کد خبر : 1731868 | 28 دی 1399 ساعت 08:42 | 5.4K بازدید | 0 دیدگاه

تلنگری شد که بیشتر حواسمان را جمع کنیم

فرزام: نازنین ملایی بیشتر نگران اعتبارش بود

سرمربی تیم ملی قایقرانی روئینگ گفت: اتفاقی که برای نازنین ملایی افتاد تلنگری شد که برای هر موردی حتما از فدراسیون پزشکی استعلام گرفته شود.

فرزام: نازنین ملایی بیشتر نگران اعتبارش بود

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، بانوی ملی پوش روئینگ که امید کسب سهمیه المپیک است، داروی درمانی را مصرف می کرد که ممنوعه بوده و از این مسئله نیز بی اطلاع بوده است. هر چند که فدراسیون پزشکی ورزشی هنوز تصمیم خود را به صورت رسمی در مورد این بانوی ملی پوش اعلام نکرده است اما با توجه به ارائه مدارک پزشکی و مطلع کردن ماموران نادو از مصرف این دارو در زمان دادن تست دوپینگ به نظر می رسد که تصمیم سخت گیرانه ای در موردش گرفته نشود.


 افشین فرزام در گفتگو با ایسنا درباره ی اتفاقی که برای نازنین ملایی رخ داد و اینکه فکر نمی کند کمیته پزشکی فدراسیون باید فعال تر باشد، بیان کرد: مشکل این بود که او فرم معاینه درمانی را پر نکرده بود. چندین مرتبه دوره های آموزشی در زمینه دوپینگ در قایقرانی برگزار شد. او با پزشک قبلی فدراسیون در تماس بوده و از او استعلام گرفته بود و زمانی که موافقت پزشک را گرفت اقدام به مصرف دارو کرده بود  اما این مسئله نشان داد که نباید به سادگی از کنار چنین مسائلی گذشت و برای هر موردی باید از فدراسیون پزشکی ورزشی استعلام گرفته شود تا کوچکترین مشکلی پیش نیاید. فدراسیون نیز به دنبال این است از پزشکانی که در مورد قوانین ضد دوپینگ به روز هستند، استفاده کند.


فرزام در پاسخ به این پرسش که به عنوان سرمربی چقدر در جریان داروهای مصرفی ورزشکاران است، تصریح کرد: مواردی که به من اطلاع بدهند مخصوصا داروی درمانی مصرف کنند، ریسک نمی کنم که با نظر من انجام شود و از پزشکان فدراسیون پزشکی که آنها را می شناسم، کمک می گیرم چون متخصص باید نظر بدهد. مواردی که بدون اطلاع من باشد دیگری کاری نمی‌توانم انجام دهم.

 

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه این اتفاق چقدر در روحیه ملایی تاثیر گذاشت، تصریح کرد: بیشترین موضوعی که او را اذیت کرد بحث اعتبارش بود. این مسئله نگرانش می کرد که اعتباری که کسب کرده بود زیر سوال برود. هر چند که داروی مصرفی او درمانی بود اما قطعا حرف  و حدیث هایی پشت او ایجاد می شد. الان خدا را شکر می کنیم که به خیر گذشت هر چند که همیشه  این اتفاقات به این خوبی تمام نمی شود و تلنگری شد که بیشتر حواسمان را جمع کنیم.


او در مورد وضعیت دو امید اصلی کسب سهمیه المپیک گفت: وضعیت ملی پوشان خوب است  و امیدوارم شرایط به گونه ای باشد که تا زمان مسابقات انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسند هر چند که ابتدا باید تکلیف زمان و مکان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک مشخص شود.

دیدگاه‌ها