کد خبر : 1730580 | 21 دی 1399 ساعت 14:04 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

صالحی امیری: حاشیه‌سازان خادم ورزش نیستند

کمک ۲۰۰ میلیونی کمیته ملی المپیک به بیلیارد

در بازدید رئیس و اعضای کمیته ملی المپیک از فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس مقرر شد ۲۰۰ میلیون تومان به این فدراسیون کمک شود.

کمک ۲۰۰ میلیونی کمیته ملی المپیک به بیلیارد

به گزارش "ورزش سه" به نقل از ایسنا، سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک به همراه برخی از اعضای هیات اجرایی از فدراسیون بولینگ و بیلیارد بازدید کرد. هاشم اسکندری، رئیس این فدراسیون در ابتدا گزارشی از تاریخچه رشته، عملکرد و فعالیت‌های فدراسیون ارائه داد. در ادامه، صالحی امیری گفت: جامعه به فضاهایی احتیاج دارد تا آرامش را تجربه کند. رشته بولینگ و بیلیارد با جذابیت خاص خود می‌تواند این فضای آرامش را فراهم کند.

 

او افزود: یکی از کارهای ارزشمند این فدراسیون فعالیت‌های فرهنگی است. ما به عنوان کمیته ملی المپیک همیشه در کنار این فدراسیون هستیم. باید از هر حاشیه  پرهیز کرد. معتقدم کسانی که در ورزش ایران به دنبال حاشیه سازی هستند، خادم ورزش ایران نیستند. ورزش ما بیش از هر زمان دیگری به آرامش، ثبات، انسجام و همدلی نیاز دارد چون در سال آتی رویدادهای مهمی داریم که باید با ثبات، آرامش و انگیزه حداکثری وارد میادین شویم.

 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وظیفه ما ایجاد بسترهای لازم برای امنیت و آرامش مدیران برای اجرای وظایفشان است. فدراسیون بولینگ در این دوره کارنامه‌ای ارائه کرده که بی‌نظیر است. امیدواریم با ثباتی که ایجاد شده فدراسیون ماموریت های خود را دنبال کند. هر میزانی که بتوانیم جوانان را وارد حوزه ورزش و حوزه قهرمانی بکنیم، در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی قدم‌های موثری برداشته‌ایم.

 

صالحی امیری گفت: این فدراسیون اسپانسر دارد و باید بیشتر داشته باشد اما به لحاظ طبقه‌ای که در این حوزه هستند خیلی به نیاز مالی ما کمک ندارند. با این حال امسال حدود ۲۰۰ میلیون تومان به این فدراسیون کمک کرده‌ایم و تا یک هفته آینده نیز ۲۰۰ میلیون دیگر که معادل ۱۰۰ درصد بودجه‌شان است به این فدراسیون پرداخت می‌شود.

 

او در  مورد دلیل بازدید از فدراسیون‌های ورزشی در شرایط شیوع کرونا گفت: در آستانه المپیک هستیم و شش رویداد بین‌المللی در سال ۱۴۰۰ داریم. حضور ما بیشتر جنبه حمایتی و انگیزشی، پیگیری مشکلات و کمک به فدراسیون‌ها دارد، بنابراین به عنوان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نمی‌توانیم نسبت به رویدادهای مهم پیش رو بی‌توجه باشیم. اگر اردوها و فعالیت هایمان را تعطیل کنیم از همه چیز بازخواهیم ماند که در این صورت شما از ما سوال خواهید پرسید.

 

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد بازدید از سه فدراسیون ژیمناسیتک، هاکی و بیلیارد گفت: ژیمناسیتک می‌تواند یکی از رشته‌های پرمدال ما باشد. در مورد فدراسیون هاکی با آمدن رئیس فدراسیون جدید و هیات رئیسه قدرتمندش جهت گیری جدیدی آغاز شده است، قدم‌های خوبی برداشته و در تمام کشور در حال توسعه است. ما هم در گذشته و امروز کمک کرده ایم و قول کمک داده‌ایم تا هاکی به رشته‌ای کاملا مردمی در سراسر کشور تبدل شود. در مورد بیلیارد هم آقای اسکندری  کارهای خوبی انجام داده است. از رسانه‌ها می‌خواهم این رشته ها را به مردم معرفی کنند. در مجموع وضعیت را رو به جلو می‌بینم و مهمترین نیاز این فدراسیون آرامش و ثبات است.

 

صالحی‌امیری در مورد کمک‌هایی که به فدراسیون‌های ورزشی می‌شود گفت: ما سه سطح تخصیص داریم، کمک مستقیم که ۱۰۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها را  پرداخت کرده‌ایم. سطح دوم اعزام‌ها، و هزینه های رویدادهای بین المللی و سطح سوم بودجه کمک برای حل مشکلات ضروری فدراسیون‌ها است. این نوع کمک ها را در بازدیدها انجام می‌دهیم. باور ما این است که حضور بیشتر از نشستن ما را با واقعیت‌ها آشنا می‌کند.

 

دیدگاه‌ها