کد خبر : 1739228 | 04 اسفند 1399 ساعت 12:32 | 7K بازدید | 0 دیدگاه

جلالی: هنوز رویاهای بزرگی در ذهن دارم

مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال نساجی تاکید کرد که به بهبود شرایط این تیم در نیم‌فصل دوم امیدوار است.

جلالی: هنوز رویاهای بزرگی در ذهن دارم

به گزارش ورزش سه، نیم فصل اول برای نساجی قائمشهر به شکل تلخی به پایان رسید. بعد از اینکه محمود فکری این  تیم را ترک کرد، مسئولان باشگاه وحید فاضلی را به‌عنوان جانشین فکری انتخاب کردند ولی قائمشهری‌ها با این مربی هم به بن‌بست رسیدند. انتخاب بعدی آنها مجید جلالی بود ولی این مربی هم تا پایان نیم‌فصل اول در تمام بازی‌هایی که هدایت نساجی را بر عهده داشت، بازنده بود. با این حال جلالی به بهبود شرایط نساجی در نیم‌فصل دوم خوشبین است. او همچنان بابت قبول پیشنهادهای تیم‌های بحران‌زده مورد نقد قرار می‌گیرد ولی خودش تاکید می‌کند که این بار احساسش بر منطق غلبه کرد. جلالی در گفت وگو با همشهری ورزشی به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

مثل اینکه روزهای حساسی را در فصل نقل و انتقالات پشت‌سر می‌گذارید؟
تمام هدف ما این است که بازیکنان باکیفیتی را جذب کرده تا در نیم‌فصل دوم به نساجی کمک کنند. این مهمترین بخش کار ما است که باید به بهترین شکل جلو برود. همه در نساجی تلاش می‌کنند تا بتوانیم در جذب بازیکن به خواسته‌ای که داریم برسیم، با برخی بازیکنان هم مذاکره کردیم و جذب هر بازیکنی که قطعی شد، اعلام می‌کنیم.

 

چند بازیکن می‌توانید به تیم اضافه کنید؟
ما می‌توانیم 6 بازیکن بگیریم و 3 سهمیه آزاد هم داریم.

 

ولی قبول دارید پیدا کردن بازیکن باکیفیت سخت است؟
واقعا همینطور است. در نیم‌فصل هیچ تیمی حاضر نیست بازیکنان خوبش را از دست بدهد و جذب بازیکن در ابتدای فصل راحت‌تر است. در این شرایط باید سراغ بازیکنانی رفت که در تیم‌هایشان بازی نمی‌کنند ولی این بخش کار هم سخت است چون جدا از مدیر برنامه و بازیکن، با باشگاه هم طرف هستیم و باید مشکل رضایت‌نامه را هم برطرف کنیم.

 

قبول دارید نسبت به سال‌های گذشته با فقدان بازیکن با کیفیت در فوتبال ایران مواجه هستیم؟
بله، حرف شما کاملا درست است و این موضوع نیاز به بحث مفصلی دارد.

 

بعد از قبول کردن پیشنهاد نساجی باز هم مورد نقد قرار گرفتید که چرا مجید جلالی به همه پیشنهادها پاسخ مثبت می‌دهد. در این زمینه نظر خودتان چیست؟
خب، این حرف را قبول می‌کنم. فصل گذشته برای کار کردن اشتیاق زیادی داشتم و در مورد ظرفیت های گل‌گهر هم پرس‌وجو کردم. ما شروع سختی داشتیم و در هفت،هشت بازی برنده نشدیم ولی در دور برگشت شرایط تغییر کرد و تیم حفظ شد. امسال ما شرایط فرق می‌کرد، چند پیشنهاد هم به من رسید ولی قبول نکردم ولی قبول کردن پیشنهاد نساجی بیشتر به‌خاطر پیش زمینه‌هایی بود که از دوران حضور قبلی‌آم در نساجی داشتم و البته تعلق خاطر به جایگاه این تیم، هواداران پُرشورش و همچنین استادیوم شهید وطنی قائمشهر. در قبول این پیشنهاد احساسم بر منطقم غلبه کرد.

 

1566784

 

برخی بر این عقیده‌اند که مربیانی در سن و جایگاه شما دیگر باید کنار بروند تا مربیان جوان کار کنند. نظر خودتان چیست؟
اینکه یک مربی خودش به نقطه پایان برسد به گفته این و آن نیست. اگر مربی قابلیت تغییر نداشته باشد، ایده‌های نو نداشته باشد، خسته شده باشد، خودش این احساس را دارد که به پایان راه رسیده است. الان در فوتبال انگلیس سرمربی نیوکاسل با سن بالا مربیگری می‌کند و برخی مربیان دیگر هم مثل آنچلوتی فعالیت دارند. در دیگر کشورهای اروپایی هم مربیانی با چنین شرایط سنی می‌بینیم.

 

پس شما هنوز این احساس را دارید که می‌توانید در کارتان موفق باشید؟
من هنوز هم انرژی دارم و هنوز در ذهنم رویاهای زیادی وجود دارد.

 

وقتی پیشنهادی به شما می‌رسد، مسائل مالی هم برایتان خیلی مهم است. درست است؟
سطح زندگی ما از لحاظ مالی به سطحی که می‌خواستیم رسیده و این دیگر چیزی نیست که در اولویت کار ما باشد. در چند سال گذشته این موضوع برای من مهم نبوده است. من وقتی با گل‌گهر مذاکره کردم در مورد همه مسائل صحبت کردیم و مدیرعامل باشگاه هم در آخر صحبت‌هایش گفت که در مورد پول صحبت نکردیم که من هم گفتم مهم نیست. من هنوز برای مربیگری اشتیاق دارم و ایده‌های نو را هم دنبال می‌کنم.

 

فکر می‌کنید در نیم فصل دوم نتایج خوبی بگیرید؟
قطعا برای موفقیت نساجی انگیزه و اشتیاق زیادی دارم. اگر امیدوار نبودم که هدایت نساجی را بر عهده نداشتم.

 

در این فصل کدام تیم را مدعی اول قهرمانی می‌دانید؟
پرسپولیس، سپاهان و استقلال بهتر از بقیه تیم‌ها هستند و نمی‌توان از یک تیم اسم برد.

 

در مورد قهرمانی پرسپولیس در نیم‌فصل چه صحبتی دارید؟
آنها بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شدند ولی خیلی خوب دوباره تمرکز بالا و کیفیت خوب‌شان را نشان دادند.

دیدگاه‌ها