کد خبر : 1741309 | 14 اسفند 1399 ساعت 02:07 | 446.1K بازدید | 13 دیدگاه

اشتباهی که تصحیحش بی‌فایده بود؛

گیر افتادن طارمی در تار عنکبوت

تصمیم اشتباه سرمربی پورتو در نیمکت‌نشین کردن ستاره ایرانی‌اش تاثیر مستقیم در شکست مقابل براگا داشت.

گیر افتادن طارمی در تار عنکبوت

به گزارش "ورزش سه"، سرجیو کونسیسائو پس از دو هفته ناکامی مهدی طارمی در گلزنی مقابل ماریتیمو و اسپورتینگ لیسبون، در اقدامی عجیب و غیر منتظره او را در مسابقه حساس جام حذفی برابر براگا جزو نفرات ذخیره گذاشت و از ابتدا به زمین نفرستاد تا همین مسئله به نفع تیم رقیب شود.


تیم فوتبال پورتو پس از کسب تساوی یک بر یک در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال مقابل براگا، از ساعت ۲۳:۴۵ چهارشنبه شب در استادیوم دو دراگائو و در شرایطی که مهدی طارمی را جزو نفرات ذخیره می‌دید، در مسابقه برگشت این رقابت‌ها میزبان تیم براگا بود.


براگا که کارلوس کاروالهال، سرمربی فصل گذشته مهدی طارمی در ریو آوه را روی نیمکت داشت، در شروع دیدار با پورتو فوق‌العاده ظاهر شد و توانست در زمین حریفش دو گل در دقایق ۹ و ۱۴ توسط آبل روئیز، مهاجم ۲۱ ساله اسپانیایی و محصول لاماسیا به ثمر رساند.


کونسیسائو، سرمربی پورتو پس از دریافت دو گل زودهنگام مقابل براگا که کارشان برای صعود به فینال جام حذفی پرتغال را سخت کرد، خیلی زود به اشتباهش در نیمکت‌نشین کردن مهدی طارمی پی برد و ستاره ایرانی خود را در دقیقه ۲۳ به زمین فرستاد؛ تغییری که زمان نامناسبی داشت و دردی از پورتو دوا نکرد.

 

1578443


پس از ورود مهاجم ایرانی پورتو به زمین، لوکاس پیازون هم‌تیمی فصل گذشته مهدی طارمی در ریو آوه گل سوم براگا را در دقیقه ۲۸ به ثمر رساند و تیمش را ۳ بر صفر پیش انداخت که البته اوتاویو دو دقیقه بعد اختلاف را دوباره به عدد دو کاهش داد.


کریستین بورخا، مدافع براگا در دقیقه ۳۴ با دریافت کارت قرمز از زمین اخراج شد ولی این اتفاق هم دردی از پورتو دوا نکرد و آنها فقط یک گل در دقیقه ۷۵ توسط موسی مارگا به ثمر رساندند.

 

1578440


مهدی طارمی با وجود اینکه در فصل ۲۱-۲۰۲۰ سه بازی فوق‌العاده مقابل براگا انجام داده و در لیگ برتر پرتغال برابر این تیم یک پنالتی گرفته و یک گل به ثمر رسانده و در بازی رفت جام حذفی نیز دروازه این تیم را باز کرده بود، این بار در حلقه محاصره مدافعان براگا گرفتار شد.


آنالیز دقیقی که کاروالهال، سرمربی فصل گذشته طارمی از او داشت، موجب شد تا ستاره ایرانی پورتو در این مسابقه تنها یک شوت در چارچوب و دو شوت خارج از چارچوب داشته باشد و یک موقعیت را خراب کند و همچنین برخلاف همیشه که خطاهای پرتعدادی می‌گرفت، این بار فقط یک خطا بگیرد.

 

1578441


البته درخشش دروازه‌بان براگا با واکنش مناسب روی ضربه سر اوتاویو در لحظات پایانی و بی‌دقتی بازیکنان پورتو در زدن ضربات آخر موجب شد تا این تیم در گلزنی ناموفق عمل کند و در نهایت با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شود.

 

1578444


براگا که در سه تقابل قبلی برابر پورتو یک شکست و دو مساوی داشت، این بار توانست به برتری مقابل یاران طارمی برسد تا با پیروزی ۴ بر ۳ در مجموع دو بازی رفت و برگشت نیمه نهایی، راهی فینال جام حذفی پرتغال شود.

 

 

پژمان راهبر

دیدگاه‌ها