کد خبر : 1743730 | 25 اسفند 1399 ساعت 08:16 | 46.6K بازدید | 2 دیدگاه

حمایت نایب رییس عراقی AFC از میزبانی عربستانی ها

در حالی که کاتانچ سرمربی تیم ملی عراق به اعطای میزبانی به بحرین ناراضی است عضور عراقی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیمات این کمیته را مطلوب ارزیابی می کند.

حمایت نایب رییس عراقی AFC از میزبانی عربستانی ها 

به گزارش "ورزش سه"، عبدالخالق مسعود، نایب‌رئیس کمیته مسابقات AFC به جای اینکه موازات با اهداف و خواسته های کشورش به تصمیم اعطای میزبانی به بحرین در گروه C مقدماتی جام جهانی اعتراض کند می گوید درخواست اعتراض فدراسیون فوتبال ایران به برگزاری بازی های استقلال در جده قابل پذیرش نیست. ( استقلال در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الاهلی عربستان، الشرطه عراق و الدحیل قطر خواهد رفت. در این گروه جده عربستان میزبان دیدارهای متمرکز است.)

 

عبدالخالق مسعود به روزنامه الریاضیه عربستان گفت: تیم‌های عربستانی میزبانی خود از رقابت‌های لیگ قهرمانان را طبق استانداردها و شرایط مورد تایید کنفدراسیون فوتبال آسیا به دست آوردند. شرایط این تیم‌ها در میان میزبان‌های متقاضی بهترین بود. خودداری تیم‌های ایرانی از رویارویی با حریفان عربستانی در ورزشگاه‌های این کشور در صورت نداشتن توجیه روشنی، قابل قبول نیست. در صورت اصرار تیم‌های ایرانی  به بازی نکردن در عربستان، گزارش کاملی به AFC  خواهیم نوشت تا تصمیم نهایی را بگیرد. دیدارهای فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در مناطق غرب و شرق این قاره با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت متمرکز از اوایل ماه آوریل آغاز خواهند شد.

 

او در این مصاحبه هیچ حرفی از اعتراض فدراسیون فوتبال عراق به اعطای میزبانی به بحرین و هم چنین گلایه های سرمربی تیم ملی کشور نزده است. قرار است بازی هایی گروهی که تیم ملی فوتبال ایران و عراق در آن حضور دارند در بحرین برگزار شود. این یک تصمیم یک جانبه به سود بحرین است. در حالی که تیم ملی این کشور در دور رفت بازی ها بیشتر دیدارهایش را در منامه انجام داده است در دور برگشت هم در همه بازی ها میزبان است و کاتانچ چند روز پیش در این باره گفته بود من از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا شگفت زده شده ام و زمانی که بازی ها این همه به خاطر کرونا به تعویق افتاده است حالا باید طبق روال گذشته به صورت رفت و برگشت برگزار شود. او از فدراسیون فوتبال عراق خواسته بود به این برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کند و سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق هم این اعتراض را تایید کرد و گفت در این باره با کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه نگاری خواهیم کرد.

 

دیدگاه‌ها