کد خبر : 1723062 | 13 آذر 1399 ساعت 11:09 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

در روز برگزاری  بازی فینال امیرکاپ؛ 

قطر چهارمین ورزشگاه جام جهانی را افتتاح می کند

چهارمین ورزشگاه جام جهانی قطر 2022 که در الریان واقع شده در روز فینال امیرکاپ قطر افتتاح می شود.

به گزارش"ورزش سه" این استادیوم که پس از جام جهانی ورزشگاه اختصاصی باشگاه الریان  خواهد شد به سه استادیوم از 8 ورزشگاه جام جهانی 2022 که پیش از این آماده شده بود یعنی استادیوم های بین المللی خلیفه، الجنوب و اجوکیشن سیتی پیوست. این ورزشگاه از مرحله گروهی تا یک هشتم میزبان هفت بازی جام جهانی خواهد بود.

 

 

1549809

 


ظرفیت این استادیوم 40 هزار نفر است و در کنار یکی از بزرگترین مراکز خرید کشور قطر و در نزدیکی مترو است که حمل و نقل هواداران را به این ورزشگاه تسهیل می کند.


براساس گزارش ها این ورزشگاه در روز بازی فینال امیرکاپ و دوسال پیش از شروع رقابت های جام جهانی افتتاح خواهد شد. این ورزشگاه با استفاده مجدد از مواد ساختمانی و به جای استادیوم قدیمی احمد بن علی ساخته شده است. 

 

 

1549810

 


یکی از مهمترین ویژگیهای این استادیوم جدید نمای براق و بیرونی آن است که در طراحی آن از نمادها و اشکال مختلفی از زندگی در قطر مانند پیوندهای خانوادگی، طبیعت و زیبایی صحرا و کویر، حیات وحش و تجارت محلی وبین المللی تشکیل شده است. همه نمادها به شکل سپر که نمادی از پیوستگی، استحکام و دوام است ساخته شده اند. 


یکی از نکات قابل ذکر اینکه این ورزشگاه با هدف کاهش دی اکسید کربن و حفظ محیط زیست بنا شده است؛ از جلمه اینکه از مصالح ساختمانی بازیافتی ورزشگاه احمد بن علی ساخته شده و همچنین درختان و فضای سبز محیط ورزشگاه هیچ آسیبی برای ساخت ورزشگاه جدید متحمل نشدند.

 

1549808

 

1549807

دیدگاه‌ها