کد خبر : 1735140 | 14 بهمن 1399 ساعت 09:41 | 86.4K بازدید | 2 دیدگاه

پاسخ جالب مهاجم تیم ملی به خبرنگار آبولا 

طارمی: من هم مهاجم هستم و هم مدافع

شب گذشته برای مهدی طارمی یک شب خاص بود به این خاطر که در چارچوب هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال در برابر تیم سابقش یعنی ریوآوه قرار گرفت.

طارمی: من هم مهاجم هستم و هم مدافع 

به گزارش "ورزش سه"، ریوآوه نردبان مهدی طارمی در فوتبال اروپا بود چرا که آقای گلی او دراین تیم موجب شد امروز یکی از بازیکنان تاثیر گذار تیم بزرگ پورتو باشد. تیمی که در فوتبال اروپا تیم شناخته شده ای بشمار می رود. کادر فنی ریوآوه به خوبی می دانست برای کسب حداقل امتیاز بازی باید بیش از همه مراقب مهدی طارمی باشد. اما با علم به این موضوع مهاجم تیم ملی فوتبال ایران کارش را کرد و پایه گذار هر دو گل تیمش در این بازی بود. 

 

نکته جالب این بازی حضور مهدی طارمی توامان در خط حمله و دفاع بود. او در برابر تیم سابقش با انگیزه تر از همه بازی ها بازی کرد و اینطور می توان گفت چهره انگشت نمای میدان بود. برای برخی جای سوال بود مهدی طارمی چطور با این توانی که در حمله می گذارد در کارهای دفاعی تیمش هم شرکت می کند. مهدی طارمی پاسخ جالبی در این خصوص به خبرنگار نشریه آبولا داده است. 

 

او در ابتدا در مورد رویارویی با تیم سابقش گفت: « این یک بازی خاص برای من بود. دوستان زیادی در ریوآوه دارم و دوران خوبی را سپری کردیم. اکنون در تیم پورتو هستم و همه چیز تغییر کرده است.»

 

1568355

 

اما پاسخ جالب مهدی طارمی به این سوال که چرا در کارهای دفاعی هم به تیمش کمک می کند؟  در مورد کمکم به خط دفاعی پورتو باید بگویم ذهنیت تیمی پورتو بودن کنار هم در زمان حمله و دفاع است. من برای تیمم می‌دوم. به واقع من برای پورتو هم مهاجم هستم و هم مدافع. زمانی که توپ در دست حریف است من باید در نقش مدافع تیم بازی کنم. این دیدارها تفاوتی برای ما با دیگر تیم‌ها ندارند. فقط می‌خواهیم پیروز شویم و این کار را در بازی برابر ریوآوه کردیم. به بازی بعدی فکر نمی‌کنیم. در واقع ما در پورتو گام به گام پیش می‌رویم.

 

پورتو تیم 38 امتیازی جدول است و در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر پرتغال با فاصله 4 امتیازی نسبت به اسپورتینگ در رده دوم جدول قرار دارد. مهدی طارمی همانند فصل گذشته در حال طی کردن دوران طلایی در لیگ برتر پرتغال است. او تا به اینجای کار 8 گل در لیگ برتر پرتغال به ثمر رسانده و با نفر اول گلزنان 4 گل فاصله دارد؛ جشن قهرمانی در لیگ برتر پرتغال به همراه تیم پورتو و کسب دوباره عنوان آقای گلی در لیگ برتر پرتغال. این آرمان های مهدی طارمی در فصل جاری بازی ها است که برای رسیدن به آن تلاش می کند و تا به این جای کار مسیر را به خوبی طی کرده است. 

نکته جالب اینکه مهدی طارمی با کمک به خط دفاعی تیمش بیگانه نیست. او در تیم ملی این کار را به خوبی انجام می داد. به خصوص در زمان مربیگری کارلوس کی روش در جام جهانی.

دیدگاه‌ها