کد خبر : 1731980 | 28 دی 1399 ساعت 21:50 | 38.3K بازدید | 6 دیدگاه

الکلاسیکوی انگلیسی برنده نداشت؛

لیورپول 0 - 0 یونایتد؛ این همه هیاهو برای هیچ!

دیدار حساس دو تیم لیورپول و منچستر را نتیجه صفر بر صفر خاتمه یافت.

لیورپول 0 - 0 یونایتد؛ این همه هیاهو برای هیچ!

به گزارش "ورزش سه" دیدار دو تیم لیورپول و منچستر یونایتد برخلاف آن چیزی که پیش‌بینی می‌شد چندان جذاب از آب درنیامد و دو تیم در نهایت در شبی که قادر به خلق موقعیت های زیادی روی دروازه یکدیگر نبودند به تساوی بدون گل رضایت دادند. نتیجه ای که بی تردید به سود دیگر مدعیان فتح لیگ برتر خواهد بود.

 

در دقایق ابتدایی اتفاق خاصی روی دروازه ها رخ نداد و دو تیم مشغول محک زدن یکدیگر بودند. اولین فرصت در دقیقه 17 و با پاس به بیرون سادیو مانه برای لیورپول ایجاد شد، اما ضربه بابی فرمینو از کنار دروازه داوید دخیا به بیرون رفت.

 

در اواسط نیمه نخست بود که یونایتد در منطقه ای بسیار خوب صاحب یک موقعیت ایستگاهی شد، اما ضربه برونو فرناندز با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

 

1563414

 

لحظاتی بعد محمد صلاح با حرکتی تماشایی برای لیورپول موقعیت سازی کرد، اما ضربه زمینی بابی فرمینو از درون محوطه دقیق نبود و در اختیار دخیا قرار گرفت. در ادامه باز هم جریان بازی آرام دنبال شد و نیمه نخست کم هیجان به تساوی بدون گل به اتمام رسید.

 

یونایتد نیمه دوم را بهتر آغاز کرد و در دقیقه 52 می توانست به گل اول دست یابد، اما ضربه آنتونی مارسیال با حضور به موقع فابینیو دفع شد.

 

دقایقی بعد و روی ارسال عرضی مارکوس راشفورد بود که برونو فرناندز در موقعیتی مناسب تا آستانه باز کردن دروازه آلیسون پیش رفت، اما ضربه زمینی او در دهانه دروازه توسط سنگربان لیورپول دفع شد.

 

در دقیقه 76 این بار تیاگو آلکانتارا از فاصله ای قابل توجه شانس خود را برای باز کردن دروازه یونایتد امتحان کرد، اما داوید دخیا با عکس العملی تماشایی دروازه را نجات داد.

 

1563431

 

در دقیقه 83 یونایتد صاحب بهترین موقعیت برای زدن گل برتری شد. ارسال عرضی آرون فان بیساکا در مقابل دروازه به پل پوگبا رسید، اما ضربه محکم او مهار فوق العاده آلیسون همراه شد و این فرصت فوق العاده از دست رفت. در ادامه تلاش دو تیم برای زدن گل برتری بی نتیجه ماند و دیدار حساس لیورپول و منچستریونایتد با تساوی بدون گل به اتمام رسید.

 

گزارش لحظه به لحظه دیدار لیورپول و منچستر یونایتد را در همین صفحه از "ورزش سه" دنبال کنید:

 

روز و تاریخ برگزاری: یکشنبه 17 ژانویه 2021 / 28 دی 1399
ساعت: 20:00 به وقت تهران
تورنمنت: هفته نوزدهم لیگ برتر انگلیس
ورزشگاه: آنفیلد
داور: پل تیرنی

 

کارت زرد:
ژردان شکیری (33)- فابینیو (66) لیورپول

راشفورد ( 92) منچستر یونایتد

 

 

ترکیب لیورپول:

آلیسون بکر، اندی رابرتسون، فابینیو، جوردن هندرسون (کاپیتان)، الکساندر آرنولد، جورجینیو واینالدوم( 89- میلنر)، تیاگو الکانتارا، سادیو مانه، ژردان شکیری(76-کورتیس جونز) ، محمد صلاح، فیرمینو( 85- اوریگی)

سرمربی: یورگن کلوپ

 

 

ترکیب منچستر یونایتد:


داوید دخه‌آ، آرون ون بیساکا، ویکتور لیندلوف، هری مگوایر (کاپیتان)، لوک شاو، فرد، اسکات مک تامنی، مارکوس راشفورد، برونو فرناندز( 89- گرینوود) ، پل پوگبا، آنتونی مارسیال (60 ادینسون کاوانی)

سرمربی: اوله گونار سولسشر

 

 

دقیقه 83: در حالی که همه چیز فراهم شده بود تا پوگبا از داخل شش قدم اولین گل منچستر را به ثمر برساند،  ضربه محکم او را آلیسون به زیبایی هر چه تمام تر دفع کرد تا همچنان لیورپول در بازی بماند.


دقیقه 82: ضد حمله منچستر در نبردی دو به دو  می رفت تا دروازه لیورپول را با خطر مواجه کند اما حرکت انفرادی و خودخواهانه راشفورد باعث شد تا کاوانی را نبیند و موقعیت از دست رفت.

 

دقیقه 78: شوت محکم و رو پای تیاگو  می رفت تا لیورپول را صاحب اولین گل بازی کند اما شیرجه دیدنی داوید دخه آ  اجازه نداد تا دروازه منچستر باز شود.


دقیقه 76: پاس رو به عقب و زمینی لوک شاو  در دهانه دروازه به برونو فرنادنز رسید که ضربه او به داخل چارچوب می رفت تا دروازه لیورپول را باز کند اما واکنش به موقع از آلیسون بکر مانع از فروپاشی دروازه میزبان شد.

 

دقیقه 67: شوت  از پشت محوطه جریمه برونو فرناندز درست همان جای رفت که آلیسون بکر حضور داشت .

 

 

1563412

 


دقیقه 62: پاس زمینی شکیری در داخل محوطه جریمه یه صلاح رسید و ضربه او در میان انبوه مدافعان منچستر رو راهی کرنر شد.

 

دقیقه 60: پاس از چناح چپ و رو به جلوی آرنولد به فیرمینو رسید اما ضربه او در دهانه دروازه منچستر به اوت رفت.


دقیقه 54: پاس خوب پوگبا در گوشه شش قدم به فرناندز رسید اما ضربه او با برخورد به فابینیو به کرنر رفت تا اولین کرنر منچستر در این بازی به دست بیاید.

 

دقیقه 50: همکاری مهاجمان لیورپول مانه را روانه دروازه منچستر کرد که پاس به بیرون او با دخالت مدافعان منچستر به کرنر منجر شد.

 

 

شرح نیمه اول:


دربی شمال غرب انگلیس در حالی آغاز شد که وضعیت دو تیم در جدول باعث شده بود که حساسیت این بازی از هرزمانی در طی این چند سال اخیر بیشتر شود و شاید همین امر روی کیفیت این دیدار تأثیر گذاشت و دو تیم نتوانستند بازی همیشگی خودشان را به نمایش بگذارند. در کل لیورپول با 65 در صد به نسبت 35 درصد منچستر صاحب توپ بود اما شاید خطرناک‌ترین صحنه ضربه ایستگاهی برونو فرناندز پرتغالی به سمت دروازه آلیسون بکر بود که با اختلاف اندکی راهی اوت شد. جالب اینجاست که این تنها شوت شیاطین سرخ به سمت دروازه لیورپول بود درحالی‌که شاگردان کلوپ در نیمه اول 9 شوت به سمت دروازه دخه آ زدند که هیچ‌کدام نتوانست خطری را متوجه دروازه منچستر کند.

 

 

1563413

 

 

دقیقه 40 : پاس رو به عقب راشفورد به دهانه دروازه لیورپول را هیچکدام از مهاجمان منچستر حضور نداشتند که استفاده کنند . گرچه فایده ای هم نداشت چرا که داور پیش از این اعلام آفساید کرده بود.

 

دقیقه 35: ضد حمله خطرناک لیورپول با حرکت صلاح به داخل محوطه جریمه  آغاز شد. در ادامه  پاس او به فیرمینو رسید که ضربه پای چپ و آرام او را به راحتی دخه آ از ان خود کرد.

 

دقیقه34: اولین شوت داخل چهارچوب منچستر در این دقیقه  زده شد که  از سال 2020 تا به حال این طولانی ترین مدتی است که منچستر در ورزشگاه انفیلد اولین شوت داخل چهار چوب را  می زند.

 

دقیقه34: ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه به شکل بسیار خطرناکی  به اوت رفت.

 

دقیقه 25: اشتباه محرز مگوایر در ارسال پاس باعث شد تا توپ نصیب مهاجمان لیورپول شود که در یک رفت و برگشت شوت از پشت محوطه جریمه شکیری بدون اینکه خطری را متوجه منچستر کند راهی اوت شد.

 

 

1563411

 


دقیقه 22: پاس کوتاه مانه در داخل محوطه جریمه به فیرمینو رسید و ضربه او با برخورد به مدافع منچستر بلوکه شد و پشت محوطه جریمه به صلاح رسید اما ضربه والی این مهاجم مصری  با اختلاف زیاد راهی اوت شد.

 

دقیقه 21: شوت از پشت محوطه جریمه شکیری پس از برخورد به مدافعان منچستر به کرنر رفت.

 

دقیقه 17:  پاس  زیبای شکیری در داخل محوطه جریمه به مانه رسید و او در یک فضای مناسب فریمینو را صاحب توپ کرد و در حالیکه او می توانست در کنار خود رابرتسون را در موقیعت گل قرار دهد  ضربه خودخواهانه ای به توپ زد  که از کنار دروزاه دخه آ راهی اوت شد.

 

دقیقه 13: ضربه از داخل محوطه جریمه رابرتسون به صورت عجیبی سقف بالای  دروازه منچستر را شکافت و روانه اوت شد.

 

 

1563398

 

1563401

 

1563402

 

19:50: ستاره های لیورپول و منچستریونایتد مهیای این دیدار تعیین کننده می شوند.

 

1563399

 

1563400

 

19:40: رختکن لیورپول پیش از دیدار برابر منچستریونایتد در استادیوم آنفیلد

 

 

*** هر کاری دارید آن را فعلاً به زمان دیگری موکول کنید چراکه تا ساعتی دیگر استادیوم آنفیلد میزبان 197 دربی شمال غرب انگلستان است. دیداری که به‌اندازه یک فیلم فاخر سینمایی می‌تواند جذاب و دیدنی باشد و شما را پای گیرنده‌هایتان میخکوب کند، هرچند اگر آنفیلد همان فضای همیشگی را به تو القاء نکند.


همه‌چیز از 28 آوریل 1894 آغاز شد و تا به امروز ادامه یافته است. دو تیم مطرح فوتبال انگلیس در تمام این 127 سال روزهای تلخ و شیرینی را تجربه کرده‌اند و حالا در شرایطی در یک فضای گنگ و غریب به دیدار هم می‌روند که منچستر در پایان هفته 17 با 36 امتیاز حالا صدرنشین لیگ جزیره است. شاگردان کلوپ نیز از همین تعداد بازی تنها دو پله پایین تراز مهمان امروزشان یعنی در جایگاه سوم با 33 امتیاز قرار دارند. پس با این اوضاع‌واحوال برای هیچ‌کسی دیگر شکی باقی نمی‌ماند که شرایط مطلوب منچستر باعث شده این نبرد تاریخی حساس‌تر از هرزمانی در طی این چند سال اخیر بشود.


آخرین جدال دو تیم در دیدار برگشت فصل قبل که قبل از شیوع کرونا بود، لیورپول 2 بر 0 منچستریونایتد را در آنفیلد مغلوب کرد. فان‌دایک و صلاح در آن دیدار گل‌های قرمزهای مرسی‌ساید را زدند.


مصدومان و محرومان؛ ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، دیوگو ژوتا و کاستاس سیمیکاس به طور قطعی در ترکیب لیورپول قرار نخواهند گرفت. جوئل ماتیپ و نبی کیتا با رفع مصدومیت شاید به این دیدار مهم برسند. مارکوس روخو و فیل جونز هم مصدومان منچستریونایتد هستند. ویکتور لیندلوف بهبود پیدا کرده و شاید به بازی در آنفیلد برسد.

دیدگاه‌ها