کد خبر : 1739472 | 05 اسفند 1399 ساعت 12:16 | 21.4K بازدید | 2 دیدگاه

ستون تازه ورزش سه ؛برگی از تاریخ 

برد سه امتیاز،مساوی 2 بر2 و بالاتر یک و نیم امتیاز!

مسابقات فوتبال باشگاه های تهران در سال 1368با قهرمانی باشگاه پرسپولیس و ثبت امتیاز عجیب این تیم در انتهای فصل به پایان رسید

به گزارش "ورزش سه "، سال ها قبل و در اواخر دهه 60مسابقات فوتبال در رده باشگاهی به صورت استانی برگزار می گردید و آغاز و پایان رقابت ها در سال شمسی رقم می خورد .


از سال 68همزمان با رقابت های باشگاه های تهران رقابت های لیگ قدس دررده باشگاهی هم برگزار شد که فینال آن دوم خرداد بین استقلال و پرسپولیس برگزار شد و استقلال با شکست دو بریک رقیب دیرینه  قهرمان اولین دوره رقابت های لیگ در سطح باشگاه های کشور بعد از انقلاب شد.


در اواخر دهه 60همانند همین سالها پرسپولیس پنح بار پیاپی قهرمان رقابت های باشگاه های تهران شد تا رکوردی جاودانه را برای خود رقم بزند،رکوردی که شاید امسال هم پس از سه دهه و توسط نسلی دیگر به آن دست یابد و تاریخ را دو باره تکرار کند.


رقابت های باشگاه های تهران در سال 68که جدول آن را در کیهان ورزشی منتشر شده در  پنج اسفند سال 68 ملاحظه می نمائید دارای نکته قابل توجه ای می باشد .


در آن سال مسئولین فیفا در دنیای فوتبال به جهت هجومی شدن رقابت ها تصمیم گرفته بودند به تیم برنده به جای دو امتیاز سه امتیاز تعلق گیرد.مسئولین فوتبال تهران در اقدامی شگفت انگیز با مصوبه ای داخلی اعلام نمودند در صورت تساوی تیم ها با نتیجه دوبردو و بالاتر به جای یک امتیاز به هر دو تیم یک و نیم امتیاز در جدول رده بندی تعلق خواهد گرفت. براین اساس پرسپولیس با 12برد و دو تساوی که یکی از آنها با وحدت با نتیجه 2بر2بود با 38.5امتیاز قهرمان رقابت های باشگاه های تهران برای چهارمین فصل پیاپی شد.


دررقابت های آن سال با توجه به حضور فرشاد پیوس در لیگ قطر اصغر مدیرروستا با 14گل آقای گل رقابت های باشگاه های تهران شد تا فرشادپیوس  که عادت داشت هر سال آقای گل رقابت های باشگاه های تهران شود آقای گلی در لیگ قطر را هم تجربه کند.

 

1575536

دیدگاه‌ها