کد خبر : 1747973 | 20 فروردين 1400 ساعت 10:31 | 246.8K بازدید | 26 دیدگاه

انقلاب کومان در بارسا؛

حراج تابستانی کاتالان‌ها؛ ۹ بازیکن می‌روند

در ادامه تلاش رونالد کومان، سرمربی بارسلونا، برای ایجاد تحول در این تیم، در تابستان پیش رو بارسا 9 ستاره خود را به فروش خواهد رساند.

حراج تابستانی کاتالان‌ها؛ ۹ بازیکن می‌روند

به گزارش "ورزش سه"، رونالد کومان در ماه‌های آینده ماموریتی بسیار سخت پیش رو خواهد داشت تا تعدادی از بازیکنان نه چندان موثر بارسا را از این تیم کنار بگذارد و با بودجه محدودی که در اختیار دارد بازیکنان جدید مورد نظرش را به خدمت بگیرد. در راه بازسازی بارسلونا نام های بزرگی در بلوگرانا در آستانه خروج از این تیم هستند.

بارسلونا در کورس قهرمانی لالیگا است، رییس جدیدی را بر مسند قدرت می بیند و به نظر می رسد که با بهتر شدن اوضاع در نوکمپ، لیونل مسی هم در این تیم ماندنی شده باشد.

رونالد کومان توانسته تیمش را به فاصله یک امتیازی با اتلتیکوی صدرنشین برساند اما دیدارهایی سرنوشت ساز نیز پیش رو دارد. با وجود حساسیت وضعیت بارسا در لالیگا و نبرد داغ قهرمانی با اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، کومان از همین الان نظرش را به فصل بعد معطوف کرده است.

بارسا همچنان در تلاش برای رسیدن به ثبات مالی است و کومان مجبور است تا به تعدادی از بازیکنان خود، به منظور کمک به بهبود وضع اقتصادی باشگاه و جا باز کردن برای ستاره های جدید، در خروج را نشان دهد.

ممفیس دیپای، جوجینو واینالدوم و اریک گارسیا از ستاره هایی هستند که گزارش شده در راه پیوستن به کاتالان ها هستند و این امر آینده تنی چند از ستاره های بارسا را در این باشگاه با تردید مواجه می کند.

 

9 بازیکنی که بارسا در تابستان به فروش خواهد گذاشت از این قرارند:

 

1588915

 

فیلیپه کوتینیو: اوضاع برای کوتینیو در بارسا اصلا خوب پیش نرفت اما به نظر می رسد که کاتالان ها هرگز نتوانستند به جدایی دائم از او رضایت بدهند. به کوتینیو در تیم کومان نیز فرصت دیگری داده شد اما مصدومیت مجال درخشش را از او گرفت و این بازیکن تا پایان فصل نیز نمی تواند به میدان برود. بارسا همچنان مبلغ زیادی را بابت انتقال سال 2018 او به لیورپول بدهکار است و مشتاق است تا زودتر از این بدهی خلاص شود.

 

1588914

 

مارتین برایتویت: معمولی ترین خرید بارسلونا در سال های اخیر! از برایتویت فقط به عنوان بازیکن جایگزین استفاده شده است هر چند که او توانسته نمایش خوبی در ترکیب بارسا داشته باشد. او این فصل و زیر نظر کومان به صورت مدام به زمین رفت و حتی هفت گل نیز برای بارسا به ثمر رساند. اما اکثر بازی های او به عنوان بازیکن ذخیره بوده و هیچوقت به نقشی ثابت در این تیم نرسید.

 

1588912

 

ساموئل اومتیتی: اومتیتی که در گذشته یکی از مهره های اصلی بارسا بود، در فصل های اخیر در حفظ جایگاه خود در تیم به مشکل خورده و به نظر می رسد پیش از اینها باید از بارسا می رفت. این مدافع در این فصل تنها در 13 بازی به میدان رفته و مصدومیتی که در ابتدای فصل داشت نیز اوضاع را بدتر کرد. هر چند در ماه های اخیر او وضعیت بهتری داشته اما حضور اریک گارسیا در بارسا شانس او را بسیار کمتر از قبل خواهد کرد.

اومتیتی از آن بازیکنانی است که می شود با دریافت هزینه ای مناسب، او را از لیست بازیکنان بارسلونا خط زد. آرسنال مدت ها است که خواهان به خدمت گرفتن او است.

 

1588911

 

عثمان دمبله: آینده دمبله در بارسا تنها به این بستگی دارد که آیا او تصمیم خواهد گرفت که قرارداد جدیدی با این تیم امضا کند یا خیر. دمبله اوقات سختی را در بارسلونا سپری کرد اما دراین فصل توانسته بار دیگر به اوج بازگردد و نمایش درخشان او باعث شد تا بارسا مایل باشد قراردادی 120 میلیون یورویی به او پیشنهاد کند. اگر او در ماه های آینده قرارداد خود با بارسا را تمدید نکند، رییس جدید این تیم مجبور به فروش او خواهد شد تا از جدایی او به عنوان بازیکن آزاد در سال بعد، جلوگیری کند.

 

1588909

 

میرالم پیانیچ: یک خرید دیگر که انتقادات زیادی را برانگیخت! بارسا اجازه داد تا استعداد آینده داری چون آرتور این تیم را ترک کند و به جای او پیانیچ را به خدمت گرفت.

ستاره بوسنیایی در این فصل در 28 بازی به میدان رفته اما تنها در 12 بازی از ابتدا در زمین حضور داشته است. خبرها در اسپانیا حاکی از آن است که کومان پیانیچ را به عنوان یکی از مهره های لازم برای برنامه هایش نمی بیند و پیوستن احتمالی واینالدوم به کاتالان ها نیز شانس بازی رسیدن به پیانیچ را به حداقل می رساند.

 

1588916

 

سرخی روبرتو: به نظر می رسد دوران روبرتو که قهرمان بازگشت زدن بارسلونا برابر PSG در سال 2017 بود، به پایان خود رسیده است. کومان چند باری از روبرتو در این فصل استفاده کرده است اما او تنها در 12 بازی برای کاتالان ها به میدان رفت. قرارداد این بازیکن اسپانیایی در تابستان به پایان خواهد رسید.

 

1588913

 

جونیور فیرپو: او که پیش از این به عنوان باهوش ترین ستاره دفاعی لالیگا شناخته می شد نتوانست راه خود را به ترکیب اصلی بارسا باز کند. یوردی آلبای 32 ساله همچنان در دفاع چپ بلوگرانا خوب کار می کند و به نظر می رسد که کومان نیز قصد ندارد جلوی جدایی فیرپو را بگیرد.

 

1588917

 

کارلس آلنا و ماتئوس فرناندس: دو بازیکن حاشیه ای که هیچ آینده ای در بارسلونا ندارند. آلنا این فصل به صورت قرضی برای ختافه بازی کرد و هر دو طرف مشغول مذاکره هستند تا او در تابستان به صورت دائم به ختافه بپیوندد.

فرناندس در دوران کومان همچنان تلاش کرد تا خود را به ترکیب بارسا برساند اما تنها یک بار و آن هم به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه 73 بازی برابر دیناموکیف به میدان رفت.

دیدگاه‌ها