کد خبر : 1731371 | 25 دی 1399 ساعت 11:15 | 28.6K بازدید | 7 دیدگاه

پنجاه و دو سالگی سرمربی استقلال

تولد را با تغییر جشن بگیر آقای فکری

انسانها می توانند چند بار در زندگی متولد شوند و روز تولد خودشان را جشن بگیرند.تولد واقعی روزی است که به آن چه می خواهی برسی.

 تولد را با تغییر جشن بگیر آقای فکری

به گزارش "ورزش سه "،  امروز سالروز تولد محمود فکری سرمربی این روزهای استقلال و کاپیتان دهه 80این تیم است. بازیکنی که با 377 بار بازی برای استقلال رکوردار بازی در این تیم است و یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ باشگاه . مردی متعصب به تیم و از جنس خود آبی ها. فکری که یکی از جنگنده ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال می باشد از نساجی به استقلال پیوست و به بازوبند کاپیتانی در این تیم هم رسید، راهی که در مربیگری هم طی شد و او بعد از نیم فصلی بی نظیردر نساجی مازندران انتخاب مدیران باشگاه برای جانشینی فرهاد مجیدی شد و به استقلال آمد . مصاحبه روزهای اول او هواداران را امیدوار کرد او گفت : "استقلال در زمین 11 محمود فکری خواهد داشت ، جنگنده و در خدمت تیم "


تمرینات استقلال کمی دیر شروع شد، لیگ با شروع و ادامه نه چندان خوب فوتبال تیمی  استقلال علیرغم نتیجه گیری نسبتاً خوب این تیم ادامه پیدا کرد. هوادارها ، کارشناسان و پیشکسوتان نوع فوتبالی را که استقلال ارائه می داد نمی پسندیدند . موقعیت های گل متعدد به رقبا ، ستاره شدن رشید مظاهری در برابر شهر خودرو، گل گهر و حتی ذوب اهن افکار عمومی را همسوی تیمی که مربیش محمود فکری است و نیمکتش از تعداد انگشتان یک دست بیشتر مربی دارد نکرده است . 


مشکلات در تیم استقلال توسط  هواداران معمولی هم در حال تحلیل است و این برای تیم و بزرگی چون محمود فکری که یک زمانی نماد مثال های متعدد تیفوسی ها بود اصلا زیبنده نیست .


با هم نگاهی می اندازیم به مشکلاتی که  نوع فوتبال استقلال در این روزها آن را به تصویر کشیده است .


دوندگی پائین بازیکنان از خط دفاعی تا نوک حمله در تصاویر تلویزیونی هر بیننده طرفدار این تیم را آزار می دهد. نوع پرس بازیکنان و حمایت سایر بازیکنان نشان از کار تمرین شده نیست . در اغلب مواقع توپ در زمان پرس بازیکنان استقلال خیلی زود از محدوده پرس خارج می شود و به نیمه زمین استقلال انتقال داده می شود. 

 

 

 

 


دفاع تیمی استقلال به قدری نگران کننده شده است که حفره های بزرگ در نیمه زمین و در زمان صاحب  توپ شدن رقبای این تیم به وفور دیده می شود . همین حفره ها باعث شده است تا رشید مظاهری بهترین بازیکن استقلال تا اینجای فصل باشد.


فاصله بین خط دفاع و خط هافبک در زمان صاحب توپ شدن تیم مقابل در زمان حملات استقلال فرصت های متعددی به تیم های مقابل داده است که ادامه همین روند قطعاً ممکن نیست. در داربی با بی دقتی مهاجمان تیم پرسپولیس موقعیتها از دست رفت و شاید تیم های دیگر به راحتی آن را از دست ندهند. 


داربی همین چند روز پیش برگزار شد و استقلال روی فرصت طلبی ارسلان مطهری و هوش و نبوغ بالای قایدی موفق شد دو بار دروازه پرسپولیس باز کند و یک امتیاز از رقیب سنتی خود بگیرد. امتیازی که استقلال مدیون تیزهوشی  و نبوغ ارسلان و قایدی است .


نگاه دوباره دیدار استقلال برابر پرسپولیس نشان می دهد این تیم به غیر از این دو گل فرصت چندانی در برابر دروازه پرسپولیس نداشت و به ندرت وارد هجده قدم این تیم می شد.اتفاقی که در سال های اخیر کمتر دیدیم . استقلال حتی در روزی که با نتیجه 4بر 2 مغلوب پرسپولس شد موقعیت های زیادتری ایجاد کرد و ازدست داد.

 

 

1558020

 


محمود فکری می دانست این مهمترین بازی سال استقلال است و هوادارهای استقلال انتظارات زیادی از نوع فوتبالی که این تیم ارائه می دهد دارند .بدون تعارف شاید فکری خوشحالترین نفر بعد از سوت پایان بازی توسط کرمانشاهی بود. 


 این ها نمی تواند نقطه روشنی در  کارنامه محمود فکری با سه قهرمانی در تاریخ لیگ های برگزار شده ایران ، سالها کاپیتان استقلال و سرمربی این تیم باشد. برای جبران هنوز دیر نیست. 


 تعارف کنار بگذار و نیمکت و تیمت را  دوباره بساز. 

 

محمدرضا تقی خانی

دیدگاه‌ها