کد خبر : 1734009 | 08 بهمن 1399 ساعت 19:48 | 137K بازدید | 0 دیدگاه

سری آ، انتظار اسپک‌های بردیا سعادت را می‌کشد

فرش قرمز ایتالیایی‌ها برای پدیده 18 ساله ایرانی

بردیا سعادت قراردادی سه ساله را با تیم مودنای ایتالیا امضا کرده تا از فصل آینده درخشش خود را در سری آ ادامه دهد.

فرش قرمز ایتالیایی‌ها برای پدیده 18 ساله ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، طی سال‌های اخیر مسیر برای لژیونر شدن والیبالیست‌های ایرانی همواره شده و در همین چند ماه اخیر هم با وجود شیوع ویروس کرونا و تاثیراتی که روی ورزش جهان داشته، برخی از بازیکنان جوان والیبال ایران مثل جواد کریمی، امیرحسین اسفندیار و امیرحسین توخته به کشورهایی همچون بلژیک و اسلوونی ترانسفر شدند.


در این میان اما یکی از بازیکنان تیم جوانان والیبال ایران با وجود اینکه حتی سابقه بازی در تیم ملی بزرگسالان را ندارد، در ابتدای فصل توسط استعدادیاب‌های یک تیم صربستانی شناسایی شد و با تیم نیش صربستان قرارداد امضا کرد.


این والیبالیست که در ابتدای فصل با وجود داشتن 17 سال سن ترجیح داد لژیونر شود و به تیم نیش صربستان پیوست، در ماههای اخیر نمایشی فوق العاده و فراتر از تصور در این تیم داشت. این بازیکن اهل ارومیه که در پست پشت خط زن بازی می کند، در اکثر مسابقات ستاره تیمش بود و حتی در تعدادی از بازی ها بیش از 30 امتیاز کسب کرد.

 

1566578


بردیا که در سال 2019 همراه با تیم والیبال جوانان ایران به عنوان قهرمانی جهان دست یافته بود، در ابتدای فصل جوان ترین لژیونر تاریخ والیبال ایران لقب گرفت، اما در چند ماه اخیر با نمایش بی نظیری که در لیگ صربستان و البته کاپ اروپا داشت، نشان داد که تازه این اول راه پدیده جدید والیبال ایران است.


بعد از نیم فصل حضور در تیم نیش صربستان و نمایشی فراتر از تصور، خیلی از تیم های بزرگ اروپایی توجهشان به سوی بردیا سعادت جلب شد. بردیا در ابتدای این فصل هم 3 پیشنهاد از سری آ و 2 پیشنهاد هم از پلاس‌لیگای لهستان داشت که همگی با توجه به کم بودن سنش به دنبال عقد قراردادهای طولانی مدت بودند. او ترجیح داد با قراردادی کوتاه مدت به تیم نیش صربستان برود و توانایی های خود را نشان دهد؛ اتفاقی که به خوبی رخ داد.


حالا از اروپا خبر می رسد که بردیا سعادت خیلی زود پله های بعدی ترقی را هم طی کرده و برای فصل آینده با تیم مودنای ایتالیا قرارداد امضا کرده است. با اینکه فدراسیون والیبال صحت و سقم این خبر را تایید نمی کند، اما به نظر می رسد قراردادی میان لژیونر 18 ساله والیبال ایران و باشگاه مودنا به ثبت رسیده که مدت زمان آن سه سال است.


بردیا سعادت با تأیید خبر انعقاد قرارداد سه ساله با مودنا به جهان والیبال می‌گوید: «در انتخاب مودنا اصلا به بحث مالی توجه نکردم و هدفم از انتخاب لیگ ایتالیا رویارویی با بزرگان والیبال بوده است. رقیبم در این پست هنوز مشخص نیست اما تمام سعی‌ام را می‌کنم تا به عنوان بازیکن فیکس در مودنا توپ بزنم.»

 

1566579


در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی از ایران همچون امیر غفور، مرتضی شریفی و محمدجواد معنوی‌نژاد در سری‌آ توپ زدند و در این فصل هم سیدمحمد موسوی به پیاچنزا پیوسته و جزو بازیکنان اصلی این تیم است.


از فصل آینده باید منتظر درخشش بردیا سعادت در ترکیب تیم مودنا و لیگ والیبال سری آ ایتالیا باشیم. البته او با روندی که در پیش گرفته، می تواند رویاهای بزرگتری را هم در سر داشته باشد و حتی در چند سال آینده به یکی از بزرگترین والیبالیست های دنیا تبدیل شود.


سعادت که هم پست امیر غفور، شهرام محمودی و پوریا یلی در تیم ملی به حساب می آید، بعید نیست از سوی ولادیمیر آلکنو، سرمربی جدید تیم ملی هم به اردو دعوت شود و حتی شانس خود را برای حضور در المپیک توکیو هم بیازماید.

دیدگاه‌ها