کد خبر : 1739272 | 04 اسفند 1399 ساعت 15:19 | 31K بازدید | 1 دیدگاه

امیدواری کشور همسایه به گرفتن میزبانی؛

پیش‌روی عراق روی دوش استادیوم‌های مدرن(عکس)

ورزشگاه های تازه تاسیس و در شرف احداث کشور عراق جایی برای امیدواری فوتبالدوستان عراقی شده است.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که مردم عراق به واسطه جنگ هایی که طی سال های اخیر در این کشور رخ داده است، روزهای سیاهی را تجربه کرده اند، حالا نگاهی به استادیوم های تازه تاسیس یا در شرف ساخت، بارقه هایی از امید را در دل مردم این کشور ایجاد کرده است؛ چیزی که مردم کشور همسایه با آن بیگا‌نه‌اند.

 

شاهکارهای معماری
این واقعیتی است که در سال های اخیر در کشور عراق به واسطه ساخت استادیوم بصره که 65 هزار نفر ظرفیت تماشاگر دارد، ایجاد شده است؛ همچنین استادیوم های کربلا، نجف، میسان و واسط گنجایشی 30 هزار نفری دارند و به واسطه معماری خاصی که در آنها به کار گرفته شده، نسبت به ورزشگاه های قدیمی متمایز هستند.

 

1575284


استادیوم های جدید
در دو سال آینده هواداران فوتبال در عراق شاهد افتتاح ورزشگاه های جدیدی در کشور استان های کرکوک، انبار و موصل خواهند بود. همچنین ورزشگاه های دیگری در بغداد نظیر الزورا، پلیس، الحبیبیا و .. وجود دارند که امیدواری زیادی نسبت به آینده فوتبال عراق به وجود می آورد.

 


ورزشگاه مردم
علاوه بر این ها، استادیوم بین المللی الشعب در قلب بغداد وجود دارد که قدیمی ترین استادیوم کشور عراق به شمار می رود و خاطرات زیادی را به ذهن هواداران فوتبال در این کشور تداعی می کند؛ جایی که ستاره های فراموش نشدنی کشور عراق روی آن هنرنمایی کرده اند و حماسه های زیادی در آن ایجاد کرده اند و این چیزی است که از ذهن علاقمندان به فوتبال پاک شدنی نیست.

 

 

1575285

 

نقطه عطف
میثم عادل ستاره سابق فوتبال عراق، ورزشگاه های این کشور را نقطه عطفی در تاریخ فوتبال عراق توصیف می کند و می گوید:« این ها نقطه عطفی در تاریخ فوتبال کشور هستند. ورزشگاه هایی داریم که حداقل 30 هزار نفر جمعیت دارند  و در هر استان می توانند میزبان مسابقات فوتبال باشند. افتخار می کنم که ورزشگاه های حرفه ای را در کشورم می بینم  و آینده خوبی پیش روی فوتبال قرار دارد.»
او ادامه می دهد:« امیدوارم این ورزشگاه ها میزبان مسابقات آسیایی بشوند و تحریم برگزاری مسابقات بین المللی، با وجود این استادیوم های جدید از بین برود.»

گفتنی است کشور عراق که در گروه سوم رقابت های مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا همراه با ایران حضور دارد، یکی از کشورهایی است که مانند ایران برای گرفتن میزبانی متمرکز بازی ها درخواست داده ولی شانس خیلی کمی برای گرفتن پاسخ مثبت دارد.

دیدگاه‌ها