کد خبر : 1747404 | 17 فروردين 1400 ساعت 14:05 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

تیم ملی در شرایطی نیست که از صفر شروع کند

قربانی: اسکوچیچ سیستم کی روش را دستکاری نکند

تیم ملی ما هفت هشت سال با سیستم ثابت بازی کرده و هر چه دستکاری و تغییر در تیم ملی کم باشد

قربانی: اسکوچیچ سیستم کی روش را دستکاری نکند

به گزارش "ورزش سه"،بازیکن سابق تیم استقلال که بعد از جدا شدن از جمع کادر فنی سایپا در قامت کارشناس در برنامه های تلویزیونی حضور پیدا می کند، معتقد است که سرمربی تیم ملی در مقطع فعلی نباشد تغییرات زیادی در تیمش اعمال کرده و اشتباه ویلموتس را تکرار کند.


 پیروز قربانی که مدتی است از کادر فنی سایپا جدا شده، شب گذشته میهمان برنامه فوتبال برتر بود. او در مورد تیم ملی و شرایط سخت آن صحبت های جالبی انجام داد که در ادامه می خوانید:

 

شرایط تیم ملی استثنایی است

کارهایی که الان در تیم ملی انجام می شود در شرایط نرمال به نظر من کارهای منطقی هستند. منتهای مراتب ما الان باید شرایط تیم ملی را یک شرایط استثنایی در نظر بگیریم. با توجه به اینکه ما در خرداد چهار بازی داریم و می دانیم که باید در هر چهار بازی پیروز شویم، طبیعتا باید استراتژی مان را بر اساس آن تعیین کنیم و برای بازی های آماده شویم.

 

کامبوج و هنک کنگ حریفان آسان تری هستند

کامبوج و هنگ کنگ تیم های قابل احترامی هستند ولی نسبت به عراق و بحرین می توانند حریفان آسان تری باشند. استراتژی که می توانیم تعیین کنیم را باید در بازی های تدارکاتی مان کاملا به کار بگیریم.

 

امیدوارم اسکوچیچ اشتباه ویلموتس را تکرار نکند

شما تیم ملی را در اختیار داری که هفت هشت سال است که با یک طرز تفکر کار کرده اند. حالا من کاری به آن مقطعی که آقای ویلموتس کار کردند ندارم. اکثرا بازیکنانی که زمان آقای کی روش حضور داشتند الان هم در تیم اصلی هستند. به نظر من یکی از اشتباهات آقای ویلموتس این بود که خیلی سریع آمد و تغییراتی را که مدنظرش بود اعمال کرد. امیدوارم آقای اسکوچیچ چنین اشتباهی را نکند.

 

هدف اسکوچیچ از این تغییرات چیست؟

متاسفانه الان خیلی تغییر سیستم در بازی های تیم ملی مشاهده می کنیم. باید ببینیم هدف آقای اسکوچیچ از این تغییرات چیست. می دانیم که تیم ملی ما هفت هشت سال با سیستم ثابت بازی کرده و هر چه دستکاری و تغییر در تیم ملی کم باشد با توجه به اینکه می دانیم از بازی های پیشرو چه می خواهیم، بهتر باشد.

 

باید اول این مرحله را پشت سر بگذاریم

ما باید اول این مرحله را پشت سر بگذاریم. شاید در مرحله بعد فرصت بیشتری در اختیار آقای اسکوچیچ و کادر فنی تیم ملی باشد. آن موقع می توانند تفکرات خودشان را پیاده کنند. ما سه بازی تدارکاتی با سه سیستم مختلف بازی کردیم. در یک بازی 1-2-4-3 بازی کردیم، یک بازی را 2-4-4 لوزی بازی کردیم و این بازی هم تیم ملی 1-2-3-4 بازی کردیم.

 

تیم ملی ما تیمی نیست که از نقطه صفر شروع کند

نمی دانم هدف و استراتژی آقای اسکوچیچ به چه صورت است. تیم ملی ما تیمی نیست که از نقطه صفر شروع کند. پتانسیلی که تیم ما با توجه به تعداد زیاد لژیونرهایش دارد، خیلی بالاست. این لژیونرها در سطح بالا بازی می کنند و یک تیم ملی 60-70 درصدی را همین گونه در اختیار داریم. یعنی با اردوهای تدارکاتی می تواند آن را به 80-90 برسد. هر چقدر آقای اسکوچیچ تغییرات کمتری از لحاظ نفری و سیستمی در تیمش اعمال کند موفق تر خواهد بود.

دیدگاه‌ها