کد خبر : 1731141 | 24 دی 1399 ساعت 00:26 | 135.7K بازدید | 5 دیدگاه

پرواز شهریار مغانلو برای اولین گل اروپایی؛

ظهور شهریار فوتبال ایران در جزایر آتشفشانی!

آقای گل داخلی فوتبال ایران، اولین گل خود برای سانتا کلارا را با پروازی بلند و ضربه سری تماشایی به ثمر رساند.

ظهور شهریار فوتبال ایران در جزایر آتشفشانی!

به گزارش "ورزش سه"، برای شهریار مغانلو که در بدو ورود به پرتغال با مصدومیتی شدید مواجه شده بود، این گل می‌تواند یک آغاز بسیار خوب باشد. او حالا سانتا کلارا را به مرحله بعدی جام حذفی بُرده و می‌تواند انتظار این را داشته باشد که بیش از این در ترکیب تیم پرتغالی حضور پیدا کند.


در چارچوب مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرتغال، تیم فوتبال سانتا کلارا که برخلاف دو بازی گذشته‌اش شهریار مغانلو را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب با موریرنسی دیدار کرد. نیمه اول با برتری یاران مغانلو پایان یافت، اما در دقیقه ۵۱ روی یک رفت و برگشت در توپ ارسالی از کرنر، سیلوا با شوت زمینی از زاویه بسته گل تساوی موریرنسی مقابل سانتا کلارا را به ثمر رساند.


در شرایطی که بازی با تساوی یک بر یک رو به پایان بود و به نظر می‌رسید کار به وقت‌های اضافه کشیده شود، مهاجم ایرانی سانتا کلارا اجازه نداد این اتفاق بیفتد و توانست گل برتری تیمش مقابل سانتا کلارا را بزند. شهریار مغانلو توپ ارسالی از جناح راست زمین را در حالی بالاتر دروازه‌بان موریرنسی زد که برخوردی هم با او داشت و پس از آن توپ تبدیل به گل شد.

 

1562084


گل تماشایی شهریار مغانلو طرفداران فوتبال در ایران را به یاد گل های علی دایی در دوران جوانی می‌اندازد؛ زمانی که با قد و قامت بلندش با گلرهای حریف وارد دوئل می‌شد و می‌توانست بالاتر از آن ها ضربه سر را بزند. مغانلو البته 5 سانتی از دایی کوتاه تر است اما تمام تلاش خود را خواهد کرد تا مثل شهریار فوتبال ایران در زدن ضربه سر و گلزنی موفق عمل کند.


در این صحنه داور مسابقه به کنار زمین رفت و مجددا صحنه برخورد مغانلو با دروازه‌بان موریرنسی را که مشکوک به خطا بود را مورد بررسی قرار داد، اما در نهایت تصمیم گرفت گل را صحیح اعلام کند.


سرانجام سانتا کلارا موفق شد در شب گلزنی شهریار مغانلو به پیروزی ۲ بر یک در زمین موریرنسی برسد و به جمع هشت تیم برتر جام حذفی پرتغال صعود کند.

 

1562083


مغانلو که پس از پیوستن به سانتا کلارا در ۶ مسابقه لیگ برتر پرتغال موفق به گلزنی نشده بود، امشب در دیدار جام حذفی گل حساسی را به ثمر رساند تا احتمالا با این گل جایگاه خود در ترکیب تیمش را هم محکم کند. مغانلو که بیست و شش ساله است، پس از درخشش در پیکان به لیگ پرتغال ملحق شد و حالا در کنار علی علیپور و مهدی طارمی، جزو مهاجمان ایرانی لیگ این کشور است؛ او تلاش خواهد کرد تا مثل طارمی راه پیشرفت را خیلی زود بپیماید و به تیم های بزرگ تری نیز ملحق شود؛ اما پیش از آن باید ماموریتش در سانتا کلارا را به خوبی انجام دهد.

 

1562082


سانتا کلارا باشگاهی 93 ساله در فوتبال پرتغال است که به مجمع الجزایری در نزدیک لیسبون تعلق دارد؛ یک مجمع الجزایر آتشفشانی که حالا مهاجمی ایرانی را در ترکیب خود می‌بیند و این چنین در میان فوتبال دوستان ایرانی هم شناخته می‌شود.

 

1562179

صفحات هواداری تیم سانتا کلارا گل مغانلو را با پرش های کریستیانو رونالدو مقایسه کرده اند.

دیدگاه‌ها