کد خبر : 1733941 | 08 بهمن 1399 ساعت 13:46 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرخشی در کار نیست

کابوس برای گلر برزیلی بارسا باتصمیم عجیب کومان

رونالد کومان، سرمربی بارسلونا، اعلام کرده که در کوپا دل ری از دروازه بان متفاوتی استفاده نخواهد کرد.

کابوس برای گلر برزیلی بارسا باتصمیم عجیب کومان

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان در آخرین اظهارات خود گفته که قصد ندارد به تراشتگن استراحت داده و از نتو، دروازه بان ذخیره بارسا، در رقابت های کوپا دل ری استفاده کند.

 

تقویم بازی های امسال در جهان فوتبال از همیشه فشرده تر است، با این وجود اما بسیاری از مربیان از سیستم چرخشی بازیکنان استفاده نمی کنند و در تمام رقابت ها با ترکیب ثابتی به میدان می روند. بارسلونا نیز یکی از همان تیم هاست.

 

1566496

 

کومان به صراحت گفته که از بین تراشتگن و نتو هر کدام آماده تر باشند برای بارسا به میدان خواهند رفت و به این ترتیب عجیب نیست اگر تراشتگن در تمام مسابقات از رقابت های کوپا دل ری نیز درون دروازه بارسلونا بایستد.

 

بارسلونا قبلا نیز چنین تجربه ای داشته؛ در فصل 08-2007 ویکتور والدس در تمام رقابت ها سنگربان آبی اناری ها بود. فرانک رایکارد، مربی وقت بارسلونا، نیز نمی خواست ریسک کند و دروازه این تیم را به تمامی در اختیار والدس قرار داده بود.

 

1566497

 

 

والدس در لالیگا، کوپا دل ری و چمپیونزلیگ برای بارسلونا بازی کرد و از پینتو، دروازه بان ذخیره آن زمان بارسا، تنها در سه دیدار آن هم در لالیگا استفاده شد.

در آن سال بارسلونا در نیمه نهایی چمپیونزلیگ حذف شد و همه والدس را که درون دروازه ایستاده بود،  سرزنش کردند.

 

سال گذشته تراشتگن مجبور شد برای ایستادن درون دروازه با نتو، دروازه بان آلمانی بارسا، مبارزه کند، مبارزه ای تنها پس از مصدومیت نتو به نفع دروازه بان آلمانی تمام شد...

ننو در دور سی و دوم و مقابل ایبیزا بازی را با درد به پایان رساند و تراشتگن در مرحله یک هشتم و یک چهارم درون دروازه بارسلونا ایستاد. شاگردان ستین البته در دور یک چهارم نهایی حذف شدند.

 

1566499

 

 

از فصل 17-2016 تا 19-2018 تراشتگن و یاسپر سیلسن برای قرار گرفتن درون دروازه بارسلونا با یکدیگر رقابت می کردند. سیلسن، جز در مواقع مصدومیت، در تمام بازی های جام حذفی برای بارسا به میدان رفت.

تراشتگن تنها در بازی نیمه نهایی 19-2018 درون دروازه بارسا ایستاد، آن هم به دلیل مصدومیت سیلسن. فصل بعد در مرحله حذفی تراشتگن به کل غایب بود و در فصل 17-2016 نیز باز هم به دلیل مصدومیت سیلسن در هشتمین دور، برابر اتلتیکو به میدان رفت.

 

1566494

 

در فصل 16-2015 و 15-2014 ما براوو و تراشتگن را داشتیم. براوو در لالیگا به میدان می رفت و در هیچ کدام از بازی های بارسا در کوپا دل ری درون دروازه قرار نگرفت. تراشتگن هم مسئول بازی های حذفی بود و وقتی مصدوم شد ماسیپ جای او را گرفت.

در شش سال قبل از آن هم دروازه بارسا بین والدس و پینتو تقسیم می شد. والدس در بازی های لیگ درون دروازه می ایستاد و پینتو مسئول دروازه در کوپا دل ری بود. همچنین هیچ کدام از جوانان بارسا نیز در حذفی بازی داده نشدند.

 

در فصل 08-2007 اما همه چیز متفاوت بود. والدس در تمام بازی ها از تمام رقابت ها درون دروازه ایستاد. رقیب او برای ایستادن روی خط دروازه بارسا، آلبرت یورکوئرا بود، اما مصدومیت او باعث شد تا بارسلونا با پینتو قرارداد امضا کند. 

پینتو که از کادیز به بارسلونا آمده بود در آن فصل تنها سه بار توانست پیراهن بارسلونا را به تن کند و به زمین برود . آن هم فقط در لالیگا.

 

باید دید که کومان تصمیم می گیرد نتو را حفظ کند یا همچنان روی تراشتگن شرط خواهد بست. به هر حال این مربی کاملا روشن کرده که در بارسا دروازه بان لیگ یا کوپا دل ری نداریم.

دیدگاه‌ها