کد خبر : 1743774 | 25 اسفند 1399 ساعت 11:50 | 60.9K بازدید | 12 دیدگاه

مسعود شجاعی آخرین بازمانده 

فروپاشی کامل مثلت کاپیتان‌های تراکتور؟

با جدایی قریب الوقوع اشکان دژاگه حالا همه نگاه‌ها معطوف به مسعود شجاعی است.

فروپاشی کامل مثلت کاپیتان‌های تراکتور؟

به گزارش "ورزش سه"، هواداران فوتبال ایران درباره پروژه تراکتور پرستاره که قرار بود تبدیل به رئال مادرید ایران بشود، چیزهای بسیاری می‌دانند. زمانی که محمدرضا زنوزی تاجر سرشناس تبریزی مالکیت تراکتور را برعهده گرفت، قصد داشت تیمی بزرگ، پرستاره و در حد مدعیان قهرمانی بسازد و تلاشش در این مسیر به نقطه ای رسید که شاید باورش برای همه سخت بود.

 

او در کنار استخدام بازیکنان خارجی، در ۴۸ ساعت با سه بازیکن مطرح تیم ملی به توافق رسید و با امضای قرارداد با مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج صفی زیر تابلوی معروفش در دفتر شخصی در استانبول با آن ها عکس یادگاری گرفت. سه بازیکنی که خبرسازترین چهره های تراکتور در سه فصل گذشته بوده و به هر حال این تیم سرخپوش را همواره در صدر اخبار قرار داده‌اند.

 

نکته مهم در استخدام شجاعی، حاج صفی و دژاگه، قراردادهای ارزی آن‌ها و تعهد سنگینی بود که زنوزی برای ساخت یک پیکره مستحکم زیر بار آن رفت. او که قبلاً مالکیت و مدیریت تیم گسترش فولاد را برعهده داشت، تلاش خود را بیشتر صرف زیر ساخت ها کرده بود اما این بار در تراکتور برای جلب رضایت هواداران دست به کارهای عجیب و غریب زد که کشاندن این سه بازیکن به تبریز یکی از مهم ترین کارهای او در این مسیر به شمار می‌آید.

 

حال و بعد از شروع پاندمی کرونا و به خصوص تاثیری که این موضوع روی مسئله دخل و خرج خطوط هوایی گذاشته است و در شرایطی که شرکت آتا به عنوان اسپانسر اصلی تراکتور، دچار مشکلات و مضیقه های فراوان بوده، تغییراتی از نظر اقتصادی در دستور کار زنوزی قرار گرفته که نتیجه نهایی آن، رهایی او از تعهدات سنگین مالی گذشته است.

 

 

در شرایط فعلی او چاره ای ندارد جز این‌که کمی آرام‌تر قدم بردارد تا شرایط بغرنج و پیش بینی نشده فعلی بگذرد و شاید دوباره او بتواند از خارج از فوتبال پول مناسبی را برای باشگاه‌داری به تراکتور تزریق کند. نکته مهم اینکه از آنجایی که فوتبال ایران هیچ درآمدی از خود فوتبال و موضوع حق پخش ندارد، افرادی مثل زنوزی اگر در تجارت شخصی با بحران مواجه شوند، چاره ای جز سبک کردن بار خود ندارند و این اتفاقی است که پیش‌تر برای برادران شفیع زاده نیز رخ داده است.

 

اما از بین این سه بازیکن، احسان حاج صفی اولین چهره ای است که جدایی‌ خود را از تراکتور اعلام کرده و به باشگاه قدیمی‌اش سپاهان پیوسته است. او در توافقی با مالک تراکتور و در ازای بخشیدن بخشی از قرارداد امسال از تراکتور جدا شده و حالا زمزمه های جدایی اشکان دژاگه نیز به گوش می‌رسد. درباره اشکان اینطور پیش بینی میشد که اگر او به تعطیلات بهار به آلمان برود، دیگر به تراکتور برنخواهد گشت و به دنبال دریافت مبلغ سال سوم قراردادش خواهد بود. در این بین اما تمایل استقلال به استخدام او باعث شده که اشکان به فکر فسخ قرارداد و صلح با زنوزی و حضور احتمالی در تهران باشد.

 

اما حالا با جدایی این دو بازیکن، نام نفر سومی نیز به گوش می‌رسد؛ مسعود شجاعی، کاپیتان، سرمربی و چهره مورد اعتماد زنوزی قبل از آن‌که شرایط در تراکتور به شکل فعلی در بیاید. او که با رسول خطیبی در جام جهانی ۲۰۰۶ هم‌تیمی بوده و البته در مقطعی از این فصل خود نیز سرمربیگری تراکتور را برعهده داشته، قاعدتاً کار سختی برای ادامه وظیفه بازیکن بودن در تیم تراکتور برعهده دارد و ممکن است او هم راه دو دوست خود را در پیش بگیرد و از تراکتور جدا بشود. البته درباره حضور یا جدایی شجاعی هنوز خبر موثقی در دست نیست اما مصاحبه اخیر رسول خطیبی نیز این گمانه ها را تقویت می‌کند که مسعود نیز تبریز را ترک خواهد کرد تا مثلث برمودای سه کاپیتان تیم سرخپوش که فصل گذشته موفق به کسب جام حذفی و سهمیه آسیایی شدند، شمال‌غرب را به مقصدی دیگر ترک خواهند کرد.

در صورت قطعیت این موضوع در مطلبی دیگر به مقصد بعدی مسعود هم خواهیم پرداخت.

دیدگاه‌ها