کد خبر : 1744085 | 26 اسفند 1399 ساعت 18:49 | 38.4K بازدید | 0 دیدگاه

طلسم ماندگار شهرداری ارومیه این بار با حضور ستارگان

سیرجان در حضور قلعه‌نویی و وزیر قهرمان شد

در دیدار سوم فینال لیگ برتر والیبال فولاد سیرجان موفق به شکست شهرداری ارومیه شد تا برای اولین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

سیرجان در حضور قلعه‌نویی و وزیر قهرمان شد

به گزارش "ورزش سه"، ماراتن 6 ماهه لیگ برتر والیبال بالاخره امروز در سالن فدراسیون و با حضور وزیر ورزش به پایان رسید. فولاد سیرجان که چندان پرستاره هم نبود، در قامت یک مدعی از ابتدای لیگ خودش را نشان داد و خودش را به فینال رساند. از سوی دیگر اما شهرداری ارومیه با سرمربیگری پیمان اکبری و بازیکنان شناخته شده خود از جمله چند ملی پوشان همانطور که پیش بینی می شد، طرف دیگر فینال بود. 


بازی اول فینال خیلی سخت و با حساب 3 بر 2 به سود شهرداری ارومیه به پایان رسید تا این تیم به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر والیبال امیدوار شود، اما در بازی دوم فولاد سیرجان به راحتی و با حساب 3 بر صفر شکست در بازی اول را جبران کرد.


همه چیز به دیدار سوم کشیده شد که عصر امروز و همزمان با شب چهارشنبه سوری بین این دو تیم برگزار شد. 

 

 

1582807

 


ست اول:
پیمان اکبری سرمربی شهرداری ارومیه در ابتدای این مسابقه از ترکیب مرتضی شریفی، مسعود غلامی، پوریا یلی، میثم صالحی، سعید مصطفی‌وند، محمدطاهر وادی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد. در آن سوی میدان نیز محمدرضا تندروان از ترکیب صابر کاظمی، رحمان داوودی، آرمین تشکری، علیرضا بهبودی، رامین خانی، مهدی جلوه و مجتبی یوسفی (لیبرو) در تیم فولاد سیرجان استفاده کرد.
در ابتدای ست نخست رقابت دو تیم نزدیک به هم شروع شد و سیرجانی‌ها کم کم فاصله امتیازهای خود را بیشتر کردند تا جایی که 13 بر 8 از حریف پیش افتادند، اما وقت استراحت فنی دوم این ست 16 بر 15 به شهرداری ارومیه رسید. در نهایت این ست با امتیاز 25 بر 23 به سود فولاد سیرجان پایان یافت تا شاگردان محمدرضا تندروان یک بر صفر از حریف ارومیه‌ای جلو بیافتند.

 

 

1582835

 


ست دوم:
دو تیم ست دوم را بدون تغییر در ترکیب خود شروع کردند. شهرداری ارومیه این ست را در شرایط بهتری شروع کرد و وقت استراحت فنی دوم نیز 16 بر 13 به سود این تیم گرفته شد. در امتیاز 22 دو تیم برابر شدند و پیمان اکبری وقت استراحت درخواست کرد تا آرامش را به تیم خود برگرداند. در نهایت این ست نیز 30 بر 28 به سود فولاد سیرجان شد تا این تیم دو برصفر از حریف پیش بیافتد و برای کسب مقام قهرمانی تنها برد در یک ست دیگر را نیاز داشته باشد.

 

1582806

 


ست سوم:
در ست سوم فولاد سیرجان به بازی خوب خود ادامه داد و وقت استراحت فنی نخست این ست را 8 بر 6 از آن خود کرد. رقابت دو تیم بسیار نزدیک به‌هم پیش رفت و وقت استراحت فنی دوم نیز 16 بر 14 به نماینده سیرجان رسید. اما در ادامه مسابقه شهرداری ارومیه نبض بازی را در دست گرفت و در نهایت این ست 25 بر 21 به سود این تیم پایان یافت تا شاگردان اکبری امیدشان را برای کسب مقام قهرمانی از دست ندهند.

 


ست چهارم:

ست چهارم اما مثل ست های اول و دوم با برتری سیرجانی ها همراه شد تا تیمی که یک پاسور 40 ساله و یک پشت خط زن 20 ساله ستاره هایش بودند، بتواند خودش را به عنوان قهرمان لیگ برتر والیبال در سال 99 معرفی کند.
شاگردان محمدرضا تندروان در نهایت با حساب سه بر یک و با امتیازهای 25 بر 23، 30 بر 28، 21 بر 25 و 25 بر 21 پیروز میدان شدند.

شهرداری ارومیه هم که قبلا چند بار سابقه ناکامی در فینال لیگ برتر والیبال را داشت، با وجود سرمایه گذاری عظیم و در اختیار داشتن چند ستاره ملی پوش بازهم نتوانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد. 

 

 

1582836

 


بدین ترتیب پرونده لیگ برتر والیبال در آخرین روزهای سال 99 با قهرمانی فولاد سیرجان بسته شد و شهرداری ارومیه هم به نایب قهرمانی رسید. حالا همه منتظر دعوت ستاره های لیگ برتری به اردوی تیم ملی از سوی ولادیمیر آلکنو خواهند بود.

 

-نکته جالب آماری برای تیم سیرجان این است که این تیم در 33 مسابقه خود در لیگ برتر سال جاری، 26 برد به دست آورد و هفت شکست تجربه کرد، اما در این بازی‌ها سه بر صفر مغلوب نشد.

 

-در این بازی تیم فولاد سیرجان در مجموع 101 پوئن شامل 58 امتیاز حمله، 13 امتیاز دفاع، 4 امتیاز سرویس و 26 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آورد. در طرف مقابل تیم شهرداری ارومیه هم 97 پوئن شامل 64 امتیاز حمله، 10 امتیاز دفاع، یک امتیاز سرویس و 22 امتیاز از اشتباهات بازیکنان فولاد سیرجان کسب کرد.

 

 

1582834

 


-صابر کاظمی بازیکن تیم فولاد سیرجان با کسب 29 پوئن، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه شد تا ستاره درخشان لیگ برتر امسال باقی بماند و میثم صالحی هم با کسب 23 پوئن، بهترین بازیکن تیم شهرداری ارومیه بود.


 
-مسعود سطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌‌ای و قهرمانی وزیر به همراه محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال، مسابقه دو تیم شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان را از نزدیک نظاره‌گر بودند. امیر قلعه نویی سرمربی تیم فوتبال فولاد سیرجان نیز در سالن فدراسیون والیبال حضور یافت و در پایان مسابقه به محمدرضا تندروان کسب مقام قهرمانی را تبریک گفت.

 

1582838

 

دیدگاه‌ها