کد خبر : 1740880 | 12 اسفند 1399 ساعت 08:39 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

بررسی رای دیوان عالی ورزش درباره جودوی ایران

رای دیوان داوری ورزش مرتبط با پرونده‌ی استیناف‌خواهی فدراسیون جودوی ایران، علیه تصمیم صادره توسط فدراسیون جهانی جودو اعلام شد.

بررسی رای دیوان عالی ورزش درباره جودوی ایران 

به گزارش ورزش سه ، طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی صادر شده توسط دیوان، این رسیدگی در پی "محرومیت کامل فدراسیون جودوی ایران از شرکت در تمامی مسابقات، فعالیت‌های اداری و اجتماعی برگزار شده توسط فدراسیون جهانی جودو برای مهلتی نامعین" انجام شده است.

 

فدراسیون جهانی جودو در متن تصمیم به محرومیت، شرطی اعمال نموده است مبنی بر آنکه این محرومیت‌ها ادامه خواهد داشت تا زمانی که فدراسیون جودو ایران، تضمین‌های مورد درخواست فدراسیون جهانی را ارائه دهد.مسئله‌ی حائز اهمیت در رای امروز این است که دیوان داوری ورزش دقیقاً چه بخشی از این محرومیت را فاقد مبنای قانونی دانسته و چه بخشی از آن را مورد تایید قرار داده است.

 

1577832

 

هیئت داوری دیوان داوری ورزش در بخش نتیجه‌گیری رای، ابتدا بیان داشته است که فدراسیون جودوی جمهوری اسلامی ایران مرتکب تخلفات شدید نسبت به قوانین فدراسیون جهانی جودو شده است و باید مطابق این قوانین مجازات شود. ولی در ادامه هیئت داوری با وضع "تعلیق [با مدت] نامحدود" مخالفت کرده و وضع چنین مجازاتی را فاقد مبنای حقوقی که بتوان آن را در خود قوانین فدراسیون جهانی جودو پیدا کرد، دانسته است.

 

این بدان معناست که با وجود این که هیئت داوری تخلفات وارده به فدراسیون جودوی ایران را وارد دانسته، اما نوع مجازاتی که فدراسیون جهانی علیه ایران وضع کرده را موجه ندانسته است. رد این مجازات به تنهایی موجب برائت کامل فدراسیون جودو ایران نشده است، به همین دلیل در رای هیئت داوری اشاره شده که "هیئت داوری با قسمتی از درخواست تجدید نظرخواهی موافقت کرده و تصمیم فدراسیون جهانی را باطل کرد." اما قسمت دوم که دیوان داوری ورزش آن را رد نکرده، مستحق مجازات بودن فدراسیون جودوی ایران است. طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی "تصمیم گیری احتمالی [در مورد نوع و شکل این مجازات] توسط هیئت به کمیسیون انضباطی فدراسیون جهانی جودو ارجاع شده است."

 

بنابراین به نظر می‌رسد در حال حاضر محدودیت‌های سابقاً اعمال شده بر جودو فعلاً برداشته شده است، اما با توجه به این که دیوان تخلفاتی را محرز دانسته، تصمیم جدید فدراسیون جهانی در مورد نوع و نحوه‌ی این مجازات‌ها تعیین کننده است.

محمدجواد ناصری‌نیا 
منبع:اسپولگ

دیدگاه‌ها