کد خبر : 1722860 | 12 آذر 1399 ساعت 11:53 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال اعلام کرد؛

اعضای هیات رئیسه می توانند در انتخابات شرکت کنند

مسئول حقوقی فدراسیون فوتبال می گوید که براساس رای فیفا اعضای هیات رئیسه فدارسیون فوتبال منعی برای حضور در انتخابات ندارند.

اعضای هیات رئیسه می توانند در انتخابات شرکت کنند

به گزارش ورزش سه به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، صفی الله فغانپور،مسول حقوقی فدراسیون درباره اظهارات مطرح شده پیرامون حضور اعضا فعلی هیات رئیسه فدراسیون در انتخابات آتی عنوان کرد: فدراسیون فوتبال مطابق اساسنامه جدید که به تایید فیفا رسیده و در تاریخ ۸ آذرماه به تصویب مجمع فدراسیون رسیده عمل خواهد کرد.مطابق بند یک ماده ۱ اساسنامه جدید فدراسیون موسسه ای مستقل و دارای شخصیت حقوقی است.در بند ۱ ماده ۳۴ اساسنامه جدید هم آمده که هیات رییسه فدراسیون باید حداقل ۹ جلسه در سال برگزار کند.


وی ادامه داد:در اساسنامه جدید،شرایط انتخابات و انتخاب شوندگان برای عضویت در هیات رییسه مشخص شده که شرایط سنی از اساسنامه حذف شده و هر فردی در هر سنی می تواند داوطلب هیات رییسه یا ریاست فدراسیون شود.ضمن احترام به قوانین کشور و تبعیت از آن،با توجه به اینکه مطابق ماده ۷۱ اساسنامه جدید درآمدهای فدراسیون در آن تعریف شده و هیچ بودجه دولتی در آن پیش بینی نشده است و در صورت کمک دولت یا هر سازمان و نهاد دیگری در بند ۵ ماده مذکور به عنوان کمک های بلاعوض پیش بینی شده است‌.


فغانپور ادامه داد:از سوی دیگر برخی گفته اند ۸ عضو فعلی هیات رییسه فدراسیون نمی توانند در انتخابات آتی شرکت کنند که این اظهارنظر جای تعجب دارد.در جمهوری اسلامی ایران همه موظف به تبعیت از قانون هستیم چون قانون تکلیف همه را مشخص کرده است. هیچ شخصی فراتر از قانون نیست و کسی نمی تواند دیگری را از حقوق اجتماعی و حق شهروندی محروم کند و شرکت در انتخابات چه برای انتخاب شوندگان و چه برای انتخاب کنندگان یکی از حقوق اجتماعی است و ملاک حضور اساسنامه جدید است.


مسول حقوقی فدراسیون همچنین گفت:با توجه به دلایل صدور رای که در گراندز ذکر شده،هیات رییسه فدراسیون فوتبال هیچ گونه اهمال یا خدای ناکرده فسادی در قرارداد مرتکب نشده اند و به همین دلیل برای حضور اعضا هیات رییسه در انتخابات هیچ منع قانونی وجود ندارد.


فغانپور تصریح کرد: مطابق ماده ۶۱ اساسنامه فدراسیون،کمیته های انتخاباتی بدوی و استیناف پس از تصویب اساسنامه جدید شروع به فعالیت نمودند و مطابق قوانین و دستورالعمل های تصویب شده پس از شروع ثبت نام داوطلبان،به صلاحیت ها رسیدگی خواهند کرد.امیدوارم همه کمک کنند تا انتخابات فدراسیون فوتبال در فضای آرام و به شکل و قانونمند و پویا برگزار شود.ان شالله با برگزاری مجمع انتخاباتی شاهد رشد هر چه بیشتر و رسیدن به فوتبال پایدار در کشورمان باشیم.

دیدگاه‌ها