کد خبر : 1732706 | 02 بهمن 1399 ساعت 10:22 | 80.3K بازدید | 1 دیدگاه

16 ساله‌هایمان نمی‌توانند بازی کنند

مهدوی‌کیا: پرسپولیس و استقلال لیگ سه‌ایم

سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا می گوید، هم او و هم مهدی مهدوی کیا از شرایط تیم در مسابقات لیگ دسته سوم رضایت دارند.

مهدوی‌کیا: پرسپولیس و استقلال لیگ سه‌ایم

به گزارش "ورزش سه"، وعده‌ای که مهدی مهدوی کیا حرفش را زده بود، حالا و در ماه های پایانی سال 1400 به واقعیت تبدیل شده و آکادمی کیا با جوانانی که خودش ترتیب کرده، اولین حضور در رده بزرگسالان فوتبال ایران را با سرمربیگری هادی مهدوی کیا تجربه می کند. 


تیم فوتبال آکادمی کیا حالا سه هفته‌ای می شود که کارش را با حضور در رقابت های لیگ سه فوتبال ایران (گروه سوم) آغاز کرده و با کسب سه امتیاز از سه مسابقه که با سه تساوی همراه بوده، رتبه هفتم جدول 13 تیمی مسابقات را به خودش اختصاص داده است.


در همین رابطه گفتگویی داشتیم با هادی مهدوی کیا که مسئولیت فنی آکادمی کیا را برعهده دارد و از او در رابطه با حضور آکادمی در رقابت های لیگ بزرگسالان پرسیدیم. مهدوی کیا به این سوال اینطور پاسخ داد:« آقا مهدی قبلا توضیح داده‌اند؛ ما برای اینکه بچه‌ها راحت تر و روان تر بازی کنند، وارد رقابت‌های لیگ بزرگسالان شده ایم. بالاترین سن بچه های ما 18 است ولی امتیاز بزرگسالان را خریداری کردیم تا آموزشی که طی این سال ها دیده اند را در مسابقات استفاده کنند. خدا را شکر که این اتفاق الان رخ داده و بچه ها بازی می کنند.» 


مهدوی کیا در ادامه به مشکلی اشاره کرد که آکادمی کیا به دلیل حضور در سه رده فوتبال پایه و بزرگسالان با آن مواجه شده؛ او دلیل این مشکل را ویروس کرونا عنوان می‌کند و می‌گوید:« الان مشکلی که وجود دارد، اینکه چند بازیکن محدود تیم ما در سه لیگ بازی می کنند و فشار زیادی به آنها وارد می شود. الان در لیگ برتر نوجوانان، لیگ جوانان و همینطور لیگ سه بزرگسالان حضور داریم و چون این لیگ ها به دلیل ویروس کرونا به صورت همزمان آغاز شدند، به جای هر هفته باید 5 روز یکبار بازی کنیم.  یک تیم با 16 بازیکن داریم و یک تیم با 17 بازیکن.  پیش از اینکه فصل شروع شود، بازیکنانی که احساس می کردیم، فرصت بازی پیدا نمی کنند را به تیم های دیگر دادیم، که بیشتر بازی کنند.» 


مدیر آکادمی کیا ادامه داد:« با شرایطی که ایجاد شده بچه های آکادمی باید هر هفته به طور میانگین چهار بازی انجام دهند که کار ما را خیلی سخت کرده است. به خاطر کرونا شرایط دشواری پیدا کرده ایم؛ ضمن اینکه در هیچ یک از این سه لیگ نمی توانیم تیم کامل داشته باشیم، چون به هر حال مصدومیت و محرومیت هم وجود دارد.» 


او سپس با اشاره به بازیکنانی که از این تیم برای کسب تجربه بیشتر جدا شده اند، عنوان کرد:« این موضوع از ابتدا رویه باشگاه بوده؛ چون معتقدیم بازیکن ها در رده‎‌های پایه باید حتما بازی کنند. ما الان در رده 13 سال 25 بازیکن داریم؛ در رده 14 سال 22 بازیکن و در رده بزرگسالان 15 ، 16 بازیکن؛  آنهایی که خیلی نخبه هستند و بازی به آنها می رسد را بازی می دهیم و امکان انتقال بقیه بازیکنان را به تیم های دیگر فراهم کردیم تا فرصت بازی پیدا کنند و پیشرفت داشته باشند. سعی می کنیم خلاهایی که در تیم ایجاد می شود را با بازیکنانی که از رده های پایین تر به تیم هایمان وارد می کنیم، جبران کنیم؛ این رویه کاری ای بوده که از ابتدا در آکادمی کیا دنبال کرده ایم. الان اما یک مقدار همه چیز پیچیده و سخت شده.» 


هادی مهدوی کیا با اشاره به انگیزه ای که تیم های مختلف هنگام بازی با آکادمی کیا دارند، حرف هایش را از سر گرفت و گفت:« هر تیمی هم که مقابل ما بازی می کند، با همان انگیزه و شکلی وارد زمین می شود که معمولا در لیگ برتر فوتبال ایران مقابل استقلال و پرسپولیس شاهدش هستیم. این تک بازی برای تیم های مختلف اهمیت زیادی دارد. با این حال سه مساوی گرفته ایم و من و آقا مهدی از شروع کار بچه‌ها رضایت داریم.» 


بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه با اشاره به سن و سال بازیکنان آکادمی کیا، اضافه کرد:« بچه های تیم ما 17 ، 18 ساله هستند ولی ما مثلا با تیمی در دسته سوم بازی کردیم که دروازه‌بان آن تیم، هم دوره من بوده است. البته این موضوع و این رقابتی که ایجاد شده، خیلی به ما کمک خواهد کرد. در مجموع تا اینجا از شرایط راضی هستیم. تجربه  بچه ها در حال افزایش است و هر دو راضی هستیم. کیفیت، شکل، فرم بازی و چیزهایی که در این سال ها روی آنها کار کرده ایم، در زمین خوب پیدا شده است.»  

 

1487477


هادی مهدوی کیا در ادامه در مورد سه مسابقه آکادمی کیا در لیگ دسته سه که با سه تساوی برای این تیم همراه شده، گفت:« ما دقیقا هر سه بازی جلو بوده ایم ولی یک دقیقه دو دقیقه بعد گل خورده ایم؛ بچه های ما بعد از گل زدن کمی احساسی می شوند و شرایط متفاوت می شود و در همان لحظه گل می خوریم. در دو تا از بازی‌هایی که داشته ایم، پنالتی دادیم. بحث، بحث بی تجربگی است. باید کار کنیم، ولی در کل راضی کننده است.»

سرمربی تیم فوتبال آکادمی کیا در مورد اهداف آکادمی بیان کرد:« ما همه این کارها را می کنیم که این بچه ها آینده خوبی داشته باشند و در مسیر خوبی قرار داریم. الان برخی از این بچه ها در حال رفتن به اروپا هستند و تمام تلاشمان این است که الان بازی کنند و تجربه به دست بیاورند. هدف دیگری نداریم. این بچه ها 18 سالشان است و انتظاری نداریم. کل تیم 20 نفر است و 16 ، 17 ساله هستند.» 


مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که جوان ترین بازیکن تیم فوتبال آکادمی کیا چقدر سن دارد، بیان کرد:« ما با مشکل قانونی مواجه شدیم که بازیکنان زیر 16 سال نمی توانند در لیگ بزرگسالان بازی کنند وگرنه چند بازیکن زیر 16 سال هم داریم که اگر قانون اجازه می داد به آنها بازی می دادیم.» 


سوال بعدی از مهدوی کیا در این رابطه بود که آیا نگران دیده شدن استعدادهای آکادمی و خرید آنها توسط باشگاه های متمول نیستند، که او اینطور توضیح داد:« ما تا الان سعی داشته ایم که نفر اول کار خودمان باشیم. تا اینجا بازیکنی را به این شکل از دست نداده ایم. تمامی این بازیکنان قرادادهای بلند مدت دارند و از طرفی هم سعی کردیم نیازهای مالی آنها را برآورده کنیم.»  


مربی تیم فوتبال آکادمی کیا در پایان ضمن ابراز تاسف بابت لغو بازی های جام جهانی نوجوانان و جوانان در مورد تعداد بازیکنانی که از آکادمی کیا در این تیم های ملی وجود دارند، عنوان کرد:« ما در تیم ملی نوجوانان و نونهالان ایران بازیکنان زیادی از آکادمی داریم. هشت بازیکن فیکس در تیم ملی نوجوانان و نونهالان داشتیم که متاسفانه جام جهانی لغو شد. خیلی دوست داشتیم و امیدوار بودیم این تیم به جام جهانی برود و تجربیات بیشتری به دست بیاورد که نشد.»

دیدگاه‌ها