کد خبر : 1733863 | 07 بهمن 1399 ساعت 23:40 | 32.8K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش تند نماینده زنوزی به حواشی اخیر؛

بیات: می خواهند زنوزی را دلسرد کنند

نماینده محمدرضا زنوزی در امور مربوط به فوتبال نسبت به اتفاقات و حواشی اخیر واکنش نشان داد.

بیات: می خواهند زنوزی را دلسرد کنند

به گزارش ورزش سه؛ درپی شایعات و حواشی ایجاد شده در خصوص باشگاه ماشین سازی تبریز، بهداد بیات، نماینده محمدرضا زنوزی در امور مربوط به فوتبال، توضیحات کاملی را ارائه داد:

 

پرداخت 110 میلیارد ریال برای حل مشکل صدور مجوز

تحت فشارهای فوتبالی، مهندس زنوزی برغم تمایل به خدمتگذاری به فوتبال آذربایجان، تصمیم به واگذاری باشگاه ماشین سازی گرفتند ولی در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ پروسه فروش باشگاه به مشکل خورد و این انتقال ابطال شد و هفتاد و دو ساعت مانده به آغاز لیگ برتر ماشین سازی با سه پرونده در فیفا، هفده پرونده در کمیته تعیین وضعیت و پنجره های بسته مواجه بود که مهندس زنوزی بار دیگر خود را حامی این باشگاه و فوتبال آذربایجان نشان داده و در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه با پرداخت نقدی یکصد و ده میلیارد ریال تمامی موانع قانونی را برای مجوز لیگ برتری این تیم برداشتند.

 

پاسخ حمایت های زنوزی تهمت های ناجوانمردانه بود

مهندس زنوزی مثل دیگر ارگان های فوتبالی استان این باشگاه را واگذار کرده بودند و می توانستند رفع تکلیف کنند ولی مردانگی کردند و سهمیه لیگ برتری را حفظ کردند و در ماه های اخیر شاهد بودیم که در این استان هیچ مجموعه ای برای حمایت از فوتبال علاقه ای ندارند. دوازده غول صنعتی در لیگ برتر تیمداری می کنند و هزینه آنها از بیت المال و جیب مردم تامین می شود.در مقابل این بودجه های بی پایان و حمایت های دولتی و غیردولتی در استان آذربایجان شرقی هیچ حمایتی دیده نمی شود و مهندس زنوزی با سرمایه شخصی در بحران اقتصادی حاکم بر جامعه تنها حامی ورزش استان بوده است که پاسخ این دلسوزی ها تهمت های ناجوانمردانه و دلسردی بوده است.

 

منتقدین راضی به تقبل یک هزارم هزینه های زنوزی نبودند

مهندس زنوزی مثل برخی ها برای انتخابات شورای شهر و مجلس اسلامی تلاش نمی کنند که نیاز به شوی تبلیغاتی داشته باشند و به دنبال تقدیر و قدردانی باشند ولی این همه فشار روانی کاذب در غیرت مردم ترک زبان جای ندارد. مهندس زنوزی در سه سال اخیر تراکتور و ماشین را از بدترین نوع محرومیت های بین المللی دور کرده است. تراکتور را قهرمان و سهمیه ماشین را با خطر انحلال، حفظ کرده اند و در مقابل آنها مسئولینی انتقاد می کنند که راضی نبوده اند از بودجه ورزشی استان حتی به اندازه یک هزارم مهندس زنوزی هزینه کنند.

 

برای حل محرومیت ماشین شبانه روزی تلاش کردیم

اینجانب بهداد بیات، در سال های گذشته با مهندس زنوزی در حوزه های اقتصادی همکاری دارم و ارتباط بنده با جناب مهندس زنوزی ارتباطی به فوتبال نداشته است ولی از طرف ایشان تکلیف شد تا مذاکرات با وکلای شاکیان انجام دهیم تا در کمترین زمان ممکن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فعال شود و تمامی اقدامات و تراکنش های مالی در کمتر از هفتاد و دو ساعت انجام پذیرفت و بنده و آقای نصیرزاده تا دوازده شب قبل از اولین بازی لیگ در سازمان لیگ حضور داشتیم تا فیفا نامه تایید مختومه شدن پرونده ها را ارسال کند و با حمایت های مالی مهندس زنوزی، همکاری های سازمان لیگ و آقای نصیرزاده که مسئولیتی در باشگاه ماشین و تراکتور نداشته اند این پروسه کاری انجام شد و ماشین سازی در لیگ برتر باقی ماند.

 

دست شان از سفره ماشین کوتاه شد و ...

با موفقیت در کسب مجوز حرفه ای باشگاه ماشین سازی، کارهای اداری و مالی این مجموعه را به مانند دیگر وظایف که در برخی از مجموعه های دیگر مهندس زنوزی برعهده داشتم به بنده محول شد اما متاسفانه کسانی که دستشان از سفره ماشین سازی و احیانا تراکتور کوتاه شده است تا با کمک برخی رسانه های بومی با تمسک به کارهای نخ نما شده و با همکاری حرکت های هماهنگ تعدادی از رسانه های مجازی به اصطلاح هواداری و با نام بردن از تعدادی از بازیکن های جدا شده از باشگاه تراکتور تلاش داشتند که بنده را دلیل جدایی یا آمدن آن ها ذکر کنند و جو را مسموم کنند که بنده صراحتا اعلام می کنم در طی این سه فصل که مهندس زنوزی مالک باشگاه تراکتور شده اند هیچ ارتباطی با بازیکنان باشگاه تراکتور نداشته و ملاقاتی نیز نبوده است و شخص بازیکنان این موضوع را تائید خواهند کرد.  با افتخار اعلام میکنم که تنها فعالیت بنده با باشگاه تراکتور زمانی بوده است که افرادی در برنامه ای هماهنگ شده علیه باشگاه تراکتور قصد ایجاد حاشیه داشتند که جوابشان را طی مصاحبه اینجانب با رادیو ورزش به عنوان نماینده مالک باشگاه تراکتور دریافت کردند.

 

هر کلمه ی که به کار برده اند بار حقوقی دارد
درخصوص نشر اکاذیب برخی رسانه ها و صفحات مجازی و نیز بازیکن جدا شده ماشین سازی که قویا اعتقاد دارم اولین و آخرین مصاحبه ورزشی دوران حرفه ای خود را انجام داده است، به زودی در دادگاه فرهنگ و رسانه و ارگان های مربوطه پاسخگو خواهند بود تا متوجه شوند هر کلمه ای که به کار برده اند بار حقوقی دارد. در خصوص شرایط فنی و نتایج فصل ماشین سازی نیز لازم به توضیح است که این تیم با تفکرات و اختیارات سرمربی سابق بسته شده بود و ایشان نیز تمام تلاش خود را برای موفقیت به کار گرفتند ولی نتیجه مثبتی حاصل نشد تا بعد از پنج هفته بر جدایی ایشان توافق شود و مذاکرات باشگاه با آقایان ساکت الهامی، هومن افاضلی ، عبدالله ویسی و دو گزینه دیگر پیگیری شد ولی متاسفانه حاضر به همکاری نبودند و مسئولیت فنی به آقای اخباری که در زمان سرمربی قبلی به مجموعه ملحق شده بود تنفیذ اختیار شد و نحوه بازی تیم مقابل تراکتور، تساوی خارج از خانه مقابل سایپا و نساجی و متوقف کردن سپاهان پرستاره، روند رو به رشدی را نشان می داد تا ادامه مسیر را با ایشان پیش ببریم. 

 

مدیرعامل باشگاه به زودی معرفی می شود

ادامه همکاری با محمدسعید اخباری به معنی عدم تغییر شرایط تیم نیست و مجموعه این باشگاه با حمایت های مهندس زنوزی وظیفه دارند سهمیه لیگ برتری تبریز را حفظ نمایند و این اصل در آینده مشخص و روشن خواهد بود و در همین راستا اعضای هئیت مدیره و مدیرعامل این باشگاه بزودی معرفی خواهد شد تا با اختیارات کامل و با قدرت کار خود را ادامه داده و در نیم فصل این تیم تقویت خواهد شد. مردم فهیم آذربایجان و هواداران فوتبال شناس تبریز، در سال های اخیر کدام شخص یا ارگان را به یاد دارید که برای فوتبال و ورزش این استان هزینه کرده است؟ آیا به جز مهندس زنوزی شخصی برای شور و نشاط اجتماعی در این دیار خدمت کرده است؟ آیا هزینه های چند صد میلیاردی بی منت، آورده ای به جز تهمت برای ایشان داشته است؟ عجبا که در مقابل خدمات و هزینه های شخصی مهندس زنوزی، برخی ها از برنامه خاص تلویزیونی گرفته تا برخی از پیج های به ظاهر هواداری در مقابل خدمات ایشان متحد شده اند تا از عشق و علاقه مهندس زنوزی به آذربایجان و مردمش بکاهند و با شاید با دلسرد شدن و عدم تیمداری مهندس زنوزی آنها نیز بر سر سفره بیت المال برگردند.

 

شوی تبلیغاتی با نام فوتبال را تمام کنید!

به استحضار هواداران فوتبال آذربایجان و مردم شریف تبریز میرساند، ماشین سازی تبریز بعد از عدم تیمداری شهرداری، توسط هیات فوتبال استان واگذار شد ولی این واگذاری ها بدون برنامه و تامین پشتیبان صورت گرفت در همان ابتدای کار این باشگاه به مرحله انحلال رسید. هواداران فوتبال فهم باشگاه ماشین با حضور در دفتر کار مهندس زنوزی درخواست حمایت کردند و ایشان نیز به خاطر هواداران و مردم شریف ترک زبان ایران هزینه های این باشگاه را تقبل کردند تا این تیم منحل نشود.

 

هیات فوتبال به جای انجام تعهداتش، سنگ اندازی می کند

به درخواست هواداران باشگاه ماشین سازی، پروسه قانونی انتقال این باشگاه توسط هیات فوتبال به مجموعه گسترش فولاد، یکی از زیر مجموعه های اقتصادی ورزشی مهندس زنوزی انجام شد و هیات فوتبال متعهد شد که مبلغ دو میلیارد تومان از بدهی های گذشته این باشگاه را تامین کنند. ولی تا به امروز این تعهدات انجام نشده است و در مقابل تنها سنگ اندازی های این هیات را در امورات باشگاه های تبریزی را شاهد بودیم! این هیات از ثبت قرارداد دو عضو این باشگاه به دلیل بدهی های مالی امتناع کرد تا مجبور به ثبت قرارداد در تهران باشیم! سازمان لیگ این اقدام هیات فوتبال استان را غیرقانونی دانست. 

 

به خاطر یک آب معدنی زمین و زمان را به هم می دوزند!

هیات فوتبال به عنوان متولی فوتبال استان آیا در سه سال اخیر برای تامین حتی یک بطری آب معدنی اقدامی انجام داده است؟ و در مقابل اگر روز دیدارهای تیم های تبریزی غذای عوامل آنها یک آب معدنی کم داشته باشد زمین و زمان برهم دوخته می شود! اکنون چگونه این ارگان فوتبالی به خود اجازه می دهد که نامه نگاری کرده و از نتایج انتقاد کند؟ شما که به جای حمایت، از ثبت قراردادها جلوگیری کرده اید، اکنون دایه مهربان تر از مادر شده اید؟ شما که هیچ دستی برای یاری نگرفته اید، حق انتقاد و خودنمایی و اجرای شو تبلیغاتی نیز ندارید. مخاطب حرف هایم نه تنها هواداران فوتبال فهم ماشین سازی تبریز، بلکه برای تمامی هواداران فوتبال تبریز و آذربایجان است. مسئولی که در سه سال اخیر تنها حمایت معکوس از فوتبال تبریز داشته اند، چگونه این اجازه را پیدا میکنند از شخصی که چند صد میلیارد از سرمایه خود را هزینه ورزش استان کرده است، انتقاد کند؟  

 

هواداران حق اعتراض، انتقاد و بازخواست دارند
یک سری از رسانه های مجازی با نقاب و پوشش هواداری در حال برهم زدن جو حاکم بر دو تیم هستند و تلاش هدفمند آنها تخریب خادم ترین ترک زبان ایران در ورزش هستند و مشخص است که تلاش آنها دلسرد کردن مهندس زنوزی  از تیم داری است تا به اهداف و منافع خود بازگردند. ناراحتی برخی ها و تلاش آنها برای دلسرد کردن مهندس زنوزی از تیم داری مشخص است و در بخش خصوصی هیچ مدیری با بازی های رسانه ای پست و مقام نمیگیرد و یا ابقا نمی شود تا باج خواهی رسانه ای با اسلحه هواداری توسط مهندس زنوزی ریشه کن شود. هواداران مالکان واقعی این فوتبال هستند و حق اعتراض، حق انتقاد و حق بازخواست دارند ولی امروز صحبت از انتقاد به حق هواداران فوتبال نیست، بلکه صحبت از رسانه های به ظاهر هواداری است که از نام و جایگاه هوادار سو استفاده میکنند و در سال های اخیر به جز تخریب و توهین به حیثیت فوتبال آذربایجان کاری نکرده اند.

دیدگاه‌ها