کد خبر : 1739413 | 05 اسفند 1399 ساعت 01:12 | 272K بازدید | 4 دیدگاه

پیروزی پورتو در شب قعرنشینی ماریتیمو؛

عابدزاده و علیپور قربانی فرزند سرمربی طارمی! (عکس)

تیم فوتبال پورتو در شبی که سه بازیکن ایرانی در زمین حضور داشتند، با نتیجه 2-1 ماریتیمو را شکست داد.

عابدزاده و علیپور قربانی فرزند سرمربی طارمی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این بازی حساس در حالی برگزار شد که پورتو برای نزدیکی به صدر جدول و ماریتیمو برای فرار از قعرنشینی، هر دو به کسب سه امتیاز نیاز مبرمی داشتند. در ترکیب تیم ماریتیمو امیر عابدزاده از ابتدا در زمین حضور داشت و علی علیپور نیز از روی نیمکت بازی را آغاز کرد و از آن سو مهدی طارمی در خط حمله تیم سفید و آبی پوش دیده می‌شد تا طرفداران فوتبال شاهد دوئل تمام عیار ایرانی ها در چارچوب هفته بیستم لیگ پرتغال باشند.

1575434

بازی با حملات تیم پورتو آغاز شد و این تیم در دقیقه 14 روی اشتباه مدافع حریف به گل رسید. یک ارسال به داخل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید، او که پشت به دروازه بود، توپ را به اوریبه داد و این بازیکن شوتزنی کرد که ضربه اش پس از برخورد به لئو آندراده مدافع تیم ماریتیمو وارد دروازه امیر عابدزاده شد. این گل باتوجه به این که ضربه اوریبه در چارچوب بود، به نام هافبک شماره 8 تیم پورتو ثبت شد.

 

اما مدافع ماریتیمو برای جبران اشتباهش تنها چهار دقیقه زمان می‌خواست. آندراده در دقیقه 18 توپ ارسالی روی دروازه پورتو را با حضوری به موقع قطع کرد و این توپ تبدیل به گل شد تا بازی به تساوی کشیده شود. البته ابتدا با تصمیم داور به دلیل پرچم کمک، این گل آفساید اعلام شد اما دقایقی بعد و از طریق VAR مشخص شد که گل در موقعیت سالم به ثمر رسیده است.

 

1575435

 

نیمه نخست با این نتیجه به پایان رسید و ماریتیمو به خوبی توانست از گلش محافظت کند. این در حالی است که توپ و میدان کاملا در دست پورتو بود و آن ها مالکیت توپ 70 درصدی را به ثبت رساندند اما تیم سبز و قرمز پوش پرتغال در دفاع مستحکم عمل کرد. در نیمه نخست و دقیقه 33 یک بار توپ از مدافعان این تیم گذشت اما عابدزاده با دو سوپر سیو تیمش را در جریان بازی نگه داشت؛ او ابتدا ضربه سر بازیکن پورتو را گرفت و سپس شوت طارمی از یک قدمی دروازه را مهار کرد تا بازی همچنان یک بر یک باقی بماند.

 

در نیمه دوم بر میزان حملات تیم پورتو اضافه شد و علی علیپور نیز در دقیقه 74 به جای جوئل مهاجم نوک تیمش به زمین آمد. تنها 7 دقیقه پس از ورود به زمین، مهاجم سابق سرخ ها روی فرار تماشایی از سمت راست در موقعیت تک به تک با آگوستین مارچسین قرار گرفت اما تعلل این بازیکن در زدن ضربه آخر سبب شد تا این دروازه آرژانتینی موفق به مهار توپ شود.

 

در 10 دقیقه پایانی مسابقه مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو دو خطا در پشت محوطه جریمه گرفت که بازیکنان این تیم از هیچ یک استفاده نکردند. در دقیقه 87 امیر عابدزاده به دلیل اتلاف وقت یک کارت زرد از داور گرفت.

 

دو دقیقه بعد برخورد بازیکن ماریتیمو با فرانسیسکو کونسیسائو پنالتی تشخیص داده شد تا تیم پورتو در آخرین دقایق بازی صاحب یک ضربه پنالتی شود. کونسیسائو پسر سرمربی تیم پورتوست که در 18 سالگی برای تیم بزرگسالان پورتو بازی می‌کند. او در دیدار قبلی یک پنالتی گرفت و امروز هم موفق شد پنالتی منجر به گل و کسب سه امتیاز تیمش را بگیرد و نقشی پررنگ در پیروزی تیمش ایفا کند.

 

1575437

 

مهدی طارمی مهاجم ایرانی این تیم ابتدا پشت توپ رفت اما سپس از زدن ضربه کنار کشید تا دوئل یک در مقابل یک او با عابدزاده شکل نگیرد. اوتاویو بازیکن 26 ساله برزیلی پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و در شرایطی که عابدزاده به هوای ضربه چیپ در وسط دروازه باقی مانده بود، توپ را به سمت چپ زد تا پورتو در آخرین دقایق از حریف پیش بیفتد.

 

دوقت اضافه مسابقه با همین نتیجه خاتمه یافت تا پورتو 44 امتیازی شود و به 10 امتیازی اسپورتینگ برسد. ماریتیمو نیز با 17 امتیاز در رتبه آخر جدول قرار گرفت.

 

1575438

فرانسیسکو کونسیسائو تنها 18 سال دارد و این فصل برای اولین بار به فهرست بزرگسالان پورتو اضافه شده است.

دیدگاه‌ها