کد خبر : 1721683 | 07 آذر 1399 ساعت 09:34 | 4.2K بازدید | 0 دیدگاه

کرونا باعث شد تیم سابر استراحت کند

پاکدامن: هنوز برای نتیجه المپیک ریو ناراحتم

ملی پوش شمشیربازی سابر گفت: کرونا باعث شد استراحتی داشته باشیم اما باید از فرصت باقی مانده بهترین استفاده را ببریم تا نماینده شایسته ای در المپیک باشیم.

پاکدامن: هنوز برای نتیجه المپیک ریو ناراحتم

به گزارش "ورزش سه"، علی پاکدامن در گفتگو با ایسنا درباره ی مدت زمانی که به دلیل مثبت شدن تست کرونا در قرنطینه بود، بیان کرد: کلا قرنطینه سخت است اما مجبور بودم در خانه بمانم. البته چون ناقل خاموش بودم اذیت نشدم. در این مدت هم فیلم های شمشیربازی را  تماشا  می کردم. همچنین در خانه تمرین هم داشتم چون بدن من دیگر به تمرین کردن عادت دارد و اگر تمرین نکنم بدن درد می گیرم(با خنده). خدا را شکر جواب تست مجدد هم منفی شد و دیگر می توانیم اردو را شروع کنیم.


پاکدامن در مورد نیاز به برگزاری اردوی تیم ملی تاکید کرد: واقعا نیاز داشتیم که اردوها آغاز شود. ما ۷-۸ سال اردوی منظم داشتیم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در اردوها هم وقفه افتاد. توماس باخ رییس کمیته بین المللی المپیک هم اعلام کرد که ورزشکاران برای المپیک آماده شوند بنابراین زمان زیادی هم باقی نمانده و باید از فرصتی که داریم بهترین استفاده را ببریم تا نماینده شایسته ای در المپیک ۲۰۲۰ باشیم.


ملی پوش سابر ایران در پاسخ به این پرسش که فکر می کند با وقفه یک ساله ای که  در برگزاری المپیک افتاده، تیم ایران بتواند مانند سال گذشته در بهترین فرم خود برای بازی ها آماده شود؟ تصریح کرد: ما سال گذشته پشت سر هم در اردو  بودیم و روزهای پر فشاری داشتیم. تیم های بزرگ دنیا دو تیم داشتند و در رقابتهای تیمی نفرات جوان خود را به میدان می فرستادند اما  ما در همه مسابقات خودمان به رقابت می پرداختیم. بحث شیوع ویروس کرونا باعث شد استراحت کنیم و تیم ما با استراحتی که کرده است مطمئن باشید بهتر و آماده تر به مسابقات برمی گردد. 

 

پاکدامن در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در این یک سال چه برنامه ای دارد تا بتواند در المپیک توکیو نتیجه المپیک ریو خود را جبران کند، تاکید کرد: من چهار سال است که دارم به این موضوع  فکر می کنم چون المپیک ریو را سخت به دست آوردم اما راحت از دست دادم و از این بابت هنوز ناراحتم. اگر  مانند مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۸ بازی را ۱۴ بر ۱۵ واگذار می کردم اینقدر ناراحت نمی شدم. بنابراین تلاشم بر  این است در المپیک توکیو نماینده شایسته تری برای ایران باشم. چهار سال پیش انگیزه داشتم اما تجربه الان را نداشتم امیدوارم این المپیک خدا کمک کند و بتوانم موفق باشم.


او در مورد اینکه در این مدت که مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بودند، چگونه با بی انگیزگی مبارزه کرده است، گفت: وقتی المپیک به تعویق افتاد فکر کردم دیگر المپیک برگزار نمی شود  و اوایل دچار بی انگیزگی شده بودم چون هدف ما حضور در المپیک بود اما بعدا دیدم فوتبال اروپا برگزار شد و مسابقات رشته های دیگر کم کم شروع شدند با خودم گفتم پس المپیک هم برگزار می شود  و تمریناتم را طبق روال ادامه دادم.  

 

ملی پوش شمشیربازی در مورد لزوم برگزاری لیگ نیز گفت: امیدوارم امسال لیگ قوی و پویا داشته باشیم. چهار تیم بزرگ بیایند و قراردادهای خوبی داشته باشیم. 

 

دیدگاه‌ها