کد خبر : 1733975 | 08 بهمن 1399 ساعت 16:42 | 85K بازدید | 3 دیدگاه

دو مساله‌ای که در آسیا به ضرر استقلال است

استقلال در رقابت های دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا شرایط سختی را تجربه خواهد کرد.

دو مساله‌ای که در آسیا به ضرر استقلال است

به گزارش "ورزش سه"، قرعه کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا امروز برگزار شد و در پی آن مشخص شد که آبی های پایتخت کار سختی در دور گروهی خواهند داشت. استقلال در این مرحله با تیم های الدحیل قطر، الاهلی عربستان و الشرطه عراق همگروه شده که همگی از تیم های شناخته شده فوتبال آسیا هستند.


از طرفی خیلی ها به این گروه، لقب گروه مرگ رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را داده‌اند. در این شرایط اما مسائل دیگری نیز وجود دارد که به سخت شدن کار استقلالی‌ها می‌افزاید.


رقابت های لیگ قهرمانان امسال هم به خاطر شیوع کرونا، به صورت متمرکز برگزار می‌شود. این در حالی است که هنوز مسابقات انتخاب نشده اما به نظر می رسد کشور قطر با توجه به برگزاری منظم بازی ها در فصل گذشته و همچنین میزبانی از جام باشگاه های آسیا در منطقه غرب یکی از جدی ترین نامزدها برای میزبانی از بازی های آسیایی فصل جدید هم هست.


استقلال در گروه خود الدحیل یکی از تیم های سرسخت قطری را دارد که در صورت میزبانی قطر در بازیها این مساله به سود تیم قطری خواهد بود.


مساله دیگری که بر سختی کار استقلال افزوده نحوه صعود از گروه است. بر اساس قوانین امسال لیگ قهرمانان، این مسابقات برای اولین بار با حضور 40 تیم برگزار می‌شود واز 5 گروه فعال در منطقه غرب آسیا، 8 تیم به دور بعد می‌رسند. به عبارت بهتر از هر گروه دو تیم به مرحله بعد نمی‌رسند. با توجه به اینکه تیم های بزرگی در گروه استقلال حضور دارند، عملا امتیاز گیری بسیار سخت است و می‌شود پیش‌بینی کرد که امتیازات کمی برای تیم‌ها رقم بخورد.


در این شرایط نحوه صعود از گروه بسیار دشوار خواهد بود و باید دید آبی های پایتخت از این چالش های دشوار می‌توانند عبور کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها