کد خبر : 1747935 | 19 فروردين 1400 ساعت 21:17 | 725.9K بازدید | 9 دیدگاه

صحنه جنجالی بازی پرسپولیس - نساجی؛

نظرسنجی از کارشناسان؛ گل های پرسپولیس آفساید بودند؟

دو گل پرسپولیس به نساجی با اعتراض کادرفنی و هواداران تیم نساجی مواجه شده است.

نظرسنجی از کارشناسان؛ گل های پرسپولیس آفساید بودند؟

به گزارش "ورزش سه"، گل عیسی آل کثیر که در دقیقه 90+1 به ثمر رسید، با انتقادی در فضای مجازی مواجه شد و هواداران تیم های رقیب پرسپولیس اعتقاد داشتند که این گل در موقعیت آفساید وارد دروازه نساجی شده است.

 

 

علی خسروی: گل آل کثیر آفساید نبود


گل اول مشکلی نداشت و گل دوم هم به هیچ وجه آفساید نبود چرا که توپ جلوتر از عیسی آل کثیر است و آفساید با توپ محاسبه می‌شود نه بازیکن. نباید عالیشاه ملاک قرار داده شود. من صحنه فریز شده را دیدم و به نظرم گل کاملا سالم است.

 

داوود رفعتی: کار کمک داور روی گل دوم فوق العاده بود

 

 گل اول پرسپولیس مشکلی نداشت؛ گل دوم هم به درستی و روی تصمیم و کار فوق العاده کمک داور به ثمر رسید.

 

نوید مظفری: گل آل کثیر آفساید بود


گل دوم پرسپولیس قطعا آفساید بود. متاسفانه در لیگ ما  خیلی بیش از حد به داوری اعتراض می‌کنند و این موضوع تبدیل به یک اپیدمی شده است. این دیدار صحنه آنچنان خاصی نداشت که این همه اعتراض در آن صورت بگیرد.

 

1588828

 


حسین عسگری: گل آل کثیر آفساید بود


این از آفسایدهای سخت است برای کمک داور و احتمال این که اشتباه کند زیاد است. به نظر من اینجا آل کثیر 10 سانتی متر در آفساید است و گل باید مردود شود اما واقعا سخت است. در صحنه گل اول من فکر نمی‌کنم مشکلی باشد و گل در موقعیت سالم به ثمر رسید.

 

 

حیدر سلیمانی: گل آل کثیر آفساید نبود


گل اول پرسپولیس باید به نام ترابی ثبت شود، چون کنعانی‌زادگان پایش به توپ نرسید. از سویی دیگر کنعانی‌زادگان با مدافعان نساجی در یک خط قرار داشت، ولی دو بازیکن دیگر پرسپولیس در موقعیت آفساید قرار داشتند اما به دلیل اینکه توپ ترابی مستقیماً به گل تبدیل شد آفسایدی در کار نیست و گل صحیح بود.


در گل دوم پرسپولیس نیز عیسی آل‌کثیر در ابتدا در آفساید بود، ولی پاس به او نرسید و زمانی توپ را از عالیشاه دریافت کرد که آفساید نبود. در این صحنه عالیشاه به‌عنوان پاس‌دهنده و عیسی آل‌کثیر به‌عنوان دریافت‌کننده هر دو جلو‌تر از خط دفاعی نساجی در یک خط قرارداد داشتند و برای همین این گل نیز صحیح است.

 

 

جعفر خوشرو: گل آل کثیر آفساید نبود


در صحنه گل دوم پرسپولیس صحبت در مورد آفساید بود که در دوربین‌های تلویزیون خوب نشان نداد اما من در نگاه اول این توپ را آفساید ندیدم. درباره گل اول هم فکر نکنم مشکلی وجود داشته باشد.  در بازی بدون تماشاگر  که سطح سختی بازی، متوسط است، نباید اینقدر کارت زرد و قرمز رد و بدل شود. درست است که این کارت‌ها در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود اما نباید کارت زیادی داده می‌شد. داور نتوانست التهاب نیمکت‌ها را کنترل کند و باعث این اتفاقات شد.

 

 

حسین نجاتی: گل آل کثیر آفساید نبود


من هر دو صحنه را با دقت دیدم، کاملا سالم است. درباره گل اول که با هیچ ابزار تکنولوژی قابل اثباتی نمی‌توان گفت که این صحنه آفساید است. گل دوم هم اشتباهی که خیلی از کارشناسان ممکن است مرتکب شوند این است که تصورشان این است که بازیکن مهاجم زننده گل از هم دسته خودش جلوتر است اما اینطور نیست. این قانون اصلا وجود ندارد. مهاجم باید از توپ جلوتر باشد و در صحنه ارسال توپ، نهایتا با توپ در یک خط است و آفساید نیست؛ به هیچ عنوان.

 

 

رضا سخندان: گل آل کثیر آفساید نبود


در این دو صحنه داور تصمیمات بسیار خوبی گرفت و تصمیمش درست بود. صحنه گل اول پرسپولیس که به هیچ عنوان آفساید نبود و در صحنه گل دوم هم به نظرم در یک خط قرار داشتند.

 

 

نوذر رودنیل: گل اول پرسپولیس آفساید بود


گل دوم تیم پرسپولیس، طبق قانون، این صحنه به هیچ عنوان آفساید نیست. درباره گل اول چیزی مشخص نیست و به نظرم می‌آید که آفساید است.

 

 

مسعود مرادی: گل آل کثیر آفساید نبود


در صحنه گل اول پرسپولیس چون دوربین روی خط وجود ندارد، تشخیص خیلی سخت است و به همین خاطر نظر نمیدهم اما در صحنه گل دوم، کاملا مشخص است که توپ در لحظه جدا شدن از پای بازیکن قرمز، در یک راستا با زننده گل است و در چنین شرایطی آفساید نخواهد بود.

 

 

محمد فنایی: گل آل کثیر آفساید نبود


ببینید در صحنه گل اول بازیکن قرمز از پشت میآید و اضافه می‌شود اما ای کاش یک دوربین بهتر داشتیم که این صحنه را می‌گرفت. به نظر من این صحنه آفساید نیست. در صحنه گل دوم تشخیص خیلی سخت است اما اینجا هم من تصمیم کمک داور را قبول دارم و فکر میکنم او یک شاهکار کرده است.

دیدگاه‌ها