کد خبر : 1721327 | 05 آذر 1399 ساعت 18:34 | 14.2K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم‌شکنی پس از ۲ بازی؛

آلومینیوم صفر- مس صفر؛ شروع امتیازگیری در لیگ برتر

شاگردان خطیبی و ربیعی به تساوی مقابل هم رضایت دادند و نخستین امتیاز برای تیم‌هایشان در تاریخ لیگ برتر را گرفتند.

آلومینیوم صفر- مس صفر؛ شروع امتیازگیری در لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم تازه راه یافته به لیگ برتر که این اتفاق برای اولین مرتبه با رسول خطیبی و محمد ربیعی در فوتبال ایران رخ داده است، در شرایطی به این مسابقه رسیدند که هر دو تیم دو شکست از دو بازی قبلی در کارنامه خود می دیدند و هیچ کدام از تیم ها هم موفق به گلزنی نشده بودند. این دیدار برای هر دو تیم می توانست فرصت خوبی برای کسب امتیاز و گلزنی باشد، که البته در طول یک بازی پرفشار و فیزیکی، تلاش دو تیم به تساوی بدون گل ختم شد. با این نتیجه، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان طلسم شکنی کردند و اولین تک امتیازهای خود را در تاریخ لیگ برتر ثبت کردند و حالا به استقبال دیدارهای سخت خود در هفته چهارم خواهند رفت. جایی که مس رفسنجان باید در خانه از تراکتور پذیرایی کند و شاگردان رسول خطیبی باید به اهواز بروند و مقابل فولادخوزستان بازی کنند.

 


* آلومینیوم اراک – مس رفسنجان؛ ورزشگاه یادگار امام اراک
تیم داوری:  یاسر همرنگ – فرزاد بهرامی – حمیدرضا کنعانی – سعید لهراسبی ناظر: حاتم بک پور.

 

ترکیب آلومینیوم اراک

 

حسین پور حمیدی، محمد ایران پوریان ( 27 - سعید باقر پسندسعید باقر پسند ( 63 نیما درودی)) رامتین سلیمان‌زاده، سید مهدی حسینی، امید سینگ، شاهین توکلی، پوریا آریاکیا، محسن ربیع‌خواه، میثم مجیدی (  ٨۵ معبودی ) ، امیر محمد هوشمند، مرتضی آقاخان.


سرمربی: رسول خطیبی

 

ترکیب مس رفسنجان

 

 ناصر سالاری، عقیل کعبی، حامد نورمحمدی، محمد آقاجانپور، امید خالدی (40 محسن طرحانی)، میثم  نقی زاده (٨٢ پیمان نامور) ، مهرداد رضایی، محسن آذرباد، سجاد آشوری، فراز امامعلی (67 مهرداد آوخ)، محمد قاضی ( 68 محمدحسین کریم زاده) .


سرمربی: محمد ربیعی

 

شرح بازی

 

در دقایق ابتدایی این بازی شاگردان محمد ربیعی بهتر از میزبان بازی عمل کردند و سعی داشتند با ایجاد موقعیت از روی ارسال ها و حرکت از عمق به گل برسند که یکی دو بار ارسال های این تیم مدافعین اراک را به زحمت انداخت. دقایق بازی که جلوتر می رفت، آلومینیوم بهتر ظاهر شد و سعی می کرد با استفاده از توپ های مستقیم و ارسال از کناره ها روی دروازه مس خطر ایجاد کند. در دقایق پایانی نیمه اول بازی سرعت بیشتری گرفت و هر دو تیم سعی داشتند موقعیت گلزنی ایجاد کنند ولی در 45 دقیقه اول اگرچه شاهد چند اشتباه از مدافعین و دروازه بان های دو تیم بودیم، ولی توپی از خط دروازه ها عبور نکرد.


در نیمه دوم این روند ادامه داشت و علیرغم اینکه هر دو سرمربی تعویض هایی هجومی برای تغییر نتیجه انجام دادند، نتوانستند در فتح دروازه حریف خود موفق عمل کنند. در نیمه دوم هم مس و هم آلومینیوم فرصت هایی برای گلزنی داشتند که البته پراکنده بود و هیچ کدامشان به گل تبدیل نشد.

 

بهترین بازیکن


از تیم میزبان می توان به حسینی هافبک این تیم اشاره کرد که دوندگی زیادی در طول بازی داشت و در سوی مقابل سالاری گلر مس رفسنجان نمایش بی اشتباهی داشت و بهترین موقعیت بازی در دقایق انتهایی از آلومینیوم و درودی گرفت.

 

اتفاق ویژه


مس و آلومینیوم که در دو بازی گذشته لیگ برتر موفق به کسب امتیاز نشده بودند، موفق به کسب اولین امتیاز تاریخ لیگ برتر باشگاهشان شدند. اراک و رفسنجان پیش از لیگ بیستم، تیمی در رقابت های لیگ برتر نداشته اند.

 

دقایق حساس:

 

دقیقه 10: اولین موقعیت رو تیم میهمان روی ارسال سجاد آشوری و ضربه سر قاضی ایجاد کرد که توپ با فاصله از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 15: ضربه سر بازیکن مس با دخالت مدافعین تیم میزبان راهی کرنر شد.

دقیقه 18 : ضربه محکم ولی بی دقت مهدی حسینی هافبک آلومینیوم از پشت محوطه جریمه با فاصله زیادی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 21: ارسال آشوری از سمت راست از مدافعین گذر کرد و پشت محوطه جریمه به امید خالدی رسید که ضربه محکم این بازیکن راهی به چارچوب پیدا نکرد.

دقیقه 34: ارسال خوب پوریا آریاکیا با خروج خوب سالاری در اختیار گلر  مس قرار گرفت.

دقیقه 44: ارسال آقاجان‌پور با خروج اشتباه پورحمیدی می رفت به موقعیت گلزنی تبدیل شود ولی مدافعین آلومینیوم زودتر از مهاجمان مس عمل کردند و توپ  از محوطه جریمه دور شد.

دقیقه ۵٨: اولین موقعیت جدی آلومینیوم در نیمه دوم با ضربه سرکش محسن ربیع خواه ایجاد شد.

دقیقه ۶٢: فرار و ارسال رو به عقب بسیار خوب سجاد آشوری با عملکرد دفاعی بهتر آلومینیوم به جایی نرسید.

دقیقه ٨۶: مهم ترین موقعیت بازی روی شوت نیما درودی بازیکن تعویض آلومینیوم ایجاد شد که سالاری توپ را دوضرب دفع کرد و در برگشت برخورد شدیدی با گلر مس پیدا کرد.

 

حاشیه:

 

* رسول خطیبی به دلیل اعتراض های مکرر در کنار خط از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دیدگاه‌ها