کد خبر : 1723364 | 15 آذر 1399 ساعت 11:50 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

هیات 12 نفره برای مذاکره فردا وارد تهران می‌شود

توافق قطر و ایران برای بازی‌های آسیایی 2030؟

برخی از مسئولان بلندپایه ورزش قطر فردا برای رایزنی با مسئولان ورزش ایران وارد تهران می شوند.

توافق قطر و ایران برای بازی‌های آسیایی 2030؟

به گزارش "ورزش سه"، کشور قطر که در سال های اخیر نشان داده علاقه زیادی به میزبانی های بزرگ در حوزه ورزش دارد، این بار هم با عربستان برای رسیدن به میزبانی بازی های آسیایی 2030 رقابت می کند. قطر و عربستان هر دو کاندیدای برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ هستند؛ موضوعی که در مجمع عمومی چند هفته آینده شورای المپیک آسیا هم مطرح و احتمالاً در رابطه با آن تصمیم گیری خواهد شد.


در همین راستا مسئولان بلندپایه ورزش قطر این روزها با سفر به کشورهای مختلف سعی در جلب رضایت کشورهای مختلف دارند تا بدین ترتیب بتوانند حامیان بیشتری برای خود در مسیر اخذ این میزبانی جذب کنند. 


هیات 12 نفره قطری ها که صبح فردا با یک جت شخصی وارد تهران می شوند؛ نفراتی همچون «جاسم بشیر البو نین» دبیرکل کمیته المپیک قطر، «دهلان جمال الحمد» رئیس کنفدراسیون دوومیدانی آسیا و «محمد یوسف المنا» رئیس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا را در دل خود جای داده است. 


آن ها قرار است تا عصر فردا جلسات مختلفی را با تیم مذاکره کننده ورزش ایران داشته باشند و احتمالا به ملاقات رییس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش ایران هم خواهند رفت. 


تیم مذاکره کننده ایران هم به ریاست کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، نفراتی همچون مهدی علی نژاد معاون وزیر ورزش، پیمان فخری و روسای فدراسیون های شنا، دوومیدانی و وزنه برداری را برای این مذاکره چند ساعته آماده کرده است.


باید دید خواسته های ایران در قبال درخواست کمک قطری ها برای رسیدن به میزبانی بازی های آسیایی 2030 چه خواهد بود و مذاکرات فردا به کجا خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها