کد خبر : 1744086 | 26 اسفند 1399 ساعت 19:40 | 57.7K بازدید | 0 دیدگاه

خلاقیت جالب باشگاه اوئسکا؛

بازوبندی که به احترام مسی و کرویف طراحی شده (عکس)

باشگاه اوئسکا از روشی منحصر به فرد هنگام رویارویی با حریفان خود در لالیگا بهره می گیرد.

بازوبندی که به احترام مسی و کرویف طراحی شده (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه اوئسکا یک بازوبند ویژه به احترام باشگاه بارسلونا و این شهر آماده کرده تا دیدار خود برابر این تیم در این هفته لالیگا را گرامی بدارد. فاتح لیگ دسته دوم فوتبال اسپانیا که حالا فقط برای دومین فصل در لالیگا حضور دارد، با ابتکاری منحصر به فرد به شهر یا منطقه حریف خود احترام می گذارند.

 

بازوبندهای کاپیتانی مورد استفاده در فوتبال اسپانیا رنگارنگ و بسیار متنوع بوده و کاپیتان ها ملزم به استفاده از بازوبندهایی مشابه با لوگوی لیگ نیستند. در عوض هر کاپیتانی می تواند بازوبندی خاص و منحصر به فرد بر اساس رنگ لباس باشگاه یا پرچم منطقه به بازوی خود ببندد. این وجود کاپیتان های باشگاه اوئسکا از بازوبندهای منحصر به فردی استفاده می کنند.

 

1582799

 

این ابتکار از فصل گذشته آغاز شد و در این مقطع آنها برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان لیگ دسته دوم شده و این کار را ادامه داده اند. طراحی بازوبندهای آنها در دیدارهای خارج از خانه به احترام حریفان تغییر می کند.

 

با همکاری با یک گروه طراحی گرافیکی واقع در هوئسکا، این باشگاه بازوبندهایی طراحی کرده که نشان دهنده فرهنگ و هویت حریفان این تیم در فصل 21-2020 لالیگا می باشد.

 

برای مسابقه این هفته با بارسلونا، این باشگاه یک بازوبند ویژه به احترام تیم رقیب و شهر آنها با این ترکیب طراحی کرده است؛ ادای احترام به یوهان کرایف، آکادمی لاماسیا متعلق به باشگاه بارسلونا، صلیب و پرچم سنت جورج که نشانه مشترک هر دو باشگاه است، کاشی های معروف به سبک موزاییک آنتونی گائودی، کاشی های معروف خیابان پانوت در پایتخت کاتالان، قهرمانی بارسا در جام باشگاه های اروپا در استادیوم ومبلی در سال 1992، تیم برنده شش گانه در سال 2009 و طرح یک بز با اشاره به لیونل مسی و واژه GOAT به معنای بزرگ ترین بازیکنان تمامی ادوار.

 

1582798

 

شاید سفر به نیوکمپ برای باشگاه اوئسکا تازگی داشته باشد، اما طراحی این بازوبند قطعا تنها نمونه خلاقیت این باشگاه نیست. خورخه پولیدو، کاپیتان اوئسکا برای دیدار با رئال مادرید در ماه اکتبر، بازوبندی به احترام آلفردو دی استفانو، اسطوره لوس بلانکوس، با با نام مستعارla saeta rubia  به معنای "تفنگداری با چهره بور" بر بازو بست.

 

برای دیدار با بیلبائو، او بازوبندی با نمای ورزشگاه سن مامس معتلق به باشگاه رقیب بر بازو بست و هنگام دیدار برابر سوسیداد، بازوبند به شکل نرده های معروف تفریگاهی ساحلی امتداد ساحل سن سباستین طراحی شده بود.

 

در ادامه شاهد طرح های خلاقانه دیگری نیز بودیم. به عنوان مثال برای دیدار مقابل ویارئال بازوبند یک طرح رنگی به سبک کاشی و سرامیک بود، زیرا در این استان بیشتر سرامیک های اسپانیا و اروپا تولید می شود. در ادامه شاهد الگوی هندسی جذاب مشابه طرح های موجود در کاخ الحمرا گرانادا، طراحی شبیه به خفاش برای دیدار مقابل والنسیا و ادای احترام به طرح گل های کف میدان Pamplona Plaza del Castillo در دیدار مقابل اوساسونا بودیم.

 

1582800

 

ژارا اچوریا، مدیر رسانه ای باشگاه اوئسکا فصل گذشته و هنگام کلید خوردن این طرح ابتکار به روزنامه اسپانیایی ال پایس گفت: "ممکن است در زمین رقیب باشیم، اما حس می کنیم باید بین شهرها ارتباط وجود داشته باشد. فوتبال بهترین راه برای نشان دادن زیبایی های منطقه ماست."

 

اسپانیا که از 17 ایالت و دو شهر خودمختار تشکیل شده و کشوری متنوع با فرهنگ ها و سنت های مختلف است. این ابتکار عمل باشگاه اوئسکا یک روش منحصر به فرد و جالب برای پاسداشت این گوناگونی بوده است. مدیران 19 باشگاه دیگر در لالیگا نیز به این پروژه منحصر به فرد علاقه دارند. پس باشگاه اوئسکا یک نمونه دیگر از این بازوبند کاپیتانی را تهیه کرده و در هر سفر خارج از خانه به عنوان هدیه به باشگاه رقیب تقدیم می کند.

 

محتوای اختصاصی ورزش‌سه با همکاری رسمی لالیگا 
This Content Is Provided By LaLiga In Partnership With Varzesh3

دیدگاه‌ها