کد خبر : 1743763 | 25 اسفند 1399 ساعت 11:09 | 4.8K بازدید | 1 دیدگاه

عزت اللهی، دومین بازیکن برتر وایله در دانمارک

سال خورشیدی در حالی برای هافبک ملی پوش فوتبال ایران به پایان می‌رسد که او سال خوبی را در دانمارک سپری کرد.

به گزارش ورزش سه، سعید عزت اللهی در حالی وایله بولدکلاب را به عنوان مقصد جدیدش در تابستان انتخاب کرد که فوتبال دوستان ایرانی شناخت چندانی از سوپرلیگ دانمارک نداشتند و شاید چند نام نظیر کپنهاگن، میتلند، بروندبی و... را به واسطه حضور در رقابت های اروپایی در خاطر داشتند اما این بار قرار بود که نام یک تیم سرخپوش در ذهن طرفداران ایرانی نقش ببندد؛ وایله بولدکلاب.

 

باشگاهی نسبتا قدیمی که در دهه ۱۹۹۰ نتایج درخشانی را کسب کرده بود و حالا با جذب سعید عزت اللهی، تلاش می‌کرد تا نتایج قبلی را دوباره تکرار کند. لیگ دانمارک به این شکل است که شش تیم بالا به پلی آف سهمیه لیگ قهرمانان صعود می‌کنند و شش تیم پایین برای بقا می‌جنگند.

در طول فصل عزت اللهی از ۲۱ بازی، در ۱۹ تا برای وایله به میدان رفت و اغلب در پست هافبک دفاعی و مرکزی به کار گرفته شد. او دو گل به ثمر رساند اما در مجموع عملکرد درخشانش بیشتر مربوط به کنش های دفاعی بود.

 

1582339

 

او ۲۴ دریبل زد تا میانگین بیش از یک دریبل در هر بازی را داشته باشد و ۱۱ موقعیت نیز برای مهاجمان تیم ایجاد کرد. مجموع کنش های دفاعی این بازیکن در طول فصل از ۱۵۰ تا هم عبور کرد که بیشتر آن ها مربوط به توپ گیری و قطع توپ بود.

نکته جالب این‌که سعید عزت الهی اگر در دو بازی پایانی لیگ برتر (پیش از پلی آف) به میدان برود، رکورد بیشترین تعداد بازی خود در یک فصل را می‌شکند و فصل خوبش را به این شکل خاتمه می‌دهد. او در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷ لیگ روسیه ۲۰ بازی انجام داده بود.

 

وبسایت های آماری مختلف با نمره ۷.۰۸ هافبک ایرانی را به عنوان دومین بازیکن برتر این تیم معرفی کرده‌اند.

حال باید دید که پس از این فصل مطلوب با تعداد بازی بالا، عزت اللهی در وایله خواهد ماند یا راهی تیم جدیدی خواهد شد.

دیدگاه‌ها