کد خبر : 1722344 | 10 آذر 1399 ساعت 12:56 | 18.6K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی برگزاری مسابقات رفع مسئولیت می‌شود؛ 

کج‌سلیقگی شدید سازمان لیگ در زمابندی مسابقات!

اگر کسی به برنامه‌‎های بازی‌‎های فوتبال در ایران نگاهی بیندازد، احتمالا فکر می‌کند با برنامه دو سه هفته پایانی مسابقات روبرو شده است.

کج‌سلیقگی شدید سازمان لیگ در زمابندی مسابقات! 

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته برنامه دقیق هفته های پنجم تا هفتم رقابت های لیگ برتر اعلام شد و با کمی دقت نکته جالب توجهی خودنمایی می کرد؛ اینکه علاقمندان به فوتبال در هر روز فقط می‌توانند شاهد یک مسابقه فوتبال باشند!


طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته فشار زیادی روی مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال وجود داشته و آنها تلاش زیادی برای ادامه برگزاری مسابقات داشته اند و در این بین علاقه مردم و استقبالی که از فوتبال می‌شود، در تعطیل نشدن رقابت‌ها تاثیر بسیار زیادی داشته و حتی چالش های زیادی هم در این رابطه مطرح بود و عده ای از مسئولان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری مسابقات فوتبال و به خطر افتادن جان اهالی درگیر با این رقابت‌ها را اگر تنها به دلیل سرگرمی مردم باشد، به شدت زیر سوال برده اند.


گذشته از این مسائل، فوتبال جذاب‌ترین رشته ورزشی دنیا به شمار می‌رود، که ویروس کرونا اهمیت آن برای ایجاد نشاط و هیجان در جامعه، بیش از پیش مشخص کرد و حالا کسی نمی‌تواند کتمان کننده این موضوع باشد.


 در همین راستا هم بود که وحید امیری بازیکن ملی پوش پرسپولیس مانند بسیاری دیگر از بازیکنان و مربیان حاضر در فوتبال، در میکسدزون خبری پس از بازی با صنعت نفت آبادان از ادامه برگزاری مسابقات برای سرگرمی مردم در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی حمایت کرد، تا آنها در طول زمان برگزاری یک مسابقه 90 دقیقه ای فوتبال از تیم محبوبشان، حداقل کمتر به مشکلات عدیده‌ای که در زندگی روزمره با آنها مواجه هستند، فکر کنند.


با تمام این مسائل اما سازمان لیگ که به هر ترتیب، توانسته در روزهای تعطیلی بسیاری از اصناف کشور، مجوز برگزاری مسابقات را بگیرد، دست به کار عجیبی زده و مثل بازیکنی که بلافاصله پس از گرفتن توپ، فقط به دنبال رفع مسئولیت و رساندن توپ به یکی از هم تیمی‌های خود است، تمام بازی ها را به صورت همزمان برنامه‌ریزی کرده است! 


این تقویم در واقع سبب می شود که به عنوان مثال یک هوادار تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان که علاقمند به تماشای سایر بازی های لیگ یا مثلا دو تیم سرخابی پایتخت نیز هست، موفق به این کار نشود؛ و اگر خیلی پیگیر این کار باشد، باید به آرشیو برنامه‎‌های صدا و سیما مراجعه کند و در حالی که از نتیجه بازی مطلع شده، مسابقاتی که دوست دارد را تماشا کند.


احتمالا در این زمینه بیش از هر کسی باید سهیل مهدی و فریبرز محمودزاده به عنوان دو مسئول ارشد برگزاری مسابقات در لیگ برتر و لیگ یک پاسخگو باشند؛ جایی که برخلاف رویه‌ای که در تمام لیگ‌های دنیا شاهدش هستیم، زمان مشابهی برای تمام مسابقاتی که در یک روز برگزار می‌شود، در نظر گرفته اند!

 

1548731

برنامه هفته چهارم مسابقات لیگ برتر که برخلاف هفته های 5، 6 و 7 در یک ساعت خاص آغاز نمی شود ولی باز هم شاهد هم‌پوشانی زیادی هستیم.

 

1548732

برنامه مسابقات هفته پنجم لیگ برتر که به غیر از یک مسابقه، همگی در ساعت 15 برنامه ریزی شده است.

 

1548733

در برنامه هفته ششم اگرچه در سه روز مسابقات برنامه ریزی شده ولی باز هم فقط دو مسابقه در ساعتی غیر از 15 برنامه ریزی شده که آن دو مسابقه هم با مسابقات دیگر هم‌پوشانی دارند.

 

1548730

تعیین زمابندی عجیب سهیل مهدی و همکارانش در سازمان لیگ، در هفته هفتم هم ادامه دار شده است.

 

1548738

در سوی دیگر دنیا، نگاهی به برنامه هفته دوازدهم لالیگا نشان می دهد که برگزاری بازی ها در سه روز و 5 ساعت متفاوت برنامه ریزی شده است.

 

1548739

در آلمان هم شرایط مشابهی وجود دارد؛ مسئولان بوندسلیگا به عنوان مثال هفته پیش رو را در 4 روز و 5 زمان متفاوت برنامه ریزی کرده اند.

 

1548740

نمونه دیگری از برنامه ریزی مناسب برای برگزاری مسابقات فوتبال که در لیگ جزیره است و می‌تواند الگویی برای مسئولان فوتبال در ایران باشد.

 

1548741

مسئولان سری آ در ایتالیا هم اینطور سه زمان مختلف را در یک روز برای برگزاری بازی هایشان در نظر گرفته اند.

دیدگاه‌ها