کد خبر : 1723265 | 14 آذر 1399 ساعت 14:43 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

استقلال – صنعت نفت؛ 18 سال و فقط یک مساوی!

دیدارهای استقلال و صنعت نفت در سالهای گذشته همواره یک برنده داشته است.

استقلال – صنعت نفت؛ 18 سال و فقط یک مساوی!

به گزارش "ورزش سه"، استقلال و صنعت نفت در حالی باید روز دوشنبه در هفته پنجم به مصاف هم بروند که در طول تاریخ برگزاری لیگ برتر، تنها یکبار کار دو تیم به تساوی انجامیده و همواره بازی های دو تیم یک برنده داشته است.


به دلیل اینکه تیم صنعت نفت در 10 دوره از 19 دوره برگزار شده رقابت های لیگ برتر در دسته اول حضور داشت، این تیم تاکنون 18 بار در رقابت های لیگ برتر به مصاف استقلال رفته است.


نخستین بازی دو تیم در دومین دوره لیگ برتر و در تاریخ 8 آبان 81 برگزار شد. آن دیدار که در آبادان به انجام رسید، با یک گل به سود برزیلی های ایران تمام شد. تک گل آن بازی را حمیدرضا خدمتکاری وارد دروازه استقلال کرد.

 

1550174


در طول برگزاری 18 بازی میان دو تیم، استقلال 10 بار موفق شده از سد حریف خود عبور کند و در عین حال در 7 دیدار نیز زمین بازی را با شکست ترک کرده و آن بازی ها به سود زردپوشان آبادانی به اتمام رسیده است.


تنها دیدار دو تیم که با نتیجه تساوی به پایان رسید، به دیدار هفته بیست و نهم و ماقبل پایانی لیگ هجدهم برمیگردد که تلاش دو تیم در آبادان با تساوی بدون گل به پایان رسید.


در آن دیدار جنجالی، استقلال توسط روح الله باقری به گل رسید ولی کمک داور بازی به اشتباه آن گل را مردود اعلام کرد. او اعتقاد داشت پیش از اینکه مهدی قایدی پاس گل را برای باقری مهیا کند، توپ از خط عرضی به بیرون رفته است. اعتراض های فرهاد مجیدی پس از مردود شدن این گل، منجر به اخراج او از کنار زمین شد.

 

1550177

 

شاید اگر مهدی الوندی کمک داور آن دیدار پرچمش را بالا نمی برد و گل روح الله باقری را به اشتباه مردود اعلام نمی کرد، اکنون در تاریخ برگزاری دیدارهای دو تیم، هیچ نتیجه مساوی ثبت نشده بود.


در طول برگزاری دیدارهای دو تیم، نتایج پرگل زیادی به سود استقلال ثبت شده است. آبی پوشان در بازی برگشت دهمین دوره لیگ برتر با نتیجه 6 بر 2 از سد صنعت نفت گذشتند. مهدی سیدصالحی (2)، مجتبی جباری، هادی شکوری، فرهاد مجیدی و آرش برهانی گل های استقلال را به ثمر رساندند.

 

 

1550176


فصل گذشته نیز جدال شاگردان استراماچونی با آبادانی ها با نتیجه 5 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. دانشگر، دیاباته، قایدی، غفوری و میلیچ گل های آبی پوشان را در آن دیدار به ثمر رساندند.

 

1550175

دیدگاه‌ها