کد خبر : 1732907 | 03 بهمن 1399 ساعت 15:39 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

پیشنهاد برای برگزاری انتخابی المپیک ناشنوایان در کیش

دبیر فدراسیون ناشنوایان گفت: در صورت موافقت کمیته بین المللی ناشنوایان، ایران به جای مالزی میزبان برگزاری انتخابی المپیک ناشنوایان اردیبهشت سال آینده در کیش خواهد بود.

پیشنهاد برای برگزاری انتخابی المپیک ناشنوایان در کیش

به گزارش "ورزش سه" پژمان معتمدی در گفت و گو با ایسنا ظهار کرد: با توجه به این که زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک ناشنوایان در مالزی به دلیل کرونا دو بار به تعویق افتاد، از کمیته بین المللی ناشنوایان پیشنهاد برگزاری این مسابقات در اردیبهشت سال آینده به میزبانی ایران را دادیم که در صورت موافقت تصمیم داریم مسابقات انتخابی المپیک در رشته های فوتبال و بسکتبال را در کیش برگزار کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس کسب مدال در المپیک ناشنوایان، گفت: پرداخت حقوق به ورزشکاران شانس کسب مدال در المپیک با حمایت کمیته ملی المپیک از آذر امسال شروع شده و به مدت یک سال ادامه خواهد داشت. ورزشکارانی که لیست آنها با تاخیر از سوی انجمن های مربوطه به ما اعلام شود علاوه بر دریافت حقوق، طبق زمانبدی مشخص شده به آنها معوقه نیز پرداخت خواهد شد.

 

دبیر فدراسیون ناشنوایان از برگزاری اردوهای تدارکاتی در رشته های کشتی، تکواندو، جودو و کاراته تا پایان سال خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری اردوی تیم های بسکتبال و فوتبال به دنبال دریافت مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا وزارت ورزش هستیم تا اردوی تیم های کشتی، جودو، تکواندو و کاراته را نیز تا پایان سال برگزار تا نفرات اعزامی به المپیک ناشنوایان را در این رشته ها زودتر مشخص کنیم.

 

وی همچنین در پایان درباره ممنوعیت ورود دوومیدانی کاران ناشنوا به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب بدون داشتن کارت عضویت، افزود: با توجه به بیماری کرونا و حفظ سلامتی ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده بود که تنها ورزشکارانی حق ورود به مجموعه را دارنند که دارای کارت عضویت فدراسیون باشند که البته طی تفاهمنامه ای با فدراسیون لیست دوومیدانی کاران خود را برای دریافت کارت عضویت به فدراسیون اعلام کردیم و مشکلی برای ورود دوومیدانی کاران ناشنوا به مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ها