کد خبر : 1743784 | 25 اسفند 1399 ساعت 12:19 | 116K بازدید | 0 دیدگاه

خیلی زیاد دلتنگ ایرانم

قصه‌های شهرزاد از سال کرونایی در کویت

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان ایران که تجربه قهرمانی با دختران ایرانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، از اولویت قرار دادن مدیر جدید فدراسیون فوتبال برای پرداخت پاداش قهرمانی ابراز خرسندی کرد.

قصه‌های شهرزاد از سال کرونایی در کویت

به گزارش "ورزش سه" شهرزاد مظفر یکی از سرمربیان موفق و به‌نام فوتبال و فوتسال زنان ایران که در حال حاضر در کسوت «سرمربی لژیونر» مسئولیت هدایت تیم ملی فوتسال زنان کویت را برعهده دارد، از شرایط فوتسال کویت و حضور دو ستاره ایرانی در آن سخن گفت و به تمجید از فرشته کریمی و نسیمه غلامی پرداخت و ابراز امیدواری کرد تا فوتسال زنان ایران بتواند به موفقیت‌های خود ادامه دهد. او هم‌چنین گفت حتما روزی برای مربیگری به ایران باز می‌گردد و علاقه‌مند است تا در کشوری که به آن تعلق دارد، کار کند.

مشروح صحبت‌های شهرزاد مظفر با خبرنگار ما را در ادامه می‌خوانید:

 

منظم بودن مسابقات لیگ در اولویت بود

لیگ کویت امسال با هر سختی که در دوران کرونا بود، با حفظ پروتکل‌ها خوشبختانه به سرانجام رسید و سال سومی بود که لیگ کویت برگزار می‌شد و برقراری نظم که بتوانیم هر سال مسابقات لیگ را داشته باشیم، برایمان حائز اهمیت بود که خوشبختانه امسال هم با وجود کرونا، وقفه‌ای کوتاه‌مدت در میان لیگ پیش آمد اما خوشبختانه به سرانجام رسید.

 

فرشته کریمی در تیمش خیلی تنها بود اما درخشید

هر دو بازیکن ایرانی هم نسیمه غلامی و هم فرشته کریمی در تیم‌هایشان بسیار موثر بازی کردند و نقش اصلی و محوری در تیم‌هایشان داشتند و می‌توانم بگویم مهم‌ترین علت صعود تیم هایشان به مرحله پلی آف بودند؛ تیم القادسیه (تیمی که در آن فرشته کریمی حضور داشت) به لحاظ مهره تیم ضعیفی بود و فرشته در آنجا خیلی تنها بود و همین‌که توانستند جزو چهار تیم بیایند برای القادسیه نتیجه خوبی بود و به هر حال فرشته کریمی هم نتوانست به دلیل مصدومیت در دو بازی آخر تیمش را به دلیل مصدومیت همراهی کند اما فکر می‌کنم که تاثیر خودش را گذاشت و تیم را به مرحله پلی آف رساند.

 

از نمایش دختران ایرانی احساس غرور می‌کردم

نسیمه غلامی هم بسیار در تیمش خوش درخشید و یکی از عوامل اصلی رسیدن الفتات به فینال بود و هر دو بازیکن در بازی‌هایی که برای تیم‌شان انجام دادند، خیلی عملکرد خوبی داشتند و نمایندگان خیلی خوبی برای ایران بودند و توانستند فوتسال ناب دختران ایرانی را در کویت به نمایش بگذارند و من از این بابت خیلی خوشحالم و این بچه ها که بازی می‌کردند، من احساس غرور می‌کردم.

 

1582376

 

امیدوارم تغییر نگرش را در فدراسیون فوتبال ببینیم

امیدواریم گروه جدید تغییر و تحولی را ایجاد نمایند، علی الخصوص در فوتبال و فوتسال بانوان که ما داریم از زاویه دید خودمان به آن نگاه می‌کنیم و دوست داریم در این بخش تغییراتی اتفاق بیفتد؛ انشالله در طی چهار سال مدیریت جدید که دست افرادی تازه‌ای هم هست، یک خون تازه‌ای در رگ‌های فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال بانوان جاری شود و ما شاهد فعالیت های بیشتر و تغییر نگرش نسبت به این حوزه باشیم.

 

به نگاهی نو و انرژی جدید نیاز داریم

فوتبال و فوتسال بانوان نیازمند یک تحول عظیم و یک توجه ویژه است و به آن نگاهی نو و انرژی جدید نیاز دارد؛ آن‌هم در دورانی که کرونا هم مزید بر علت شد تا فعالیت‌های ما در یکی دو سال گذشته کم شود اما من امیدوارم که فعالیت‌ها را از سر بگیریم و حیف است اگر از پتانسیل بالا و استعدادهایی که کشورمان حضور دارند، استفاده نکنیم. من برای گروه جدید در فدراسیون فوتبال آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم نگاه شان به فوتبال و فوتسال بانوان نگاهی باشد که منجر به تغییر و تحول و ایجاد شادابی و نشاط در بخش بانوان باشد.

 

دغدغه‌مندی فدراسیون جدید برای پرداخت پاداش قهرمانی آسیا جای تقدیر دارد

درباره پاداش قهرمانی آسیا گفتنی‌ها را گفته اند و حرف دیگری نمانده است؛ ما باید تشکر کنیم از فدراسیون جدید که مسئله پرداخت پاداش‌ها را در اولویت کاری‌اش گذاشته و این مسئله جای تقدیر دارد؛ البته از طرفی هم فکر می‌کنم اگر بتوانند فکری داشته باشند و این پاداش را افزایش دهند که مقداری جبران این تاخیر را کند، با توجه به اینکه ارزش این پول در طی دو سه سال گذشته کم شده، اگر بتوانند مبلغی را اضافه کنند که بتواند این مسئله تاخیر را جبران کند، برای بازیکنان‌مان اتفاق خوبی خواهد بود. اما بازهم باید بگویم همین‌که پرداخت پاداش‌ها در اولویت کاری‌شان قرار گرفته و توجه کردند به پرداخت این بدهی، جای تشکر دارد.


سه ماه و چهار روز کل کار تمرینی‌مان در سال جاری بود!

در رابطه با تیم ملی کویت باید بگویم ما در اوایل سال 2020 که کرونا آمد، دیگر هیچ تمرینی نداشتیم؛ سه ماه توانستیم تمرینات آنلاین انجام دهیم که همه آن تمرینات بدنسازی بود که بر پایه برنامه‌های مربی بدنساز اجرا شد. بعد از آن تمرینات هم لیگ شروع شد و بازیکنان به تیم‌های باشگاهی‌شان ملحق شدند و تمرینات باشگاهی‌شان آغاز شد، ما برای تیم ملی کویت امسال توانستیم یک اردوی 4 روزه در مدت تعطیلات نیم‌فصل لیگ کویت داشته باشیم و این مجموع برنامه‌های تمرینی امسال ما بوده که توانسته‌ایم با ملی‌پوشان کویت کار کنیم.

 

قرنطینه نمی‌گذارد اردوی تیم ملی داشته باشیم

در طول برگزاری لیگ چند برنامه دیگر را اجرایی کردیم، 16 بازی انجام شده در سال 2019 را به صورت دقیق آنالیز کردیم، برنامه تغذیه‌ای با نظر متخصص تغذیه برای بازیکنان آماده شد و تست‌های آمادگی جسمانی را در دستور کار قرار دادیم؛ در واقع سعی کردیم زمانی که نمی‌توانیم کار توپی داشته باشیم، به مسائل جانبی تیم بپردازیم و حداقل آنها را انجام دهیم. لیگ دو روز قبل تمام شد اما متاسفانه در اینجا مجددا قرنطینه و محدودیت‌های کرونایی آغاز شده و ما نمی‌توانیم با وجود اتمام لیگ، تمریناتی را داشته باشیم و میخواهیم مجددا به سراغ تمرینات آنلاین برویم تا زمانی که قرنطینه تمام شود و بتوانیم تمرینات توپی داشته باشیم.

 

1582377

 

سال خوبی نه تنها برای ورزش که برای جهان هستی نبود

این داستان کرونا روی فعالیت همه تیم‌ها تاثیر گذاشت و تیم ملی ایران هم از این قاعده مستثنی نبود؛ سال خوبی برای ورزش نبود، نه تنها ورزش که در مجموع سال خوبی برای دنیا نبود که از جمله می‌توان به لغو تورنمنت‌ها و فعالیت‌های ورزشی اشاره کرد. من درباره تیم ملی ایران همیشه این مسئله را گفته‌ام و تکرار می‌کنم که همیشه در آسیا مدعی هست و خواهد بود و این را باید در نظر داشته باشیم که تمام کشورهای دنیا درگیر این مسائل هستند، یعنی فقط ایران، کویت یا ... نیست و در همه دنیا کرونا باعث اختلال شده است.

 

همیشه بخش بزرگی از قلب من همراه تیم ملی ایران است

من فکر نمی‌کنم هیچ کشوری توانسته باشد، برنامه هایش را طبق برنامه‌ریزی قبلی پیش برده باشد اما انشالله من مطمئنم تیم ملی ایران در سال جدید وقتی به شرایط نرمال برسیم، به تمرینات خود باز می‌گردد؛ ایران همیشه پتانسیل خوبی از نظر بازیکن و کادرفنی داشته و همیشه در شرایطی است که خودش را جزو مدعیان نگه دارد و مطمئن باشید که تیم ملی ایران حتما در مسابقات آسیایی بعدی هم انشالله جزو مدعیان خواهد بود. من هم همیشه هر جا که باشم برای تیم ملی ایران آرزوی موفقیت دارم و بخش بزرگی از قلب من، همراه تیم ملی ایران است و مطمئن هستم که تیم ملی ما به روزهای خوبش باز می‌گردد و بازهم افتخار آفرینی می‌کند.

 

خیلی زیاد دلتنگ ایران شده‌ام اما ...

من مطمئنا به ایران باز خواهم گشت چرا که ایران مملکت من است و خیلی زیاد دلتنگ ایران هستم؛ دیر یا زود به جایی که به آن تعلق دارم بر می‌گردم. در حال حاضر 1.5 سال از قرارداد من با فدراسیون فوتبال کویت باقی‌مانده و من به قول‌ها و قراردادی که با آن‌ها امضا کرده ام، متعهد هستم. خود من هم اهل کار نیمه‌کاره نیستم و دوست ندارم در نیمه‌راه کاری را رها کنم و دوست دارم انشالله کارمان به یک نقطه مطلوب برسد و بعد از آن جدا شوم. دوست دارم برنامه‌ریزی‌هایم سرانجامی داشته باشد و با ساخت یک تیم خوب و رساندن آن به جایگاهی مناسب، کارم را در این‌جا رها کنم.

دیدگاه‌ها