کد خبر : 1747901 | 19 فروردين 1400 ساعت 18:23 | 360.7K بازدید | 6 دیدگاه

تغییر رشته و موفقیت در حد لالیگا!

عضلات رضا نوروزی؛ فراتر از مد و مدلینگ(عکس)

برای هواداران فوتبال در ایران، رضا نوروزی یادآور ستاره ای است که رکورد گلزنی در یک دوره از رقابت های لیگ برتر را در اختیار دارد.

عضلات رضا نوروزی؛ فراتر از مد و مدلینگ(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، این مهاجم خوش اخلاق که در نهایت و در اوج فوتبالش به دلیل آسیب دیدگی های شدید مجبور به ترک چمن سبز فوتبال شد، این روزها در رشته تازه ای مشغول بخت آزمایی و تمرینات شدید است: فیتنس. و البته آنهایی که او را از نزدیک دیده اند، از اندام عجیب و غریب، عضلات تکه تکه، بدن زیبا و ورزیده او تعجب می کنند.
نوروزی مسیری برخلاف سایر فوتبالیست ها بعد از بازنشستگی را پیموده و حالا به قول خودش حتی از روزهای فوتبال سخت تر کار می کند. او تصمیم خود را عملی کرد و برای حضور در مسابقات فیتنس، به محل برگزاری این رقابت در هتل اسپیناس تهران آمده است.


نوروزی که فوتبالش را از برق شیراز آغاز کرد، در استیل آذین چهره شد و در فولاد درخشید. او با به ثمر رساندن 24 گل برای نماینده خوزستان، بیشترین تعداد گل را در یک فصل از رقابت های لیگ برتر به ثمر رسانده است. او سپس به نفت و از آنجا به پرسپولیس پیوست ولی مصدومیت های شدید این بازیکن باعث شد تا او نتواند آنچنان که استحقاقش را دارد، در فوتبال ایران بدرخشد.

 


این بازیکن پس از خداحافظی از فوتبال، روی به فیتنس و تناسب اندام آورد. نوروزی که تصاویر و ویدیوهای که از تمریناتش در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده، با استقبال فراوانی از سوی مخاطبان روبرو شده است به نحوی که تعداد بازدیدها از ویدیوهای آمادگی بدنی و تمرینات نوروزی عدد بالایی را نشان می دهد و لایک های پای پست هایش نیز افزایش چشمگیری داشته است.

 

1588731

 


اما اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور زیر نظر فدراسیون پرورش اندام در سه رشته فیتنس استایل، فیتنس اسپورت و ماسل استایل آغاز شده که بازیکن سابق پرسپولیس در رشته فیتنس استایل حضور پیدا کرده و با رقبای قدرتمندی رقابت خواهد کرد.


در روز نخست از این مسابقات و در مرحله مقدماتی، نزدیک به 50 نفر از افراد در دسته قدی بالاتر از 183 سانتی متر شرکت کرده بودند که رضا نوروزی در این مرحله به دلیل اندام ورزیده و تنومندی که داشت، توانست نظر داوران را به خود جلب کرده و او به همراه 14 نفر راهی مرحله نیمه نهایی شد.


نوروزی در حاشیه برگزاری این مسابقات گفت: زمانی که فوتبال بازی می کردم، به ورزش فیتنس علاقه داشتم. البته بدنسازی و پرورش اندام به بدن های خیلی آماده و درشت نیاز دارد. من دوست داشتم که روی تناسب اندام تمرکز داشته باشم و امیدوارم این مسئله به دوستانی که پرورش اندام کار می کنند، برنخورد.


وی گفت: زمانی که این ورزش به من پیشنهاد شد، با توجه به شرایطم برای من مناسب بود. با افزایش رژیم و تمرینات، به این رشته روی آوردم. این دوره آماده سازی خیلی سخت بود و فکر می کنم دوستان بدنساز خیلی سختی می کشند. خود من 15 سال در سطح اول فوتبال ایران حضور داشتم و در تمام این سالها به اندازه دو ماهی که رژیم گرفتم و باشگاه رفتم، اذیت نشدم. واقعا کار آنها جای تقدیر دارد و به آنها خسته نباشید می گویم.


نوروزی درخصوص اینکه اگر تیم ملی این رشته تشکیل شود، می تواند به شکل حرفه ای آن را دنبال کند، گفت: قطعا همینطور است ولی فقط در حد فیتنس چرا که در توانم نیست. فیتنس بیشتر روی تناسب اندام تمرکز دارد و این برای من مناسب است ولی بیشتر از آن، برایم امکان پذیر نیست.


مرحله نیمه نهایی از ماراتن جذاب و دیدنی، فردا ادامه خواهد یافت و رضا نوروزی در کنار 14 رقیب کارکشته و میدان دیده اش، به رقابت می پردازد. یکی از راندهای مسابقه فردا، راند فیگورگیری است که این آیتم با بخش فیگورگیری پرورش اندام متفاوت است و بدن های این ورزشکاران ساده تر بخش حرفه ای پرورش اندام است.


راند بعدی که بخش جذاب و دیدنی مسابقه خواهد بود، بخشی است که هر 15 ورزشکار باید با پوشیدن کت و شلوار و لباس های رسمی به روی سن آمده تا داوران با دیدن بدن این افراد، نمرات خود را در نظر گرفته تا در نهایت نفرات حاضر در دور پایانی و فینال مشخص شود.


نکته جالب و حاشیه ای این مسابقات، تعریف و تمجید داوران از بدن ورزیده رضا نوروزی بود که باعث تعجب افراد حاضر در محل برگزاری مسابقه شده بود که بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس، توانسته است به این مرحله راه یافته و حتی نظر مثبت داوران را به خودش جلب کند.

 

 

عکس: معین کوهستانی

دیدگاه‌ها