کد خبر : 1722087 | 09 آذر 1399 ساعت 10:37 | 13.3K بازدید | 2 دیدگاه

شروع پرسپولیس ضعیف‌تر از چهار دوره قبلی

پرسپولیس در چهار فصلی که قهرمان شد به ترتیب 66،64،61 و 67 امتیاز به دست آورد اما در پایان هفته سوم هر چهار فصل گذشته شرایطی بهتر از این فصل داشت.

شروع پرسپولیس ضعیف‌تر از چهار دوره قبلی

به گزارش ورزش سه ،ابراهیم شکوری در متن اینستاگرامی‌اش بعد ازتساوی  مقابل نفت مسجدسلیمان نوشت: شرایط پرسپولیس نگران‌کننده نیست چرا که اگر تیمی در لیگ برتر همه بازی‌های خانگی‌اش را ببرد و در بازی‌های خارج از خانه هم تن به تساوی دهد، می‌تواند قهرمان شود. از این رو با فرمولی که شکوری ارائه داده با 45 امتیاز حاصل از بردهای خانگی و 15 امتیاز دیدارهای خارج از خانه می‌توان به امتیاز 60 رسید که ظاهراً برای قهرمانی کافی است اما برخی می‌گویند این تعداد امتیاز برای قهرمانی کافی نیست.


یک فرمول دیگر اما برای قهرمانی وجود دارد که می‌گوید چنانچه تیمی بتواند میانگین دو امتیاز از هر بازی‌اش بگیرد می‌تواند قهرمان باشد که با فرمول شکوری تقریباً مطابقت دارد چرا که اگر تیمی 60 امتیاز بگیرد دقیقاً دو امتیاز از هر بازی به صورت میانگین دشت کرده است.


معمولاً باشگاه‌هایی که برای قهرمانی می‌جنگند، آمارعملکرد تیم‌شان را در مقاطع 5 هفته‌ای می‌سنجند و معتقدند اگر تیم‌شان از هر 5 هفته 10 امتیاز بگیرد، در مسیر درستی قرار گرفته است. در حال حاضر پرسپولیس از سه بازی اول خود 5 امتیاز گرفته و در دو بازی خود باید برنده باشد که اگر اینگونه باشد 11 امتیازی شده و از 10 امتیاز لازم در 5 بازی اول هم عبور خواهد کرد اما اگر حتی یک بازی را ببرد و یکی را مساوی کند برای میانگین قهرمانی کم آورده است.


پرسپولیس در چهار فصلی که قهرمان شد به ترتیب 66،64،61 و 67 امتیاز به دست آورد اما در پایان هفته سوم هر چهار فصل گذشته شرایطی بهتر از این فصل داشت. پرسپولیس در لیگ شانزدهم از سه بازی 7 امتیاز گرفته بود، در لیگ هفدهم 9 امتیاز جمع کرده بود، در لیگ هجدهم 7 و در لیگ نوزدهم 6 امتیاز در پایان هفته سوم داشت.

دیدگاه‌ها