کد خبر : 1739958 | 08 اسفند 1399 ساعت 01:34 | 22K بازدید | 1 دیدگاه

یوفا در حال بررسی؛

احتمال برگزاری فینال چمپیونزلیگ در نیویورک

یوفا در حال بررسی این موضوع است که بزرگترین بازی فوتبال قاره اروپا را در خارج از اروپا برگزار کند.

احتمال برگزاری فینال چمپیونزلیگ در نیویورک

به گزارش "ورزش سه"، یوفا بار دیگر در حال بررسی گزینه هایی برای ایجاد تغییر و تحول در چمپیونزلیگ است، که البته موضوع جدیدی نیست و این نهاد فوتبال هر ساله در حال بررسی پیشنهادات مختلف در این زمینه است.

 

طبق گزارش های مختلف منتشر شده از جمله در خبرگزاری آاس اسپانیا، علاوه بر بررسی بحث افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در چمپیونزلیگ که مدت ها است مطرح است، یوفا به دنبال این است که توجه جهانی به این تورنمنت را بیشتر کرده و به این منظور می خواهد فینال این رقابت ها در قاره ای به جر اروپا برگزار کند و از نیویورک به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی برای میزبانی از فینال چمپیونزلیگ نام برده شده است.

 

1576294

 

نیویورک پیش از این در جام جهانی 1994 و همچنین تیم های اروپایی در اردوهای آماده سازی پیش فصل خود پیش از این دیدارهایی را در این شهر برگزاری کرده اند.

از جمله دیدار معروف رئال مادرید و اتلتیکو مادرید که به شکست 7-3 رئال  انجامید، در استادیوم 82 هزار نفری مت لایف این شهر برگزار شده است. همچنین لیورپول نیز در سال 2018 در اردوی پیش فصل خود در نیویورک موفق به شکست 2-1 منچسترسیتی شد. میزبانی نیویورک از بزرگترین رویداد فوتبال باشگاه های اروپا امتیاز ویژه ای را مخصوصا از نظر مالی برای یوفا نیز به وجود می آورد.

 

1576291

 

میزبانان فینال چمپیونزلیگ تا سال 2024 مشخص شده اند و قرار است به ترتیب استانبول، سن‌پترزبورگ، ومبلی و مونیخ چهار فینال بعدی این رقابت ها را میزبانی کنند.

اما فصل 25-2024 با افزایش تعداد تیم های شرکت کننده و نحوه گروهبندی، همچنین برگزاری فینال در قاره ای دیگر می تواند سرآغاز عصر جدیدی در چمپیونزلیگ باشد.

دیدگاه‌ها