کد خبر : 1733769 | 07 بهمن 1399 ساعت 16:06 | 283.7K بازدید | 11 دیدگاه

بازگشت طارمی به قلب اژدها

خوشحالیم که برگشتی؛ مهدی تو بخشیده شدی

مهدی طارمی که پس از اخراج برابر بنفیکا مورد خشم دسته ای از هواداران پورتو قرار گرفته بود؛ شب گذشته بهترین راه را برای طلب بخشش انتخاب کرد.

خوشحالیم که برگشتی؛ مهدی تو بخشیده شدی

به گزارش "ورزش سه"، پورتو شب گذشته توانست در دیداری که سه امتیازش حیاتی بود فارنزه را با تک گل مهدی طارمی شکست دهد. طارمی در دربی پرتغال برابر بنفیکا اخراج شده و به همین خاطر از هواداران غذرخواهی کرده بود، شب گذشته با گلزنی توانست مورد عفو دوست داران پورتو قرار بگیرد. او در سن لوئیس و در دیداری که می رفت در دقایق پایانی برای پورتو پیچیده شود (درگیری په په  با بازیکن خودی)، با گل خود ناجی ابی ها شد.

 

 

1566236

 

 

آمار ها می گویند که سرژیو اولیویرا با 12 گل زده برترین گلزن فصل پورتو است ولی 4 گل او از روی نقطه پنالتی بوده در حالی که طارمی با 10 گل زده که هیچکدام پنالتی نبوده اند، موثرترین مهاجم تیم محسوب می شود.

طارمی در هفت بازی اخیر پورتو در لیگ، روی 8 گل تاثیرگذار بوده و بهتر از هر بازیکنی در تیمش کار کرده است. از شروع فصل 20-2019 تا به امروز توانسته 25 گل در لیگ پرتغال به ثمر برساند و از این حیث هیچکس به او نزدیک نیست.

 

 

1564296

 

 

طارمی برابر بنفیکا گلزنی کرد و سپس اخراج شد تا خشم بخشی از هواداران را موجب شود. او بازی با اسپورتینگ در جام اتحادیه را به همین دلیل از دست داد تا پورتو نتواند از سد رقیب دیرینه بگذرد اما بازگشت او به ترکیب پورتو در بهترین زمان ممکن رخ داد. وقتی تیم روحیه لازم را نداشت که این می توانست باعث توقف در برابر فارنزه شود.

گل دقیقه 15 طارمی سه امتیاز حیاتی را برای پورتو به همراه داشت. به خصوص در نیمه دوم میزبان برای جبران گل خورده هر کاری انجام داد ولی تک گل طارمی دست نخورده ماند. پورتو بسیار خوش شانس بود که در دقایق پایانی دروازه اش را بسته نگاه داشت.

 

1566238

 

1566239

 

1566241

 

 

با بودن سرجیو اوتایو، پورتو بازی را بهتر شروع کرد و بامارگا در زمین که اولین خطر جدی را خلق کرد، نوید یک برد پل گل را می داد اما اینگونه نشد.

مانفا هم پس از بهبودی از کرونا به ترکیب پورتو برگشته بود و با حرکت او بود که طارمی شانس گلزنی پیدا کرد. دقیقه 15 پاس مانافا به طارمی رسید تا ضربه تمام کننده او گلر حریف را مغلوب کند.

 

 

1566240

 

 

پورتو پس از گل طارمی روند بهتری نیز به خود گرفت و می توانست روی ضربات کورونا و مارگا می توانست فاصله را بیشتر نیز کند.

پس از این دو موقعیت، فارنزه خودش را به دروازه پورتو نزدیک تر کرد و استویکوویچ چیزی تا زدن گل تساوی فاصله نداشت ولی ضربه او توسط امبمبا بلوکه شد. کمی قبل از پایان نیمه اول پورتو می توانست حساب کار را 0-2 کند ولی پاس طارمی به کورونا نرسید.

 

 

1566244

 

 

در نیمه دوم و با ورود کلودیو فالکائو میزبان جان تازه ای به خود گرفت و خطرناک تر کار کرد اما پورتو در میانه های نیمه توانست کنترل دوباره میدان را در اختیار بگیرد و یکی دو شانس عالی دیگر را از دست داد. حسرت هواداران پورتو ادامه داشت و با نتیجه 1-0 احتمال هر اتفاقی ممکن بود.

فارنزه که باور نداشت تنها با یک گل عقب باشد، امیدوارتر از همیشه حمله می کرد و با گذشت دقایق اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کرد.

در دقایق پایانی مانسیا و هوگو سکو درون شش قدم پورتو به شکلی عجیب موقعیت ها را از دست دادند و توپ دو بار به تیر برخورد کرد. شوت فالکائو هم می رفت وارد دروازه شود که با برخورد به بدن مدافع راهی کرنر شد.

 

سرجیو کونسیسائو مربی پورتو با تعویض هایش کمربند دفاعی تیمش را محکم تر کرد تا در نهایت این برتری شکننده حفظ شود.

 

 

1566036

 

 

این برد باعث شد پورتو در رده دوم با 35 امتیاز قرار بگیرد یعنی دو امتیاز بالاتر از بنفیکا و یک امتیاز کمتر از اسپورتینگ لیسبون که البته یک بازی هم کمتر انجام داده است.

پورتو بازی را برد ولی درگیری په په و لوم همه چیز را تلخ کرد.

په‌په کاپیتان پورتو، بعد از سوت پایان بازی به سوی لوم رفت تا با او دست بدهد اما هافبک سنگالی که در ثانیه های پایانی به عنوان بازیکن ذخیره به زمین رفته بود، کاپیتان تیمش را هل داد و این به عصبانیت شدید په په منجر شد.

 

 

1566113

 

 

داور و بازیکنان پورتو بلافاصله وارد صحنه شدند و از درگیری بیشتر این دو جلوگیری کردند اما په‌په که از این رفتار هم‌تیمی‌اش به شدت عصبانی شده بود، برای لحظاتی همچنان از دور برای لوم خط و نشان می‌کشید.

 

کونسیسائو در پایان بازی گفت:« شایسته زدن گل های بیشتری بودیم و افسوس که نتیجه پایانی 0-1 به ثبت رسید.»

 

در واقع پورتو در دیداری که می توانست هم گل های زیادی بزند و البته در نهایت گل تساوی را هم دریافت کند، به لطف گل طارمی سه امتیاز را کسب کرد. مهاجمی که یک هفته مغضوب هواداران بود ولی الان باید گفت:"مهدی؛ چقدر خوشحالیم از برگشتنت."

 

واکنش هواداران در شبکه های اجتماعی به درخشش طارمی و بازگشت پرفروغش نیز چشمگیر بود:

 

 

1566237

 

 

یکی از دوست داران پورتو توئیت کرد:« مهدی بازگشت و بازهم تفاوت ها را رقم زد....ممنون ستاره ایرانی.»

 

توئیت دیگر به ادامه درخشش طارمی اشاره دارد:« شش بازی و شش گل؛ طارمی مهارنشدنی.»

 

توئیتی دیگر به طارمی اشاره می کند که می تواند در لیگ فرانسه بازی کند:« طارمی از الان تو را می توانم در لیگ فرانسه ببینم.»

 

هوادار دیگر پورتو نوشت:« ما بهترین شماره 9 لیگ را در اختیار داریم. طارمی تو می توانی بهترین مهاجم دنیا باشی.»

 

به پیش طارمی؛ تو واقعا بهترینی؛ مهدی هرگز اشتباه نمی کند و ..... توئیت های دیگری از این دست نشان از این داشت که ستاره ایرانی مورد عفو هواداران قرار گرفته است. بی شک باید منتظر ادامه درخشش او در ترکیب پورتو باشیم.

 

 

دیدگاه‌ها