کد خبر : 1741144 | 13 اسفند 1399 ساعت 12:15 | 5.2K بازدید | 0 دیدگاه

از ابتدا حمله خواهم کرد؛

آلونسو: از همیشه آماده‌ترم، راننده کامل‌تری شده‌ام

فرناندو آلونسو، راننده اسپانیایی دو بار قهرمان جهان فرمول یک، این فصل پس از دو سال دوری از رقابت ها با تیم آلپین به فرمول یک بازگشته است.

آلونسو: از همیشه آماده‌ترم، راننده کامل‌تری شده‌ام

به گزارش "ورزش سه"، تیم آلپین روز گذشته از اتومبیل فصل 2021 خود رونمایی کرد اما فرناندو آلونسو به دلیل محدودیت های جا به جایی که شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده است، نتوانست در مراسم رونمایی حاضر باشد.

آلونسو در این مراسم به شکل ویدیویی حضور یافت و همچنین آلپین مصاحبه ای مفصل با او را منتشر کرده است که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانیم.

 

1578236

 

در آستانه شروع دومین دوره ات در فرمول یک چه احساسی داری؟

آلونسو: عالی هستم و احساس می کنم از همیشه آماده ترم، چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی. خیلی وقت است که دارم برای این بازگشت آماده می شوم و  حالا انگیزه های تازه ای دارم. من کاملا آماده ام.

 

در مدتی که نبودی برای چه چیزی در فرمول یک بیش از همه چیز دلتنگ شدی؟

آلونسو: صادقانه بگویم آنقدر سرگرم مسابقات و چالش های دیگر بودم که برای هیچ چیز خاصی دلم تنگ نشد. اما مسابقات را دنبال می کردم و تا حدی در حال و هوای فرمول یک بودم، هر چند که در دیگر سری ها مسابقه می دادم و در پدوک دیگری بودم.

 

1578233

 

چه چیزی در مورد این فرصتی که با آلپین به دست آورده ای تو را هیجان زده می کند؟

آلونسو: این فرصتی فوق العاده برای ما است. ما در گذشته در کنار هم آنقدر دستاوردهای زیادی داشتهایم که زندگیمان برای همیشه به هم گره خورده است. کار کردن دوباره با افراد انستون و ویری واقعا به من انگیزه می دهد چرا که من احترام زیادی برای آنها قائل هستم و اعتماد زیادی به این سازمان دارم.

 

ماشین این فصل آلپین در واقع ماشین تکامل یافته فصل 2020 رنو است، این برای تو خوب است یا بد؟

آلونسو: در حال حاضر به این فکر نمی کنم که خوب است یا بد. موضوع قوانین این فصل است و من وقتی به آلپین پیوستم از این موضوع با خبر بودم. در واقع از فصل 2021 یک کانسپت و قواعد و قوانین کاملا جدید خواهیم داشت اما در عین حال خوب است که این فصل را همینطور که هست از نظر بازگشت به این ورزش و تلاش برای آینده بهتر، بپذیریم.

 

1578230

 

تو دو سال از فرمول یک دور بودی. چه کاری می توانی در فرمول یک بکنی؟

آلونسو: من تبدیل به راننده کامل تری شدم. وقتی خودت را تحت فشار بگذاری تا از حد مرز های جدیدی عبور کنی و وقتی از حباب امن خودت بیرون می آیی، مدام چیزهای بیشتری می آموزی. بدون تردید نسبت به دو سال پیش من اکنون راننده شایسته تری هستم.

 

اهداف تو این فصل با آلپین چیست؟

آلونسو: می خواهم به عنوان یک راننده از این هم بیشتر پیشرفت کنم. در دو سال گذشته خارج از فرمول یک چیزهای زیادی آموختم و می خواهم آن تجربیات را به فرمول یک نیز اضافه کنم. به عنوان مثال یک فلسفه متفاوت در مسابقه دادن، تکنیک های متفاوت رانندگی و همینطور نگرش به اخلاق کاری.

از نظر نتیجه گرفتن خیلی سخت از که پیشبینی کنیم. سال پیش تیم های میان جدولی خیلی نزدیک بودند پس امسال هم هر اتفاقی می تواند بیافتد.


به نظرت چند مسابقه طول خواهد کشید تا دوباره به اوج برسی یا بلافاصله از نخستین لحظه اتفاق خواهد افتاد؟

آلونسو: به نظرم هر راننده ای به صورت طبیعی به سه یا چهار مسابقه نیاز خواهد داشت تا عملکرد خود را در یک ماشین جدید بهینه کند، اگر تیم عوض کنید یا تازه کار باشید که از این هم بیشتر حتی.

اینکه به صد درصد تواناییت برسی شاید در دو مسابقه اول ممکن نباشد اما این برای همه یکسان است.

من همچنین یک بدشانسی هم در تصادف با دوچرخه آوردم اما خوشبختانه آماده سازی من و آمادگی جسمانی ام تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت و من آماده شروعم.

 

1578234

 

فرمول یک پر از استعدادهای جوانی است که به تازگی شروع به درخشش کرده اند، از جمله هم تیمی ات استبان اوکون، چقدر انتظار داری که بتوانی با نسل جوان راننده های فرمول یک رقابت کنی؟

آلونسو: من آماده شرکت در این چالشم. من هیچوقت موقع مسابقه دادن به سن رقیبم فکر نکرده ام یا اینکه چند بار در فرمول یک مسابقه داده اند را زیر سوال نبرده ام! من به هر حال به همه احترام می گذارم.

همان راننده هایی که در سال 2018 بهترین راننده ها بودند، هنوز هم دارند مسابقه می دهند، پس من رقبایم را خیلی خوب می شناسم.

دیدگاه‌ها