز روی گونه زلاتان و ستاره‌های سری آ

زلاتان ابراهیموویچ و دیگر ستاره‌های سری آ این هفته با رنگ سرخی بر روی گونه‌های خود به میدان رفتند تا توجه افکار عمومی را به خشونت خانگی علیه زنان جلب کنند.

دلیل رنگ قرمز روی گونه زلاتان و ستاره‌های سری آ

به گزارش "ورزش سه"، در مسابقات این هفته سری آ ستاره‌های بزرگ تیمهای ایتالیایی حاضر در سری آ و از جمله زلاتان ابراهیموویچ در حالی به میدان رفتند که به گونه‌های خود رنگ قرمز مالیده بودند. اما علت این حرکت ستاره‌های سری آ جلب توجه افکار عمومی به مساله خشونت خانگی علیه زنان بود.

 

1546568

 

کمپین مقابله با خشونت خانگی علیه زنان مدتها است از نواری قرمزرنگ بر روی گونه به عنوان نماد خود استفاده می کند. با درخواست یک سازمان حقوق زنان در ایتالیا و همکاری اتحادیه فوتبالیستهای ایتالیا و سازمان سری آ بازیکنان این لیگ این هفته تصمیم گرفتند در تمامی مسابقات بر روی گونه خود از رنگ سرخ استفاده کنند.

 

البته این اولین بار نبود که در سری آ شاهد استفاده بازیکنان از این ژست بودیم و فوتبالیستها در لیگ ایتالیا پیشتر هم در ماه های آوریل و نوامبر 2019 دست به اقدام مشابهی زده بودند.

 

1546564

 

1546567

 

شعار کمپین مقابله با خشونت خانگی علیه زنان " نشان دادن کارت قرمز" به خشونت بود و فوتبالیستها با نمایش نوار سرخ رنگ روی گونه های خود برای انتقال این پیام به مخاطبین خود تلاش کردند.

 

حتی پیش از شروع بازیهای این هفته چند نفر از بازیکنان تیمهای ایتالیایی از جمله ماتیس دی لیخت ستاره هلندی یوونتوس و لوئیس آلبرتو ستاره لاتزیو در شبکه های اجتماعی تصاویری از خود و همسران شان منتشر کردند که آنها را با رنگ سرخ بر گونه هایشان نشان می داد.

 

1546572

 

1546573

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها