کد خبر : 1723298 | 14 آذر 1399 ساعت 18:33 | 83.7K بازدید | 2 دیدگاه

صعود شگفت‌انگیز سوون‌سامسونگ به دور حذفی؛

اینیستا، عامل حذف کاناوارو از لیگ قهرمانان آسیا

تیم سوون سامسونگ کره جنوبی با پیروزی دو گله مقابل ویتسل کوبه، جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کرد.

اینیستا، عامل حذف کاناوارو از لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش "ورزش سه"، دور آخر مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق با یک شگفتی بزرگ همراه کرد؛ حذف گوانژو اورگراند به عنوان یکی از پرستاره ترین تیم های شرق آسیا که فابیو کاناوارو کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا را روی نیمکت داشت و با یک ترکیب پرستاره شامل آندرسون تالیشکا، الکسن، ریکاردو گولارت، تیاس برونینگ و آلویسو پای به میدان رقابت قاره ای گذاشته بود و تا 20 دقیقه پیش از سوت آخرین بازی دور گروهی نیز شانس صعود داشت اما ناگهان یک ضربه پنالتی همه معادلات را تغییر داد.

 

باتوجه به کنار کشیدن جوهور دورالعظیم از لیگ قهرمانان آسیا، گروه هفتم سه تیمی شد و تعداد بازی ها نیز به عدد 4 کاهش یافت. ویتسل کوبه با دو پیروزی در دور رفت، شش امتیازی شد و صعودش به دور بعد را قطعی کرد تا دوئل حساس و ویژه این گروه، تقابل سوون سامسونگ کره جنوبی و گوانژو اوگراند ژاپن باشد. نکته عجیب این که دو بازی این تیم ها در لیگ قهرمانان با تساوی به پایان رسید تا کار به تقابل با یاران آندرس اینیستا کشیده شود.

 

سوون سامسونگ بازی دور رفت را 1-0 به ویتسل کوبه باخته بود. گوانژو اورگراند یک بازی را 3-1 به ویتسل کوبه باخت تا تفاضل گلش یکی کمتر از نماینده کره جنوبی شود. اما با پیروزی 2-0 مقابل این تیم (ویتسل کوبه) در دور برگشت، همه چیز را جبران کرد و با 5 امتیاز به استقبال تماشای بازی هفته آخر (امروز) ویتسل کوبه - سوون سامسونگ رفت؛ دیداری که از ساعتی پیش در ورزشگاه بین المللی خلیفه شهر دوحه علی صباح القیسی عراقی آغاز شد.

 

1550230

 

نماینده کره جنوبی برای صعود به پیروزی با دو اختلاف گل یا برد یک گله پرگل (4-3) نیاز داشت تا جواز حضور در مرحله حذفی را بگیرد. بازی در نیمه نخست با حملات سامسونگ ادامه یافت اما هیچ گلی به ثمر نرسید. نکته جالب این که باوجود تشریفاتی بودن بازی، آندرس اینیستا از ابتدا در زمین حضور داشت ولی در دقیقه 46 از میدان بیرون رفت.

 

در شروع نیمه دوم کونها پارک سرمربی این تیم گئون کیم مهاجم جوان خود را به زمین فرستاد و همین بازیکن چهار دقیقه بعد گل نخست را به ثمر رساند. ارسال تماشایی کی جه لی از روی نقطه کرنر با ضربه این بازیکن در محوطه جریمه همراه شد تا سوون سامسونگ نخستین گل خود را بزند. حملات تیم کره ای ادامه داشت و سرانجام در دقیقه 68 یک پنالتی بحث برانگیز از سوی داور عراقی اعلام شد و سانگ ایم دروازه ویتسل کوبه را گشود.

 

با این گل تیم سوون سامسونگ تفاضل خود را به عدد +1 افزایش داد تا در موقعیت بهتری نسبت به گوانژو اورگراند قرار بگیرد. باتوجه به گل زده بیشتر نماینده چین، اگر بازی 1-0 می‌شد، این تیم بود که به مرحله حذفی راه پیدا می‌کرد.

 

1550229

 

این حذف عجیب برای شاگردان فابیو کاناوارو در حالی رقم خورد که اگر یاران آندرس اینیستا 44 دقیقه بازی را کنترل می‌کردند، سرنوشت این مسابقه تغییر می‌کرد. حتی اگر خود گوانژو در تقابل با ویتسل کوبه به جای باخت 3-1، با نتیجه دو بر یک بازی را واگذار می‌کرد، اوضاع متفاوت می‌شد. در واقع ستاره سابق بارسلونا که اتفاقا برابر گوانژو درخشش فوق العاده ای داشت و روی دو گل تاثیرگذار بود، نقشی پررنگ در حذف اورگراند پرستاره ایفا کرد.

 

فابیو کاناوارو که از سال 2014 به فوتبال چین آمد و از جمله نخستین اساطیری بود که پیشنهاد کار در این کشور را پذیرفت، حالا ممکن است با این نتیجه از سمتش برکنار شود و در فصل جدید سوپرلیگ چین روی نیمکت این تیم ننشیند چرا که چینی به شدت علاقه مند کسب نتیجه بزرگ در این بازی ها بودند اما در همین مرحله گروهی و با یکی از پرستاره ترین نمایندگان خود، قافیه را به تیم های چینی و کره ای واگذار کردند.

 

نکته جالب این که سوون سامسونگ دو سال پیش نیز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و ممکن بود که بازی فینال را با پرسپولیس برگزار کند اما در نیمه نهایی به کاشیما آنتلرز باخت تا از صعود بازبماند؛ حالا باید دید پس از گذشت دو دهه آیا دوباره این تقابل شکل می‌گیرد یا نه.

 

1550231

 

پیش از فینال ابتدا آن ها باید انتقام کاشیما را از دیگر نماینده ژاپن یعنی یوکوهاما مارینوس بگیرند و از آن سو ویتسل کوبه نیز بازی حساسی را با شانگهای SIPG خواهد داشت.

 

 


 

دیدگاه‌ها